August 16, 2002
nån här som lirar det? måste fan vara det tråkigaste jag lirat på lääänge... o dom säger att det ska tävla med doom3 o hl2 om att va mest äg... no way säger jag... gubbarna ser fan ut o va från q1
edit: okej gubarna ser INTE ut att vara från q1, men dom är tråkiga och fult gjorda... asså dom har typ 4 olika figurer som kommer upp en miljon ggr... lirar för övrigt i 1600x1200 high performance...
July 3, 2003
keffing wrote: nån här som lirar det? måste fan vara det tråkigaste jag lirat på lääänge... o dom säger att det ska tävla med doom3 o hl2 om att va mest äg... no way säger jag... gubbarna ser fan ut o va från q1
jo, har lirat det och tycker det är helt ok, sen vet ja inte om du kör
i 800x600 eftrsom det liknar q1?? vilket spel är grafiskt bättre då???
February 9, 2004
keffing wrote: nån här som lirar det? måste fan vara det tråkigaste jag lirat på lääänge... o dom säger att det ska tävla med doom3 o hl2 om att va mest äg... no way säger jag... gubbarna ser fan ut o va från q1
mm...ser FarCry ut som Q1 hur fasen ser de andra spelen ut för dig, som catacomb lr??? Lr så lirar du med fulare än fulast inställningar som du själv har skapat............
Jag tycker klart att det kan vara en av år 2004 game of the year kandidaterna.
Själv testade jag spelet med allt på very high och det var det absolut grafiskt snyggaste spel som jag hitils har skådat.
-----------------------------------------------------------------
Athlon FX-51, MSI K8T800 Master-FAR 1, radeon 9600XT, 512 corsair DDR400 REG ( räcker för att köra far cry på max utan ngn hack, kan jag intyga! )
och kan man köra far cry ja då tror jag datorn kommer klara HL2 med, så testa FarCry om ni vill vara säkra på att HL2 ska funka grejt på eran dator.
September 3, 2001
tyckte att den var bra men AI'n behöver lite finjusteringar.
Jag bara hatar att samtliga gubbar kan märka mig direkt om jag är exakt 50 meter ifrån dem eller nåt.
Man kan t.ex. inte smyga bakom nån fiende o kniva honom.
Sen blir man tydligen helt osynlig för fienden om man är 20 cm under vatten.. hehe
Röstskådespelet var under all kritik och skämten var patetiska 😛
Annars var det väldigt fin grafik 😉
November 29, 2001
tycker det verkar ytterst medelmåttigt
grafiken är ok rent tekniskt, tråkig vad det gäller artwork
ljudet sög
kontrollen kändes skum och alldeles för slapp/glidig
upplägget (story, spelsätt osv.) kändes precis som resten av de hundratals halvkassa FPS-lir man spelat sen Quake1 kom typ
fysikmotorn var rätt kass, AIn ännu värre
inte dåligt, inte bra
typiskt ett sånt spel som jag säkert kunnat spela i brist på annat men om min save hade blivit korrupt hade jag knappast suttit och grämt mig och jag hade nog absolut inte pallat spela om från början
July 22, 2003
UndaC wrote: tycker det verkar ytterst medelmåttigt
grafiken är ok rent tekniskt, tråkig vad det gäller artwork
ljudet sög
kontrollen kändes skum och alldeles för slapp/glidig
upplägget (story, spelsätt osv.) kändes precis som resten av de hundratals halvkassa FPS-lir man spelat sen Quake1 kom typ
fysikmotorn var rätt kass, AIn ännu värreinte dåligt, inte bra
typiskt ett sånt spel som jag säkert kunnat spela i brist på annat men om min save hade blivit korrupt hade jag knappast suttit och grämt mig och jag hade nog absolut inte pallat spela om från början
Åhh äntligen en till som tycker som jag.... Fattar inte varför Far Cry varit så hypat, visst grafiken är väl ganska snygg men jämför man med HL2 eller Doom3 så har den ju inte en chans. Sen är kontrollerna helt värdelösa, AI:n jätte seg osv... Jag tröttnade på demot efter 10 minuter.. 🙂
December 30, 2003
jag tycker de va riktigt skönt...
grafiken va rätt bra... man skulle kunna sitta å peka ut hur många fel som helst i vilket spel ni än nämner närdet gäller grafik, men känslan i överlag var bra
ljudet var ok. hade hört innan att det skulle suga så jag fick en glad överraskning
att styrningen var lite jobbig håller jag med om.
och AIn var ju inte alltför smart (skulle nog inte kommenterat detta om inte crytek hade skrutit om sin AI)
May 21, 2002
Om inte det spelet imponerar på dig, vafan kommer då göra ?
