November 27, 2003
September 7, 2003
hmm,, enligt alla Speltidningar ska Al:n vara det bästa i spelet :s ???,,, enlight mig själv tycker jag att kontrollerna och musrörelserna är lite småsega,, varför gör dom inte alla musrörelser o sånt efter "counter-strike" i vissa spel t.ex. Far cry tycker jag det är helt segt ialf :)... annars tror jag nog att grafiken är något snyggare i Far cry än i hl2.. menar,, inte alla spel som har sådan fina miljöer,, Hl2 däremot kan tyckas se finare ut eftersom alla miljöer ligger så kompackt,, man springer inte runt på en pfete ö i hl2,, i ännu mindre i Doom3
April 26, 2003
Jappse wrote: hmm,, enligt alla Speltidningar ska Al:n vara det bästa i spelet :s ???,,, enlight mig själv tycker jag att kontrollerna och musrörelserna är lite småsega,, varför gör dom inte alla musrörelser o sånt efter "counter-strike" i vissa spel t.ex. Far cry tycker jag det är helt segt ialf :)... annars tror jag nog att grafiken är något snyggare i Far cry än i hl2.. menar,, inte alla spel som har sådan fina miljöer,, Hl2 däremot kan tyckas se finare ut eftersom alla miljöer ligger så kompackt,, man springer inte runt på en pfete ö i hl2,, i ännu mindre i Doom3
Aldrig att det är bättre grafik i far cry än i hl2 eller doom3. grafiken i ut2k4 är bättre än i far cry dessutom är det 10 gånger roligare. Är det nåt spel jag inte ska köpa är det far cry aka kanternas paradis.
blir så less när det finns kanter och skit på berg och sånt som här http://upload.stormaz.servebee.....rCry13.jpg
eller så är det bara jag som är petig 🙂
July 7, 2003
Vore det inte bättre att jämföra Far Cry med Doom III och HL2 när alla spelen finns i affären. Inte när ett av dem finns ute som demo. Det är dessutom inte säkert att demot är representerbart för det färdiga spelet (om de släppte en beta v2 till betatestarna så indikerar ju det att de fortförande jobbar på det)
Tycker för övrigt att demot var roligt.
September 7, 2003
eftersom ni snckar om Hl2 och doom3:s grafik o sånt så är det jue helt olika världar vi pratar om ,,, doom3 är mest i små gångar o sånt klabb,, Far fry är lite mer större banor o sånt,, alltså kan man jue inte smälla dit en Doom3 grafik motor i far cry för vilken dator hade klarat av det :P,, ialf tror inte jag det hade pallat med
November 29, 2001
keffing wrote: [quote=ruski2]Jag menar mer som att om man tex slänger in en modell av en boll i vardera spel så kommer doom 3 visa bollen bäst. Vad jag tror alltså.
vadå om man slänger in samma boll med lika många polygoner så kommer väl de se ganska lika ut?
ja. men Doom3 har låga polygonantal (riktat mot ruski inte dig keffing)
1 Guest(s)