Everquest... kan nån förklara lite om det?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Everquest... kan nån förklara lite om det?
Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 15, 2003 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Gick in lite på deras site, men man blev ju helt snurrig. Så jag har liet frågor...

1) Vilken everquest är det man ska spela??? Finns ju typ 5 st.

2) Hur fungerar det egentligen med betalning, för mig att man köper som ett abbonemang typ för att få spela.

3) Ska mn orka bry sig eller är det bättre att vänta tills World of Warcraft släpps i vinter?

Jag har nämligen en otrolig speltorka sen jag tröttnat på warcraft3. Jag var sjukt fäst vid diabloII förut (jag vet att det inte är ett riktigt rollspel), även expansionen och var riktigt bra på det. Så jag letar efter nått som kan fånga mig lika mkt, det kunda jag typ spela 14h i sträck utan att röra mig :cy:. Kanske inte så mkt iof, måste ju ha tid med skola nu för tiden också 😉

laudanum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
370433
July 15, 2003 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Everquest 1 har sådär 5 expansioner i serien. Du måste inte ha de senaste till att börja med, men det skadar inte. De 2 sista är bara för veteraner, minst lvl 60. EQ är/har varit roligt men jag la av för ett halvår sedan då det blev lite för mycket upprepningar. Man får först sitta o jaga grupp och sedan förhoppningsvis få ett camp, eller vänta tills det blir ett ledigt. Sedan sitta o campa i 6 timmar innan man fått vad man behövde, om inte någon sabbar campet. BLA BLA BLA.. de flesta MMORPGare känner nog igen det, vissa tycker det är kul, andra tröttnar.

EQ 2 ska väl släppas i höst. Kanske de fixat till en del tråkigheter i det, men vet ej mycket. Annars har du Star Wars Galaxies helt nysläppt. Buggigt enligt många, ganska dyrt, sådär 150 i månaden och kräver bra utrustning.

Väntar själv med stor förväntan på WoW. Tror att det kommer vara tillräckligt annorlunda för att locka många, samtidigt som det förhoppningsvis är mer genomarbetat o testat innan det släpps. Tycker att Blizzard verkar måna om sådant mer än Verant/Sony.

Skola blir lätt lidande med MMORPGs. Du förväntas vara uppe hela nätterna o jaga camps. Guilder kör raider från eftermiddagen till morgonen svensk tid, om det är en stor guild. Så om du vill vara ELITE i t.ex. EQ kan du "kiss ur social life buh-bye".

_bushman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 759
371610
July 17, 2003 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: Gick in lite på deras site, men man blev ju helt snurrig. Så jag har liet frågor...

1) Vilken everquest är det man ska spela??? Finns ju typ 5 st.

2) Hur fungerar det egentligen med betalning, för mig att man köper som ett abbonemang typ för att få spela.

3) Ska mn orka bry sig eller är det bättre att vänta tills World of Warcraft släpps i vinter?

Jag har nämligen en otrolig speltorka sen jag tröttnat på warcraft3. Jag var sjukt fäst vid diabloII förut (jag vet att det inte är ett riktigt rollspel), även expansionen och var riktigt bra på det. Så jag letar efter nått som kan fånga mig lika mkt, det kunda jag typ spela 14h i sträck utan att röra mig :cy:. Kanske inte så mkt iof, måste ju ha tid med skola nu för tiden också 😉

off topic:
vad heter ditt acc på d2?
mitt heter Ig-Bush

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
373378
July 20, 2003 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

starwars galaxies verkar ganska coolt... om du vill lägga ner 700-800 plus månadsavgiften... asså spelet kostar 70 dollar i usa...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 107
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL