July 13, 2002
Gick in lite på deras site, men man blev ju helt snurrig. Så jag har liet frågor...
1) Vilken everquest är det man ska spela??? Finns ju typ 5 st.
2) Hur fungerar det egentligen med betalning, för mig att man köper som ett abbonemang typ för att få spela.
3) Ska mn orka bry sig eller är det bättre att vänta tills World of Warcraft släpps i vinter?
Jag har nämligen en otrolig speltorka sen jag tröttnat på warcraft3. Jag var sjukt fäst vid diabloII förut (jag vet att det inte är ett riktigt rollspel), även expansionen och var riktigt bra på det. Så jag letar efter nått som kan fånga mig lika mkt, det kunda jag typ spela 14h i sträck utan att röra mig :cy:. Kanske inte så mkt iof, måste ju ha tid med skola nu för tiden också 😉
January 7, 2003
Everquest 1 har sådär 5 expansioner i serien. Du måste inte ha de senaste till att börja med, men det skadar inte. De 2 sista är bara för veteraner, minst lvl 60. EQ är/har varit roligt men jag la av för ett halvår sedan då det blev lite för mycket upprepningar. Man får först sitta o jaga grupp och sedan förhoppningsvis få ett camp, eller vänta tills det blir ett ledigt. Sedan sitta o campa i 6 timmar innan man fått vad man behövde, om inte någon sabbar campet. BLA BLA BLA.. de flesta MMORPGare känner nog igen det, vissa tycker det är kul, andra tröttnar.
EQ 2 ska väl släppas i höst. Kanske de fixat till en del tråkigheter i det, men vet ej mycket. Annars har du Star Wars Galaxies helt nysläppt. Buggigt enligt många, ganska dyrt, sådär 150 i månaden och kräver bra utrustning.
Väntar själv med stor förväntan på WoW. Tror att det kommer vara tillräckligt annorlunda för att locka många, samtidigt som det förhoppningsvis är mer genomarbetat o testat innan det släpps. Tycker att Blizzard verkar måna om sådant mer än Verant/Sony.
Skola blir lätt lidande med MMORPGs. Du förväntas vara uppe hela nätterna o jaga camps. Guilder kör raider från eftermiddagen till morgonen svensk tid, om det är en stor guild. Så om du vill vara ELITE i t.ex. EQ kan du "kiss ur social life buh-bye".
January 22, 2003
Elias667 wrote: Gick in lite på deras site, men man blev ju helt snurrig. Så jag har liet frågor...
1) Vilken everquest är det man ska spela??? Finns ju typ 5 st.
2) Hur fungerar det egentligen med betalning, för mig att man köper som ett abbonemang typ för att få spela.
3) Ska mn orka bry sig eller är det bättre att vänta tills World of Warcraft släpps i vinter?
Jag har nämligen en otrolig speltorka sen jag tröttnat på warcraft3. Jag var sjukt fäst vid diabloII förut (jag vet att det inte är ett riktigt rollspel), även expansionen och var riktigt bra på det. Så jag letar efter nått som kan fånga mig lika mkt, det kunda jag typ spela 14h i sträck utan att röra mig :cy:. Kanske inte så mkt iof, måste ju ha tid med skola nu för tiden också 😉
off topic:
vad heter ditt acc på d2?
mitt heter Ig-Bush
2 Guest(s)