February 26, 2002
De jobabr på ett spel men om det sedan blir Far Cry 2 eller ej återstår att se.
Ubisoft lär inte banga på att kränga en uppföljare men än har det inte presenterats ngt definitivt vad jag vet.
Men du är inte ensam jag avgudar spelet och vill se ett lika bra spel, även om det kan bli svårt med tanke på att Far Cry kom från ingenstanns egentligen och nu har de pressen på sig att göra en bra uppföljare
December 27, 2003
just nu sysslar dom väl med Far Cry: Instinc? Tror det hette så iaf. Det är Far Cry med Twist till konsoler.
Själv tyckte ajg Far Cry var kul. Sämre än HL2, men klart bättre än Doom 3 (Doom 3 var en fet besvikelse för mig)
Men Far Cry hade varit bättre utan en massa konstiga genmuterade djur
March 11, 2003
Det var ju ovanligt bra monster i Farcry. Om man jämför med Doom3 t.ex. så var fienderna mycket roligare. Jag har aldrig riktigt förstått meningen med att göra bossar som mer eller mindre är omöjliga att klara utan att gå på dem med trippel rustning och fulla mag i alla bössor.
Jag tyckte heller inte det fanns något som verkligen var betydligt bättre i HL2 än i Farcry. Storyn i Farcry var roligare, miljöerna var snyggare, och framför allt, så gav det mig mer speltid. Doom3 hade i alla fall en hel del banor, och det har kommit en expansion. HL2? Kort, ganska tråkig story, och bisarrt tråkigt slut. Visst var det roligt med den lite avancerade fysiken, men inte så att det hjälpte upp spelet.
Sen kan jag tycka att det är lite meningslöst att klaga på monster i spel som handlar om monster. Jag såg någon som klagade på att det var för många demoner i Doom3. Duh!! Vad tror man då spelet går ut på? Eller HL utan columbine? Vad är det?
Farcry var klart ett av de bästa FPS:erna jag har spelat, med i mitt tycke en mycket bra blandning av soldater och monster.
October 22, 2002
Tycker faktiskt storyn i farcry var sämst av alla tre...
du är på en båt och vips helt plötsligt från ingenstans så har du kniv och gaffel, spelet skulle varit uber bra om inte det hade varit monstrar inblandade.... blev tråkigt PRECIS direkt då jag såg ett monster....
l
February 3, 2005
herregud alltså jag måste säga såhär min mening är att hl 2 så tänker jag bara på half life 1
man satt med sin 500mhz o spelade bra story bra spel utan att överdriva
i half life 2 så blev det likadan grafik ungefär men en förlängd story GR8 synd att spelet tog mig mindre än 24h att klara
Doom3 i jämnförelse med doom1 doom2 så säger jag bara WOW
Det är bara häftigt att man gör en efterföljare lika slag kraftigt som 1an o 2an synd här också att det tar mindre än 24h att klara
Bra grafik bra monster fortfarande bra story . väntar på 4an
Det känns som att när man kollar på half life 2 o doom 3 så försöker dom efterlikna sina tidigare spel som gör det hela väldigt väldigt grymt..
Farcry tycker jag själv att ni inte får räkna så ..
Far cry är som sagt ifrån ubisoft
Grafiken var ja särklass bästa jag har sett..
båten i början mot stranden super super super super..
Storyn är jävligt nice om man är vaken på den men sammanfattningen är att far cry är särklass bättre än dom andra 2 om jag räknar det själv men om jag får ta in dom tidigare spelen för half life o doom så är dom bättre pga storyn o känslan att veta vad som har hänt flera år tidigare o vet vad man står inför
November 4, 2001
Far Cry var ASBRA bortsätt från att monstrena va lite overkill och att många så så jävla fula ut (om man ser till detaljer osv) mot människorna.
Bästa lösningen på "springa utanför banan". I andraspel springen man bara in i en osynlig vägg, i FC kommer en helikopter och skjuter än. MYCKET bra.
Tyvärr vissa missar dom tex Deltafore har övertag i.
ex: Se upp mot solen och man ser vitt någon sekund för att sedan se lite mörkare någon sekund.
