February 11, 2004
vissa saker som tex. gräs och sådant dyker ju inte upp förrän man står mitt i det typ
öh, det är inte något fel med demot på din dator? lol
😕
Vilka grafikinställningar kör du/ni på när det spelar/spelade det förresten?
Jag kör med allt på high utom vattnet (får då buggar det sig) och i 1024x768. Testa även att öka grafikinställningarna i windows om det går, snyggare då
Testa i 1600x1200 och allt på max, snyggt som satan 😛
November 29, 2001
Mytos wrote:
vissa saker som tex. gräs och sådant dyker ju inte upp förrän man står mitt i det typ
😕
Jag kör med allt på high utom vattnet (får då buggar det sig) och i 1024x768. Testa även att öka grafikinställningarna i windows om det går, snyggare dåTesta i 1600x1200 och allt på max, snyggt som f*n 😛
jag kör allt på max, det är en feature i grafikmotorn ingen bugg
November 4, 2003
UndaC wrote: [quote=Mytos]
😕
Jag kör med allt på high utom vattnet (får då buggar det sig) och i 1024x768. Testa även att öka grafikinställningarna i windows om det går, snyggare dåTesta i 1600x1200 och allt på max, snyggt som f*n 😛
Vad har du för dator UndaC...blir ju bara lite nyfiken när du säger att du kör allt på max 😛
April 26, 2003
chrippaz wrote: ribban ifrån vilken sida? alla jag hittat är skitsega.
http://www.gamershell.com/down.....4929.shtml
Tankar i 55 kb men jag har ju bara adsl.
November 29, 2001
ViperBoyy wrote:
Vad har du för dator UndaC...blir ju bara lite nyfiken när du säger att du kör allt på max 😛
Athlon XP 3200+
768 MB Corsair PC3200 (2-5-2-2)
ASUS Radeon 9800XT
ABIT NF7 (nForce2 400 Ultra)
Wester Digital Raptor 37 GB
osv.
Helt ok med andra ord, men man hade ju inte mått dåligt att 256 MB minne till, RAID:ade diskar och en A64:a 😉
funderar starkt på att köpa en Raptor till iaf.
November 4, 2003
UndaC wrote: [quote=ViperBoyy]
Athlon XP 3200+
768 MB Corsair PC3200 (2-5-2-2)
ASUS Radeon 9800XT
ABIT NF7 (nForce2 400 Ultra)
Wester Digital Raptor 37 GB
osv.
Helt ok med andra ord, men man hade ju inte mått dåligt att 256 MB minne till, RAID:ade diskar och en A64:a 😉
funderar starkt på att köpa en Raptor till iaf.
---------------------
Pentium 4 1.9GHz (Williamette)
2x256MB RDRAM 400MHz Samsung
Hercules Radeon 9800SE AIW 380/680@440/740
Dell Computer Corporation
Wester Digital 120GB
---------------------
oklockat graffe så flytar FarCry inte på som de ska blir lite segt när man drar musen som det blir i Deus EX2 men när jag har klockat kortet lite så blir de nästan helt normalt...:D...vill oxå ha 9800XT
April 26, 2003
Var väl inte så häftig. Motståndarna vet precis vart man är när man skjuter ett skot mot dom. Grafiken var inte så häftig... samma realistik på gräset som i sof 2 det ser liksom inte ut som om det sitter i marken. controllerna kändes sega.
Kommer aldrig kunna tävla mot DOOM 3 och HL2.
November 29, 2001
ran wrote: det är INTE dålig LOD iaf...
somsagt, bugg för dig.
du kan se gräs som är flera hundra meter bort, testa att stå LÄNGST uppe där vid fästningen, och titta ner med kikaren... du kan se gräset LÅNGT där nere ...det är en bugg för dig helt enkelt, INGET ANNAT.
jag har två bilder, (har tagit precis närdemot börjar) så kan jag visa vad jag menar
om du nu påstår att det bara är en bugg som jag upplever så kan du ju alltid bevisa det genom att ta bilder på samma ställen
inget gräs:
https://www.nordichardware.se/.....ograss.jpg
massa gräs:
https://www.nordichardware.se/...../grass.jpg
dessutom är det uppenbarligen kass hantering av LOD
kolla tex. på berg och träd osv. långt borta de ser ju hur grovhuggna som helst ut
tex.
kör in i viken (där där ondingarna landstiger vid stranden)
kolla medan du kör in mot ön
istället för att landskapet steglöst blir mer detaljerat går det i halv stora inkrement
ser asfult ut i mina ögon iaf, men jag hade kanske inte brytt migså mycket om det inte vore för dett det finns motorer som klarar det mycket bättre
November 29, 2001
ViperBoyy wrote: tankade hem nya Betan nyss (FarCry Beta v2) jaja weeii o såå ställde jag in allt på max blev inge mer/mindre lagg alls?? hehe de va väll bara bra men men 😛 tog lite roliga bilder..
Är inte det där en olagligt läckt betaversion? (retorisk fråga)
i så fall får jag be dig redigera bort innehållet och ta en närmre titt på våra regler
November 4, 2003
så vitt jag vet finns det ingen Olaglig Beta version...finns däremot en laglig beta version från Ubisoft som sk Betatestare ska lira för att förbättra spelet...o jag är Betatestare som många andra här på nh så de jag snackar om är "Lagligt" kanske finns nån "olaglig" beta version men de vette fan..:P..
April 14, 2001
För dom som inte redan har denna fix så finns den här:
November 29, 2001
Hogan wrote: För dom som inte redan har denna fix så finns den här:
det såg lite trevligt ut
personligen tycke rjag de borde adderat lite mer "randomness" till vattnet
närman står hlögst ut och tittar utefter havetoch ser ett identiskt mönster överallt blir man ju lite kinkig
stavar jag felär det alkoholens felså shoot me
April 14, 2001
UndaC: Fyfan...supa på en söndag 🙂
Har lyckas få object och andra saker lite bättre både på nära håll och på längre, men gräset förblir som en smet. Snyggare refractions och reflections.
Verkar förövrigt nästan som om allt står på "default" i demot.
http://www.algonet.se/~hogan/b.....rcry01.jpg
OBS! Bilden är på 300k, sorry.
3 Guest(s)