Fattar ni hur bra UNREAL II - The Awakening ÄR?!!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fattar ni hur bra UNREAL II - The Awakening ÄR?!!
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 6, 2003 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg att min gamla tråd blivit låst för att ett par personer snackade lite W*R*S 👿 👿 ...

När jag skrev att man ska ladda hem demot i stället så menade jag inte bara Unreal2, utan jag menade spel i allmenhet... 😡
--------------------->

Jag har då i alla fall införskaffat Unreal2 i dag 😀 Och det verkar ju vara ett kanon lir.
Jag har väl inte hunnit så långt, är bara på andra uppdraget där man får skjuta armeér av muterade spindlar som kryper lite var stans 😀
Härliga nya vapen, specilt Flame Throwern som man kan grilljera de skrikande spindlarna med. 🙂
AI'n verkar också vara mycket förbättrad (inga gubbar som springer fast i hörn, som allt för många andra spel lider av wink )
Och skaarjerna är ena riktiga fulingar nu... Hoppar dit hoppar hit och sticker in sina vassa knivar i dig.. 😀
Synd bara att man inte kan spela multiplayer för jag tror det hade funkat bra med det ny upplägget... 🙁
Men det finns ju fortfarande en liten möjlighet att åtminståne ett par cop uppdrag kommer i kommande patcher.. :blink:

||PsYcHo||
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
267058
February 6, 2003 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är verkligen ett härligt spel. fina grafiker. Det börjar dock sega lite att man hela tiden har "uppdrag" som hela tiden går ut på att hämta grejs eller döda grejs alt. gubbar. Men som sagt, asbra spel, spelbarhet till 100%. AIn är bra. 8) Men jag är bättre 😀

PS. ladda ner detonator 41.09 om ni får problem me texturer DS.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
267065
February 6, 2003 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

||PsYcHo|| wrote: Det är verkligen ett härligt spel. fina grafiker. Det börjar dock sega lite att man hela tiden har "uppdrag" som hela tiden går ut på att hämta grejs eller döda grejs alt. gubbar. Men som sagt, asbra spel, spelbarhet till 100%. AIn är bra. 8) Men jag är bättre 😀

Har det verkligen kommit ut i Sverige än..?

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
267184
February 7, 2003 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

Releasedatum :2003-02-04

Men på webbhallen så står det 2003-02-06.. men men.
Jag vet då att PlayZone i Skellefteå fick in det den 5te så då borde det ha släppts den 4de för de är lite slö ibland 😀
Hur som helst så köpte jag det i alla fall på PlayZone i går 2003-02-06 kl 15:42!! Så det så 😛
------------------
http://www.webhallen.com/page......5d80ae2f50

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
267227
February 7, 2003 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

En kompis från UK skickade introt till mig, fyyyyy va snyggt.
Sällan jag sett vackrare intro.

Hade jag haft mer i ram och lite bättre CPU så hade jag nog köpt det men det är ett stort OM.

Onkel-Benz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 370
267278
February 7, 2003 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

spelet är underbart! skönt när det är ett singelplayer spel jö!
å nå så skitans snyggt!

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
267341
February 7, 2003 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur kan ni påstå att AIn är bra? Den är ju värdelös! Hela spelet verkar ju suga hårt förutom grafiken. Jag har inte spelat det själv men jag har läst 2 resencioner som bekräftar vad jag fick ut av trailern jag såg + lite annat som inte låter mycket bättre. Kolla in den här:

http://www.3dgpu.com/games/unreal2.php

Gueno
Member
Medlem
267374
February 7, 2003 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag köpt det. 🙂
Snyggt som faen.. dock bara 30-50 FPS i 1280*1024@16 med allt på max. Ingen skillnad på 16 och 32 men 16 känns mjukare tycker jag.
Men jag överlever.. IRL.. 🙄

Jag gillar inte det här med uppdrag, jag vill gå från A till B och komma till nästa bana, som i orginalet.
Tråkigt att det inte finns multiplayer bara.
När det kommer till AI:n så tycker jag att det är lite svårt i bland.
Easy och första uppdraget och jag har nära på dött en gång.. men å andra sidan är jag inge bra på den här typen av spel.
Det är långa laddningstider, vilket kan vara lite störande.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
267472
February 7, 2003 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Dead Glory wrote: Hur kan ni påstå att AIn är bra? Den är ju värdelös! Hela spelet verkar ju suga hårt förutom grafiken. Jag har inte spelat det själv men jag har läst 2 resencioner som bekräftar vad jag fick ut av trailern jag såg + lite annat som inte låter mycket bättre. Kolla in den här:

Vad i hela friden grundar du din inställning till att AIn är dålig på?
Kanske du borde PROVA spelet själv innan du bildar en så stark uppfattning? 🙄
Jag personligen tycker då att AIn är bland det bästa, kanske det bästa jag stött på hitills. Men om du kan komma på nått spel som har starkare AI så är du välkommet att bevisa det för mig... 😡

