March 4, 2002
Tja.
Jag har ett litet problem, efter ett tags spelande i FarCry så blir det som stora pixlar runt fiendemodeller. De syns särskillt tydligt när man är nära dem. Någon som vet vad det kan bero på? Jag har ett Radeon 9800 Pro med Arctic Cooling VGA silencer tempen är på hela 70 grader efter ett tags spelande, har sökt lite och sett att det är andra som har samma problem som jag.
Någon som vet vad det kan bero på?
Tack på förhand.
/ Luke
September 1, 2002
Kör du FarCry patchat till v1.2? Det har rapporterats att många har fått extrema grafikbuggar med den patchen, och således har den återkallats av spelutgivaren (aka den finns inte hostad på deras webserver längre).
Får du liknande grafikfel i andra spel så kan det tyda på överhettning, men om det bara är i FarCry så är det nog 1.2-patchens fel. En sista utväg kan ju vara att byta drivrutin till grafikkortet.
March 4, 2002
Har bara två spel just nu och det är FarCry, CS:CZ och Black and White, och det är ju bara FarCry som är särskillt krävande av dem,
Jag har inte uppdaterad FarCry så det är nog 1.0 på den.
Men är 65-70 grader för mycket?
EDIT: Alla mina inställningar i bildskärmsinställningar är på prestanda, vilket betyder att AA, Ansio osv är avstängt?
1 Guest(s)