February 11, 2003
tja alla. jo kan man köra farcry opengl och isåfall hur ändrar man.
jag tycker personligen inte om att köra i direct 3d tycker musen och ja själva spelen inte flyter lika bra..
och min dator borde ju klara av farcry utan problem eller?
finns det något man kan göra. provade att ändra i configen att man ska köra i opengl men det funkade inte alls bra. varför har dom valt att man bara kan göra med D3?
hoppas nån kan hjälpa mig
February 9, 2004
Jo, jag har själv testat far cry med openGL men då segar spelet plus att mycket effekter är borta och bilden blir mörkare. Troligen så finns inte de speciella DX9 effekterna med då när du ändrar till openGL.
Men det finns ett sätt att få alla DX9 effekter till openGL genom att skaffa GLDirect 5 från scitechsoft och de säger: The one driver to rule them all.
Upp till dig å testa drivisen. Men GlDirect är inte gratis....antingen köper du det lr skaffa det på ett annat sätt.
En testversion finns att ladda hem på:
February 11, 2003
keffing wrote: asså varför vill du lira det i open GL? d3d är ju det som gäller nuförtiden
läste du min fråga överhuvetaget?
verkar som om det är knas nån stans.. spelet flyter inte ordentligt. kan knappt sikta musen är ju efter och man blir snurrig av att spela för att grafiken hinner inte med när man rör musen. tror jag har väldigt låga fps. nån som vet vad komandot för att se fps är i farcry.
jo du som fråga vad jag hade för ljudkort. jag kör med ett SB Live 5.1
2 Guest(s)