February 12, 2002
Vad tror ni skulle krävas för att emulara X-Box smärtfritt?
--------------->
Jag skulle chansa på en:
XP 1700+
GF3 500 TI
256 DDR Ram
--------------->
Men jag har haft fel förut......
_________________
//KRÅKAN
--->
From outer space........
Or back from the stairway to heaven...
[ Detta Inlägg ändrades av: -=*ThE_cRoW*=- den 2002-03-19 19:19 ]
September 2, 2001
Med tanke på att vi talar samma arktitektur så tvivlar jag på att vi behöver mer än 800 mhz CPU ( 733 i Xboxen )...
Minnet borde räcka med 256 ( får räkna med att windows skall köra i bakgrunden på PCn, gör det inte på Xboxen, annars skulle nog 128 räcka )...
Dock får vi problem med grafikkortet... Det kortet som finns i Xboxen är både bättre och sämre än GeForce 4... Har dubbla texture rendering units, det har inte ens GeForce 4, dock så är 4an snabbare...
Men, skulle nog också tro att vi talat GeForce 4 för att komma upp i Xboxen...
Får tänka på att ett bra ljudkort hade behövts också, för att minska belastningen på CPUn när du kör 3d ljud... ( Typ sound blaster live / audigy )...
September 3, 2001
tror faktiskt att det krävs mycket mer än så.
För att det ska gå smärtfritt med exakt lika bra grafik och ljud krävs det ju snabbare dator än vad XBOX anger att den är.
till exempel e processorn 733 mhz... men den är ju då 128 bitars (vanliga e 32) och 3dchippet ska motsvara en gf4 av ti modellerna har jag läst förut, men denna likaså med mycket större bandbredd.
Det är ju samma sak med en PlayStation 2, man kan knappast köra PS2 spel på en 350 mhzare med ett grafikkort på 32 mb osv.
Men nu är det ju så att XBOX arkitekturen liknar en PCs mycket mer, så man borde inte jämföra med PS2.
Hursomhelst, jag tippar på att man behöver MINST en prolle som t.ex Athlon Xp i 1500 Mhz eller mer, Geforce 4 ti kort, mer än 256 i ram, denna av PC3000 modellen, något bra surroundljudkort som tar så lite kraft på cpun som möjligt.
April 14, 2001
Sitter ingen 128-bitars Celeron i Xbox, en vanlig 32-bitare, grafikkortet liknar ett GF3. En Xbox behöver ju inte vara mer än kompitabel med det som sitter i den, lättare att få sprutt på saker om man håller sig till en specifik hårdvara.
_________________
/Hogan
0.0014Thz AMD
[ Detta Inlägg ändrades av: Hogan den 2002-03-20 23:44 ]
January 12, 2002
Tänk på att det hela ska "slussas" genom en emulator. Alla som kört UltraHLE, eller diverse psxemulatorer vet att det krävs bra mycket snabbare burk än vad t.ex ett Playstation är.
Då emulatorn ska "tala om" för PCn vad den egentligen ska göra går det ju inte direkt med fulländad effektivitet...
September 2, 2001
Glöm inte bort att det är en extrem artikektur skillnad mellan PS 2, N64 och en PC... Menar, du behöver en väldigt bra PC för att emulera en Amiga ( jämfört med hur snabb amigan är )...
Grafikortet i Xboxen är ett GeForce 3 som kan hantera två textures samtidigt ( istället för 1 som det är i GeForce 3 & 4 )...
Säger som jag sa tidigare, 800 mhz, 128 RAM, och GeForce 4 så borde du emulera utan något lagg ( får tänka på att vi har ett OS körandes i bakgrunden på PCn, xboxen kör i real time, d.v.s. motsvarighet till DOS )...
February 12, 2002
Vadå uttstätta den för ett sådant Microsoft lidande?
Datorn har väl bara bra när han ser att du har det kul med ett par bra spel!?
Och för det andra så blir det nog bara Microsoft som blir lidande om det skulle komma ut en smidigt fungerande X-box emulator med bra hårdvarestöd..
Då skullle ju Microsofts "spel maskin" inte sälja så mycket tror jag i alla fall.
Men Bill tor väl fortfarande att det är något revulotonerande de håller på med, att ta hem arkad liren och underhållningsmaskinen i vardagsrummet....
May 17, 2001
Det blir väldigt svårt att emulera en xbox pga av att xbox läser av spelen åt fel håll , jämför emot en vanlig cdskiva. så det skulle krävas en sån cd-läsare som xbox:n har . Och den lär ju inte precis gå och köpa. Sen finns det en xbox emulator som funkar bara på dev kiten (varför göra en sån för?) . Jag tror att det kommer dröja ett tag innan man kan emulera en xbox på sin dator utan ngr större problem.
1 Guest(s)