January 16, 2006
Jag får detta fel i loggfilen: CRITICAL ERROR: Error loading DLL: XRenderD3D9.dll, error code -1073741682
och sen händer ingenting...får inte ens upp bilden på killen o tjejjen som brukar dyka upp efter en sekund typ.
Har formaterat datorn flera ggr, har ominstallerat farcry med alla patchar plus rensat registret när jag avinstallerat...jag har omistallerat direktx. Installerat sp2 och allt från microsofts updateringar. updaterat till senaste bios. har inte överklockat heller. har provat 3 olika grafikdrivrutiner. (kör dom senaste nu för mitt GF 6800
Far cry funkade förut och det ända jag gjort är bytt HD efter min förra crashade. Har bytt till en s-ata 2 disk och på MB stöder bara s-ata 1 men när jag har mailat seagate och även affären jag köpte diske från SKA detta inte vara nåt problem...men detta är den enda förändringen som gjorts och innan funkade datorn kanon...ser ingen krock i enhetshanteraren heller så vad ska jag göra??? har haft andra fel oxo sen jag bytte hd. Pc:n kan helt plötslig starta om ifall jag kollar på film, har tvärlåst sej några ggr när jag kört defrag...nån som kan komma på nåt mer jag kan göra så? Mvh: St33l
November 5, 2005
Eftersom det enda du har gjort sedan det funkade senast är att byta HD och sedan ominstallera så kan det vara problem med HD eller SATA-kontroller ändå. Låna en annan disk av någon och prova varandras diskar.
Funkar andra tunga 3D-spel? 3DMark05?
Kanske kolla så att du inte ligger på gränsen för vad ditt nätagg klarar och numera får spänningsproblem? Koppla bort allt du inte behöver och se om det funkar bättre.
January 16, 2006
Har installerat win xp igen och denna gång installerade jag chipset drivers direkt...förr har jag alltid installerat grafiken först...detta verkar löst problemet för mej...kanske jag varit dum som inte gjort på detta vis förut men jag kan inte påminna mej det haft betydelse förr. Har sett att en del har haft liknande fel som mej när jag sökt efter svar via google och om detta kan hjälpa nån så är ju det bra...chipset ska nog ALLTID installeras först för det är ju ändå från moderkortet allt styrs
1 Guest(s)