February 11, 2004
Far Cry är helt klart det snyggaste spelet hittils om du frågar mig. Att Ai'n är lite sisådär kanske jag kan hålla med om, men vad är det för fel på styrningen/kontrollerna?, hört talas om options/controls? :S
Jag kommer nog helt klart att köpa Far Cry när det kommer ut om de fixar buggarna och gör så att det fungerar lite bättre med ati kort, för jag antar att det är problemet. Jag har i genomsnitt 30 fps (sen mina specs i signaturen). En kompis har en bra burk med 3,2 ghz p4 ee, 1 gb ddr och radeon 9800 xt 256 mb och han har i genomsnitt 40 fps..hmmm
Däremot snackade jag men annan och han hade omkring 50 fps med sitt nvidia fx kort
November 29, 2001
bloodman wrote: [quote=keffing]nån här som lirar det? måste fan vara det tråkigaste jag lirat på lääänge... o dom säger att det ska tävla med doom3 o hl2 om att va mest äg... no way säger jag... gubbarna ser fan ut o va från q1
Fick precis hem en DVD från nVidia med nya filmer (i schysst DVD-kvalité) från Doom 3 och de såg förbannat fräckt ut. Mycket snyggare än FarCry, speciellt vad det gäller artwork. 😉
Artwork går alltid före teknik.
November 29, 2001
Mytos wrote: men vad är det för fel på styrningen/kontrollerna?, hört talas om options/controls? :S
Jag menar känslan i kontrollerna, gubben känns "sladdrig" och som om han inte riktigt fysiskt är där.
Det är inget som man kan ställa in, jag syftar knappast på vilka tangenter man har som default eller vad defaultinställningen för mouse sensitivity är. 😉
February 12, 2003
UndaC wrote: Fick precis hem en DVD från nVidia med nya filmer (i schysst DVD-kvalité) från Doom 3 och de såg förbannat fräckt ut. Mycket snyggare än FarCry, speciellt vad det gäller artwork. 😉
Du har inte någon schysst länk till någon bra film om spelet eller?
Alltså inte något som finns på den officiella sidan!
May 21, 2002
UndaC wrote: [quote=bloodman][quote=keffing]nån här som lirar det? måste fan vara det tråkigaste jag lirat på lääänge... o dom säger att det ska tävla med doom3 o hl2 om att va mest äg... no way säger jag... gubbarna ser fan ut o va från q1
Fick precis hem en DVD från nVidia med nya filmer (i schysst DVD-kvalité) från Doom 3 och de såg förbannat fräckt ut. Mycket snyggare än FarCry, speciellt vad det gäller artwork. 😉
Äh glöm doom3, iaf på multi då bara 4 pers kan mötas, visst det blir bra i sp men efter ett par gånger blir det trist, far cry har stora härliga ytor perfekt för både sp och multi.
May 13, 2003
FC det snyggaste ni sett ? ojoj...
om ni menar t.e.x banstruturen och så är det en sak, men annars var det ju inte alls SÅ bra grafik.
JAAAA, det var inte ful grafik. men KNAPPAST superbra... finns flera spel som har bättre grafik.
aah.. Q1.... nu blev man ju sugen, nån som vet var man ska köpa det ?
November 29, 2001
främst nojjar jag över att FarCry har så förbannat ful dynamisk LOD
titat på saker i bakgrunden och närma erdem
det går liksom i fula hack
kolla UT2004 som ett exempel på bra dynamiskLOD
där är det i princip 100 % steglöst, inte som i farCry där allt blir ett suddigt odetaljerat hav av skit bara några meter framför en
vissa saker som tex. gräs och sådant dyker ju inte upp förrän man står mitt i det typ
2 Guest(s)