Och ni som tycker det är ett "vanligt" spel där man springer från punkt A till punkt B... Visst är det så men är det inte så att du har ganska stor frihet där i mellen och att det finns ett ganska stort utrymme för att hitta på egna lösningar?. (För att vara ett Shoot Em up spel i alla fall)
Visst kan du rusa rätt in i lejonkulen och skjuta på allt som rör sig som en vilde, men du kan även slänga in en bomb och gå oberörd därifrån (En liknelse wink )

Det är väl bara det här med att det inte finns nå multiplayer och att laddningstiderna är rätt så långa som stör mig, annars är spelet helt underbart!!
Bygger upp en fin stämning, fin (super duper fin) grafik, mycket bra AI och fantasifulla nyskapande underbara vapen som du kan använda att spränga de lika fantasifulla och omväxlande omgivningarna och fienderna med!! 🙂
Nä jag är då i alla fall nöjd med mitt köp för 489 Svenska Riksdaler!!!
(åsso har ju Aida fina bröst) 🙄

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
267699
February 8, 2003 - 12:43 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Dead Glory]Hur kan ni påstå att AIn är bra? Den är ju värdelös! Hela spelet verkar ju suga hårt förutom grafiken. Jag har inte spelat det själv men jag har läst 2 resencioner som bekräftar vad jag fick ut av trailern jag såg + lite annat som inte låter mycket bättre. Kolla in den här:

Jag personligen tycker då att AIn är bland det bästa, kanske det bästa jag stött på hitills. Men om du kan komma på nått spel som har starkare AI så är du välkommet att bevisa det för mig... 😡

Och ni som tycker det är ett "vanligt" spel där man springer från punkt A till punkt B... Visst är det så men är det inte så att du har ganska stor frihet där i mellen och att det finns ett ganska stort utrymme för att hitta på egna lösningar?. (För att vara ett Shoot Em up spel i alla fall)
Visst kan du rusa rätt in i lejonkulen och skjuta på allt som rör sig som en vilde, men du kan även slänga in en bomb och gå oberörd därifrån (En liknelse wink )

Det är väl bara det här med att det inte finns nå multiplayer och att laddningstiderna är rätt så långa som stör mig, annars är spelet helt underbart!!
Bygger upp en fin stämning, fin (super duper fin) grafik, mycket bra AI och fantasifulla nyskapande underbara vapen som du kan använda att spränga de lika fantasifulla och omväxlande omgivningarna och fienderna med!! 🙂

Om du hade tagit dig tid att läsa recensionen som jag länkat till så hade du förstått vad jag pratade om. Men U2 är ju ditt lila älsklingsspel så inte kan ju nån säga något dumt om det. Dessutom så kan du ju läsa vad de tycker om dina s k "nyskapande underbara vapen" =P

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
267747
February 8, 2003 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Dead Glory]Hur kan ni påstå att AIn är bra? Den är ju värdelös! Hela spelet verkar ju suga hårt förutom grafiken. Jag har inte spelat det själv men jag har läst 2 resencioner som bekräftar vad jag fick ut av trailern jag såg + lite annat som inte låter mycket bättre. Kolla in den här:

Gueno skrev ju att han INTE gillade allt det där emellan A och B(jag har inte spelat det själv så jag kan bara gissa vad det skulle kunna vara), att han bara ville springa från A till B och sen till nästa bana...

chrippaz
Member
Medlem
267749
February 8, 2003 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

Länken till recensionen fungerade inte för mig... den här fungerar iaf för mig
http://www.3dgpu.com/games/unr.....a2905f331c

chrippaz
Member
Medlem
267752
February 8, 2003 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

Tog lite roliga delar av recensionen!

Skönt sätt att utrycka det...

"The Good

Magnificient visuals
Some fun defensive missions
Solid weapon effects
Couple of unique weapons
Sounds are good

The Bad

Uninspiring gameplay
Very long load times
Bugs here and there
Laggy performance in some heated battles
Unfinished levels
Poor dialogue
Story lacks flow and intrigue
A.I. needs more I.
Cutscenes are boring scenes"

och vad det gäller vapen 😛

"Man 1: So, what other weapons can we put in?
Man 2: Hmmm ... oh! I know! We can have a gun that shoots out a huge green ball of energy that zaps everyone into nothing when they get near it!
Man 1: Oh my god! You are a genius! That's great! I'll get to work on it right away.

Too bad Doom beat them to it back in 1994 - called the BFG. In fact, if I hadn't known better, I could've mistaken this game as Quake 4. The magnum gun looks like the gun from Quake 2. The shotgun model looks similiar to the one in Quake 2. There's a gun that acts like a railgun. Some of the enemies in the game could've been mistaken for Stroggs until they get real close. They are big, bulky, slow-walking and stomping Skaarj, similiar to Stroggs."

