October 8, 2001
FF6 var bästa SNES Fianl Fantasy men jag tycker 7an är mycket bättre, mer inlevelse.
10 har jag inte spela men en kompis säger att det är det bästa.
11an verkar inte speciellt bra, behövs göra nått speciellt för att det ska bli bra, ser ut som alla andra (tråkiga) mmorpg.
October 1, 2001
Personligen så kan jag inte fatta hur man kan spela FF. De gamla spelen jag testat var tråkiga å de nya jag testat 7 å 9 har grymt dåligt gameplay. Alltså de är snygga (iaf för sin tid) men jag pallar helt enkelt inte att spela dem. Framförallt så är det att tiden aldrig pausas när någon attackerar, det sabbar typ hela spelet. Crono Trigger däremot är ett av mina favoritspel även om jag aldrig fixade slutbossen.
November 29, 2001
Final Fantasy VI/III helt klart bäst.
Vill ni lira det bästa RPG:et Square producerat så är det Xenogears ni ska leta efter till PSX (eller emulator 😉 ).
Har det hemma men har repat skivan, funderar att skicka den på lagning eftersom det är omöjligt att få tag på till mänskligt pris nuförtiden.
Ska bli kul o se hur remakesen blir på de gamla FF-liren från NES till PSX/PS2.
7an indikerar början på slutet i mina ögon. Sen 7an har allt blivit så linjärt o klyschigt o så spenderas det allt för mycket tid med renderade filmer o skit.
XenoSaga (uppföljarna till Xenogears) verkar tyvärr inte bli så heta, o nu är det tom. tal om att inte släppa dem på engelska 🙁
tacka vet jag SNES-dagarna, grafiken var på topp o gameplayen/storyn/koncepten osv. var as-sköna.
konsollspel blev skit sen PSX släpptes, allt började handla om yta o "häftighet", brudar med stora pattar osv.
har funderat på att köpa ett SNES o kanske en backupstation 😉
2 Guest(s)