Sen är det synd att man inte kört lite mera sniperstuk i FC. Underbar miljö för snipers 😉
Half-Life 2 var nog det spel som gjort mig mest besviken. Visst ball grafik och tuff fysik men känslan var ju noll och inget.
Hade man döpt spelet till något annat och tagit bort "gubben med portfölj" hade man inte ens förstått att det va "ett HL-spel".
Doom3 hamnade där jag trodde, rent shot em up men ball grafik.
April 30, 2005
Tycker igentligen inte om uppföljare. Visst är många uppföljare snygga, roliga och bättre på alla sätt o vis men kom på något nytt istället! Säger inte att uppföljare ska försvinna helt men som det ser ut idag är det ju löjligt.
Sitter föresten och spelar Far Cry nu men har inte kommit till monsterbiten än. Bang!
March 11, 2003
DasDjungelmeister wrote: Tycker igentligen inte om uppföljare. Visst är många uppföljare snygga, roliga och bättre på alla sätt o vis men kom på något nytt istället! Säger inte att uppföljare ska försvinna helt men som det ser ut idag är det ju löjligt.
Sitter föresten och spelar Far Cry nu men har inte kommit till monsterbiten än. Bang!
Jag har inte så mycket emot uppföljare. Dock så är egentligen Expansion Packs ett jäkla otyg. Särskilt om spelet från början är kort och menlöst.
March 2, 2005
denstore wrote: [quote=N1ko]Ja det ska komma ut Far cry 2 men vad jag har sett så var det på cpxbox hur kan man släppa ett sånt spel på xbox? det var som att släppa cs på xbox (går ej att spela)
Om du läser tråden, så är det redan nämnt tidigare.
men orka läsa vartenda inlägg bara för att inte råka skriva fel har annat att göra
March 11, 2003
N1ko wrote: [quote=denstore][quote=N1ko]Ja det ska komma ut Far cry 2 men vad jag har sett så var det på cpxbox hur kan man släppa ett sånt spel på xbox? det var som att släppa cs på xbox (går ej att spela)
Om du läser tråden, så är det redan nämnt tidigare.
men orka läsa vartenda inlägg bara för att inte råka skriva fel har annat att göra
Ja, det skall du banne mig göra! Det handlar om att visa lite respekt för de andras åsikter och hur jäkla svårt kan det vara att läsa 12 inlägg?!? :arg:
March 2, 2005
Nomic wrote: Far Cry var riktigt skönt, jag gillade HL2 också, p.g.a "fysiken" =), kändes så verkligt så de va så j**la ball o spela... =)
men doom 3, jag skrattade... och skrattade... och skrattade.... sen tröttnade jag innan jag ens lirat igenom 2 banor typ =/
håller med, half life 2 är så kul för det är så verkligt... inte bara därför men de gör mycket som fan.. doom 3 tyckte ja va skitkul från början sen ville ja spy. Ja har kört om half life 2 3 ggr 😛 spelade, installerade om datorn, började om, köpte ny dator, började om igen men ändå lika kul 😀
May 19, 2002
Half life 2, jag tycker det var kul i början att springa runt och leka med den fräna fysik motorn och grafiken var det ju inga fel på här heller, men Far cry är i en helt annan division. Far cry är vackert, HL2 är snyggt...ett tag. Jag tröttnade rätt fort på hela storyn, tyckte även att kapitlen i HL2 var lite för långa jag spelade mest igenom spelet för att ha gjort det.
Far cry har jag faktiskt inte spelat igenom än... Men jag började igen här för ett tag sen. Och det håller fortfarande.
Expansion packs är precist som redan nämnts ett djävulens påhitt. Känns bara som tappra försök att kräma ut mer stålar ut folket. Uppföljare däremot kan vara riktigt bra, men även riktigt dåliga. Beror helt och hållet på inställningen hos utvecklaren, om han gör ett till spel likadant och hoppas på succé eller om han lägger in en hel del nytänkande.
1 Guest(s)