January 8, 2005
tittat på många trailers och även filmer där dom går igenom spelets fysik..
själva storyn tror jag inte kommer bli så bra, men spelets motor och grafik är ju fantastisk.
kommer bli ett riktigt grymt spel. samt får mitt 7900gt 2 dagar efter spelets släpps 😉
ska bli kul, hoppas man inte fastnar där bara, kan lätt bli att man sitter ett antal timmar i sträck, då mår man dåligt sen 😉
August 13, 2004
Här får ni en svensk recension. Verkar minst sagt lovande. 🙂
August 30, 2005
Jag har väntat i 4 år på detta förbannade spel lol
Jag gillar faktiskt storyn, eller rättare sagt hela Elder Scrolls historia. Ända sedan Arena...
Daggerfall tvingade mig att uppgradera datorn. Morrowind tvingade mig att uppgradera datorn. Jag tror dock att min nuvarande dator kommer att kunna hantera Oblivion. De första "User comments" är att det inte är så fasligt hårdvarukrävande som man först kunnat tro.
March 23, 2004
Jag ser fram emot det här spelet grymt mycket! Kan knappt vänta. Så jävla jobbigt att det ska släppas senare i europa :[
Angående storyn tycker jag de verkar ha lagt ner mer jobb på storyn i Oblivion än vad de gjorde i Morrowind. Tror det kommer vara riktigt skoj, men att man (precis som med Morrowind) kommer tröttna ganska snabbt.
Hoppas iaf att de har gjort det lite svårare än vad Morrowind var.
February 7, 2006
March 2, 2005
trunks wrote: The Elder Scrolls IV Oblivion vad är detta för spel ?
har inte hört talas om detta
är det typ som WOW ?
är det online spel ?
det är ett rollspel som man kan spela i förstaperson och tredje person.. enligt vissa resencioner ja har läst är det typ det bästa rollspelet någonsin.. har t.ex. fått 10/10 av nån tidning som ja inte minns va den hette..
September 16, 2002
N1ko wrote: [quote=trunks]The Elder Scrolls IV Oblivion vad är detta för spel ?
har inte hört talas om detta
är det typ som WOW ?
är det online spel ?
det är ett rollspel som man kan spela i förstaperson och tredje person.. enligt vissa resencioner ja har läst är det typ det bästa rollspelet någonsin.. har t.ex. fått 10/10 av nån tidning som ja inte minns va den hette..
Personligen tycker jag inte det är så jäkla roligt. Inte än i alla fall, ska försöka arbeta mig in lite till i spelet innan jag dömer det helt.
September 1, 2002
Såg en rolig video på gamespot om spelet. En av journalisterna filmas medan han spelar spelet för första gången och pratar om sina intryck. Vill inte spoilera slutet men hans påtänkta maraton-spelande blir abrupt avbrutet. 🙂
Länk till GameSpot's sida om spelet, det finns en länk till filmen där.
Spelet verkar totalmysigt. Hur kan det bli dåligt när Patric Stewart gör voiceover?
September 1, 2002
Kizo wrote: Jag tycker det saknar ett bra gameplay. Content-delen imponerar däremot verkligen.
Jo, jag håller med till en viss del. Som närstrids-gubbe verkar det bara vara Diablo-hack'n'slash. I princip verkar spelmekaniken gå ut på att WASD:a och klicka med endera musknappen, och det känns lite tråkigt om det skulle vara så.
Ett spel som jag tyckte gjorde hack'n'slashandet roligt var Fable.
Men jag hoppas att man kan spela på annorlunda sätt som magiker i ES:Oblivion.
Det som lockar mest med spelet, enligt mig, är den öppenheten, mängden innehåll och uppdrag samt att storyn och presentationen känns solid och inlevelseväckande.
Kan tillägga att jag inte har spelet än. Måste vänta till den 27:e innan nya kulor rullar in.
March 23, 2004
Gamblor wrote: Såg en rolig video på gamespot om spelet. En av journalisterna filmas medan han spelar spelet för första gången och pratar om sina intryck. Vill inte spoilera slutet men hans påtänkta maraton-spelande blir abrupt avbrutet. 🙂
Länk till GameSpot's sida om spelet, det finns en länk till filmen där.
Spelet verkar totalmysigt. Hur kan det bli dåligt när Patric Stewart gör voiceover?
Haha såg den filmen igårkväll. Mycket oväntat slut :]
1 Guest(s)