August 8, 2001
Ja, någon som har någon bra ide på hur man får det gammla spelet, Transport Tycoon att fungra i win2k.
När jag startar så funkar det i ca 4s innan den dumpar ut till windows igen och jag får ett meddelade om att spelet gjort ngt fel i minnet.
Ibland får jag även bara upp "no svga display" när jag ska starta spelet.
February 7, 2001
Hmm testa att ladda hem en testversion av VMWare. Installera nån DOS version i den och testa.
April 26, 2001
Jätte kul att du spelar det fortfarrande!!! De e ett bra spel... Det du får göra är att lägga transport tycoon på en FAt eller FAT32 portation och så skapar du en diskett i win95 t.ex som du formaterar genom att gå in på a i dos prompten och skriva format /s sen så får du fixa en fil som startar musen och lägga till på disketten, typ mouse.exe. Sen så bootar du med disketten och kör mouse.exe och sen så tar du dig till Fat partionen ex. D: och startar spelet och njuter... detta tar lite tid första gången men sen så går de fort.. kan du inte få tag i en fat partion så bränn spelet på skiva och ladda in drivrutinerna på disketten så får du starta cdromen också och så får du spara på en annan diskett.. aja, hur som helst LYCKA TILL.
PS. Vet du om det finns några fler sånna här bra spel, mer än Transport Tycoon och Transport Tycoon Deluxe alltså.. DS.
2 Guest(s)