January 30, 2002
Debatten om våldsamma dataspel måste ha funnits i minst 15-20 år men jag tror knappast att den påverkar spelindustrin nämnvärt. Kommer själv ihåg allt bråk om Comando Libia (tror jag spelet hette) till g:a hederliga C64:an.
Det är lätt för moralisterna att skylla ifrån sig på ungdomskulturen och media. Själv tror jag att denna kultur är en spegling av hur omvärlden ser ut. Jag mennar att allt krig, våld och annat djävulskap i världen knappast härstammar från ngt "tv-spel".
Knäppskallar har alltid funnits och kommer alltid att finnas!
December 25, 2000
http://www.shoggy.com/presse/b.....eitung.jpg
media gillar att förvränga fakta för att göra det "häftigare"
May 8, 2001
On 2002-04-29 20:48, ViU wrote:
Computer games will never have an adverse affect on Children today. For example if Pacman affected us, we would all be running around Darkened rooms, swallowing up magic pills and listening to repetitive electronic music
Fan vad bra (Trots att jag inte håller med citatet såklart)
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
February 28, 2002
Ja vad säger man,jösses amalia knackile bank.Jag tror så
här att är man inte riktigt vid sina sinnens fulla bruk,allså knäpp så kan det kanske påverka vissa människor,samma sak med filmer.
Jag vet att det inte är spelets fel.
Normala killar och tjejer kan skilja på fantasi och verklighet,CS är fortfarande fantasi.
Men så finns det ju dom som ska skylla saker och ting på filmer och spel och den disskutionen kommer alltid att finnas,tror inte att man kör fortare för att man sett filmen
60 seconds eller vad tror ni??
Töntig artikel i allafall.
Mvh Nillan
May 4, 2001
Självklart är det tråkigt att alla tror att ungdomar blir våldsamma av spel men det stämmer på en klick av dom iaf.
Med erfarenhet från diverse åldergrupper så kan man inte mer än med oro se på när våldet ökar i skolor och ända ner på fritidsnivå.
Någonstans måste våldet och svordomarna komma från och det är självklart inte bara spelindustrins fel utan betydligt större än så. Spel som innehåller onödigt mycket våld bidrar absolut till avtrubbningen på dagens ungdomar och barn.
Jag vet att många klarar av att se det harmlösa i att sparka på en liggande i GTA3 eller skjuta kroppsdelar av folk i SOF men det är trots allt avtrubbande och många av dom ungdomar jag jobbat med reagerar med en gäspning i brist på bättre kunskap och utan bättre vetande kring det verkliga våldet och dess dåliga sidor.
Jag tycker att alla delar av industrin borde hjälpa till för att förbättra istället för att försämra och underlätta dom oroade föräldrar och vuxna som också ser problem det mer och mer känslodöva samhället.
Det är min åsikt i alla fall.
Mvh
Marcus Nordlund
http://www.spelforum.nu
3 Guest(s)