BearznaiL wrote: Måste ha varit Resident Evil, första spelet när man satt som liten palting med två polare och sket i brallan tillsammans 😉
Riktigt grymt spel.
Trevligt kompisgäng..
Såg ni ut så här sedan då??
😀
[Image Can Not Be Found]
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 11, 2002
Call of Duty och expansionerna till det är helt klart mina starkaste spelupplevelser. Jag levde mig in totalt i det spelet! Kändes nästan som om jag var där på plats!
Vissa tillfällen tappade man koncentrationen. Till exempel ibland när man dog och märkte att "om jag kliver på den punkten där så kommer de tre vakterna därifrån". Då tappar man liksom mycket av känslan. Men förutom när man dog och fick spela om samma sak en gång till så har jag aldrig upplevt något spel som har kunnat dra mig in i spelvärlden lika mycket!
Bäst var ju att höja upp vapnet till axeln, sikta ordentligt och sen fyra av ett skott i hjälmen på någon tysk 10 meter bort. Och så måste jag säga att spelupplevelsen blir lite vad man gör den till i CoD. Springer man bara rätt igenom så kommer man liksom inte in i "den där känslan" av att vara på plats. Det gäller att man väljer att spela lite mer verklighetstroget också så att säga.
January 22, 2004
July 1, 2005
December 31, 2001
RobinCarlsson89 wrote: Måste säga att Final Fantasy X är det bästa spelet som nånsin gjorts, kvittar vad nån säger om det, de är det absolut bästa spelet som finns !
Hur mycket grätt inte jag när Tidus åkte iväg från Yuna i slutet av spelet ?
speltid +250h
Åååå gud ungefär som sista senerna i BG2 Throne of bhaal, när ens party löstes upp för att man uträttat det som man skulle göra och alla tog farväl och så 😛
Var som en sorglig film.
July 14, 2004
Starcraft - lirat sen jag var jäääätteliten =)
Half Life - Ett av dom bästa spelen genom Tiderna!
Diablo 2 och expansion ... EXTREMT mycket lirat.
Och Counter-strike.... Lirade public i typ 1 månad sen så tröttna man och lirade bara PCW och Cuper och dylikt, R60 och SEL.
Far Cry !
Lineage 2! (har lagt av nu, lvl 55 Tyrant på servern Teon säljes! kontakta mig för mer info...)
Och nu senast då GTA: San andreas... bra spel!
July 1, 2005
Death On Wings wrote: [quote=RobinCarlsson89]Måste säga att Final Fantasy X är det bästa spelet som nånsin gjorts, kvittar vad nån säger om det, de är det absolut bästa spelet som finns !
Hur mycket grätt inte jag när Tidus åkte iväg från Yuna i slutet av spelet ?
speltid +250h
Åååå gud ungefär som sista senerna i BG2 Throne of bhaal, när ens party löstes upp för att man uträttat det som man skulle göra och alla tog farväl och så 😛
Var som en sorglig film.
Vet precis vad du menar ! jag blir tårögd nu när jag tänker på det 🙁
January 2, 2004
Det har blivit en hel del favoriter under åren som gott.
Gillar dock spelen från förr. De hade en story och bra handling.
Idag tävlar bara företagen om att göra det snyggaste.
Men det de saknar är en bra story i spelen.
Medans man kunde sitta i uppåt ett år till och med mer med ett spel från förr så sitter man typ max en månad med dagens spel.
Iaf. Mina favoritspel genom tiderna är:
Monkey Island-serien
Leisure Suit Larry
Space Quest
Kings Quest
Police Quest
Transport Tycoon
Diablo I & II
World of warcraft
GTA-serien
Need For Speed-serien
M.m
Sen får man inte glömma alla konsolspel som man har som favoriter med.
February 12, 2003
The Legend Of Zelda: A Link To The Past
Utan tvekan.
Sitter och lirar det just nu som bäst, aldrig varvat det än.
Men nu är det fan inte långt borta, snart, snart står jag där och piskar Ganon, med den sedvanliga ståpälsen jag får av alla bossar i spelet.
Bästa spelet jag nånsin spelat, helt klart.
Annars är jag rätt såld på FM2005, fast inte lika såld nu längre.
May 19, 2003
Många spel som har varit/är roliga att spela, men dom som gav mig en speciellt upplevels dom första minutrarna och några timmar in i spelet är nog:
Metal Gear Solid
Half-Life
Half-Life 2
Morrowind
Monkey Island: The Curse of Monkey Island
Eve Online
(är säkert fler men kommer bara på desas så här på rak arm)
1 Guest(s)