Gueno
Member
Medlem
267771
February 8, 2003 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: Gueno skrev ju att han INTE gillade allt det där emellan A och B(jag har inte spelat det själv så jag kan bara gissa vad det skulle kunna vara), att han bara ville springa från A till B och sen till nästa bana...

Exakt..

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
267813
February 8, 2003 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst jag har läst det mesta av den där recensionen men vad jag kan uttyda av den är att de inte verkar gilla Unreal så där jätte bra överhuvud taget... 😀
Jag tror det faktiskt hade låtat på ett annat sätt när de skulle sätta betyg om det bara hade varit en liten ändring i spelet.... Nämligen att det hade varit ID som utgivare och spelet i stället hade hetat Quake 4... laugh
Men jag skulle då inte ha blivit luran för hade det varit Quake 4 så hade spelet bestått av 10 färger (Svart,Grått,Brunt,Nyans av brunt 1,Nyans av brunt 2,Nyans av brunt 3,Nyans av brunt 4,Nyans av brunt 5,Nyans av brunt 6,Rött) laugh laugh laugh
Åsså hade det laddat verje hång man gick inn i en hiss eller kanske när man kom till ett litet rum..

Å läste du förresten vad jag skrev om det där om att det bara var att gå från punkt A till B?!

-=*ThE_cRoW*=- wrote:

Och det där om att de skulle vara fullt av buggar... 👿
Jag har hittat en och det var en "Noclip" bugg (inte allvarlig brevid ett vattenfall) och då har jag ändå spelat spelet i 4-5 timmar!
Och vid det laget brukar jag ha hittat åtskilliga fler i de flesta andra spel!!! 🙂

Jag anser kanske inte att Unreal2 är skärsilt nyskapande men jag påstår däremot att det är underhålling på förstklassig nivå.
Storslagna och varierande banor/uppdrag!!
Men allt detta har jag sagt tidigare så........................

Slutsats: Spela spelet själva innan ni uttalar er!!
Utmaningen kvarstår, den som kan hitta ett spel som finns ute nu som har bättre AI har vunnit min fulla respekt och orsakat mig mycket förnedrelse. Och det vill ni va? wink

chrippaz
Member
Medlem
267841
February 8, 2003 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har som sagt inte spelat den än, men jag tycker AI'n i SC är bra...

The crow du säger att det är massa saker emellan punkt A och B som man ska göra, det är det som Gueno inte gillar, förstår du? Han vill bara springa från A till B, som jag redan sagt en gång...

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
267863
February 8, 2003 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote:
The crow du säger att det är massa saker emellan punkt A och B som man ska göra, det är det som Gueno inte gillar, förstår du? Han vill bara springa från A till B, som jag redan sagt en gång...

Oj då.. Missuppfatta de. embarassed embarassed embarassed
Trodde han mena att han tyckte att allt gick på ett för rakt spår från punkt A till B..

Men jag tycker väl inte att orginalet heller egentligen var så "Rakt fram" det fanns ju massor att undersöka och utforska även där.
Tog man en väg kom man till en bana tog man en annan komma man till en annan. (Visserligen blev ju vägarna till slut sammankoplade men ni fattar nog principen..)

Gueno
Member
Medlem
267876
February 8, 2003 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu reder vi ut det här...
Jag vill springa från A till B.. inget annat..

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
267919
February 8, 2003 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Spel med bättre AI:
Half Life
UT1/2
Deus Ex
Thief1/2
System Shock 2
Metal Gear Soldier
Oni
Mafia
Max Payne
SWAT 3

De är väl de jag kommer på som jag spelat å som kommit ut på PC. Finns säkert många fler. Som du ser så är det mesta uråldriga spel å några nya. Har inte stött på några buggar i något av dessa spel om jag minns rätt. Halo som kommer till PC till sommarn har förnärvarande den bästa AIn jag vet. Ser fram emot DE2 åxå. Vill man ha kvalitet i sina spel så ska man inte titta på varken Quake eller Unreal.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
268012
February 8, 2003 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Dead Glory wrote: Spel med bättre AI:
Half Life
UT1/2
Deus Ex
Thief1/2
System Shock 2
Metal Gear Soldier
Oni
Mafia
Max Payne
SWAT 3

De är väl de jag kommer på som jag spelat å som kommit ut på PC. minns rätt. Halo som kommer till PC till sommarn har förnärvarande den Finns säkert många fler. Som du ser så är det mesta uråldriga spel å några nya. Har inte stött på några buggar i något av dessa spel om jag bästa AIn jag vet. Ser fram emot DE2 åxå. Vill man ha kvalitet i sina spel så ska man inte titta på varken Quake eller Unreal.

Jag kan väl inte säga att jag är helt övertygad...
( Specielt inte då du tog med UT1 & 2 som exempel... wink )

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 143
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL