February 12, 2002
Det kanske är möjligt att Doom 3 slår U2 i grafik. Men känsla det tror jag när jag testat. För U2 blir nog en svår utmanare för Doom2! 😀
Men vi får väl alla hoppas att Doom3 blir så skrämmande & snyggt som de sagt och att U2 blir så storslaget, mystiskt & vackert som de lovat, för då har vi 2 mycket bra spel att fördriva tiden med ett tag fram över... 8)
October 1, 2001
Personligen tror jag inte något av spelen blir kul. Båda företagen har enligt mig de tråkigste singlplayer spelen. Nej, jag väntar på Halo jag =) UT 2003 är säkert sköj, UT var enormt mycket sköj. Får se när jag ids skaffa det. Har inte så mycket tid å lira å jag föredrar nog Renegade i multiplay. Det kallar jag ett härligt multiplay lir.
November 8, 2002
varför kan de inte göra sån här snygg grafik till flygsimulatorer? Jag spelar mkt simulator men det vassaste jag vet för närvarande är Il2 Sturmovik.... Jäkligt bra simulator föresten!
nån som vet nån sim med bra grafik?? har CFS3 men fan då inte klarar mitt graffe av det, ska dock byta snart..
February 12, 2002
Vill ni ha ett skrämmande spel så kommer ju Resident Evil Survivor snart...
Fattar inte varför de gör så många (Visserligen kan ju det här va bra men tvivlar) När de har det gamla hedreliga Resident evil konseptet.. För det är ju kung!! 😀
Lätt de bästa skräckspelen!!! 8)
October 1, 2001
Alla Resident Evil spel är tråkiga och har dålig styrning. Hade spelet haft lite vanlig PC styrning så hade det kanske varit sköj. Segare spel få man ju leta efter. Vill man att pulsen ska gå up så rekomenderar jag klassikern System Shock 2 från Lookingglas.
Det kallar jag känsla när din både din pistol och hagelgevär börjar gå sönder å du är mitt bland explosiva kamikaze robotar (om programmerad av skeppets säkerhets AI som är under utomjordingarnas kontroll) sökandes efter idoten som ändrade en kod å sen flydde in i lagret längst in på våning 1 å som mest troligt är död. Å inte har man kvar nått verktyg för att repa dem heller, å till råga på allt så börjar AP ammunitionen på att ta slut.
Annars är det ju lagomt trevligt när man hittar datorn man ska omprogrammera efter att ha gått förbi diverse galler å ser någon ligga död framför datorn. Skräckslaget vänder man sig om när man hör det välbekanta ljudet av stora rasande spindlar å inser att man har 4 stycken i full fart efter sig. Tur man hade gott om ammo for i paniken missade jag rätt mycket när jag sprang baklänges å försökte pricka dem med haglet.
Andra gosiga grejer man stöter på är alla lik som ligger utspridda i hela skeppet. Massor med logfiler av alla nu döda som berättar skeppets historia och som ger ledtrådar om var man kan hitta lite trevliga prylar. Det är lagomt mysigt å lyssna på alla som pratar om hur de förändras. Ibland ser man även spöken av vad som hänt. Dessutom så är man cyborg och kan uppgradera sig med moduler som man hittar (ungefär som exp, vissa får man när man gör något bra å andra om man söker) å man har förutom styrka å sånt även vapen, psi och ingengörs egenskaper som man kan skaffa. Dessutom så kan man alltid gå tillbaka till ställen man besökt tidigare. Hela skeppet på 5 våningar är en bana (med laddtider när man går genom slussar).
Ojdå, vart visst en del =) Men det är ett väldigt bra spel.
January 26, 2001
Deimoz>
Kommer ihåg en sån artikel från 1998 (gick i 6:an då 😀 ) hehe näe men det var i tidningen Attack games typ...
För visst fanns det en dataspels tidning som hette så? (inte 100% säker.... :bok: ) men då var det iaf jävligt snyggt tyckte man men mycket har förändrats på 5 år!
October 1, 2001
kottetrance wrote: Är det bara jag som börjar tröttna på alla jämrans första personspel och RPG spel?? ... heck... Jag börjar glida tillbaks till gamla plattforms och simulator spel istället...
Jag är rätt less på alla som ska göra samma sak hela tiden. Nu har vi ju realsim FPS upp till öronen så man håller på å spyr. U2 ser ut att ge ungefär lika mycket som ettan, dvs nada. Halo ser grymt härligt ut. Max Payne å Mafia är 2 guldspel, måste ta å testa GTA3 nån gång. SOF var klart härligt röj medans SOF2 inte är något vidare. Renegade har klart härligt multiplay med deras C&C mode. Sen har vi ju de gamla godingarna Half Life å dess expansioner, System Shock 2 å Thief 1 å 2. Red Faction var inte så sköj.
Det finns en del pra shooters men de flesta är rätt tråkiga å uttjatade. Jag undrar om Doom3 blir någon höjdare. Klart snyggt med kollar man på de 3 Quake spelen så inser man snabbt att Doom3 lär bli rätt tråkigt.
October 8, 2001
Dead Glory wrote: [quote=kottetrance]Är det bara jag som börjar tröttna på alla jämrans första personspel och RPG spel?? ... heck... Jag börjar glida tillbaks till gamla plattforms och simulator spel istället...
Jag är rätt less på alla som ska göra samma sak hela tiden. Nu har vi ju realsim FPS upp till öronen så man håller på å spyr. U2 ser ut att ge ungefär lika mycket som ettan, dvs nada. Halo ser grymt härligt ut. Max Payne å Mafia är 2 guldspel, måste ta å testa GTA3 nån gång. SOF var klart härligt röj medans SOF2 inte är något vidare. Renegade har klart härligt multiplay med deras C&C mode. Sen har vi ju de gamla godingarna Half Life å dess expansioner, System Shock 2 å Thief 1 å 2. Red Faction var inte så sköj.
Det finns en del pra shooters men de flesta är rätt tråkiga å uttjatade. Jag undrar om Doom3 blir någon höjdare. Klart snyggt med kollar man på de 3 Quake spelen så inser man snabbt att Doom3 lär bli rätt tråkigt.
Doom 3 är ite likt nått quake spel, Doom3 liknar nå FPS survival horror
1 Guest(s)