January 22, 2003
Zip wrote: hmm... vet ni om/när ff 1,2 & 3 ska släppas på PS?
Chrono Trigger är ett grymt bra spel... Om ni inte har spelat det så gör det.
lätt att man har!! fast jag fastnade rätt snabbt i det... Det var nån fabrik där man ska skriva in XABY på en dator, på en annan planet... jag kom dit och så.... men det gick inte att skriva in nåt...... 😕 också spelade jag på emulator... (kanske därför det inte funkade)
May 31, 2001
Zip wrote: hmm... vet ni om/när ff 1,2 & 3 ska släppas på PS?
Klart man kört chrono, dock inte kommit så långt på det.. Jag sitter just nu med Final fantasy VII till playstation!! Fan va bra det är!
July 31, 2001
Deimoz wrote: Nån som vet om det finns några spel till snes som är exakt likadana som Final Fantasy spelen förutom Lufia??
Inlägg nr:444 :eye:
Lufia är ganska likt FF. Breath of fire serien är ungefär som lufia... Men Lufia är värt att nämna för att det är ett bra spel...
Det finns secret of mana och evemore. illution of gaia / time, Young Merlin. Men dom är mer som Zelda och lufia.
Hmm. Det finns många bra spel till Snes som inte bergsala tog in i sverige. Om du har ork eller tid så kan du kolla upp några amerikanska sidor som är som blocket. Om du har tur så kanske du hittar några...
Jag är lite sen med att svara men tja jag sket i det först :blink:
July 31, 2001
lätt att man har!! fast jag fastnade rätt snabbt i det... Det var nån fabrik där man ska skriva in XABY på en dator, på en annan planet... jag kom dit och så.... men det gick inte att skriva in nåt...... 😕 också spelade jag på emulator... (kanske därför det inte funkade)
Det funkade för mig... Jag körde med snes9x... Jag har inte kollat om det funkar med andra emulatorer typ Znes... Kolla upp om du kan hitta andra emulatorer som du kan köra på.
November 5, 2002
Zip wrote:
Det funkade för mig... Jag körde med snes9x... Jag har inte kollat om det funkar med andra emulatorer typ Znes... Kolla upp om du kan hitta andra emulatorer som du kan köra på.
Hallå!! Emulator?? Det ska vara äkta vara 😛
Har klarat Chrono Trigger på åtminståne 5 olika sätt. Tror det finns 10.
Även ett spel att rekomendera är Secret Of Mana. Man kan vara 3 players på det 😀 Gillar det spelet!
June 19, 2002
Jag rekommenderar starkt lufie 2, det är mycket mer pussel och sådant i det. Typ flytta färgade block, trycka på spakar i rätt ordning och sånt. Det är nog det roligaste RPG't jag har spelat faktiskt.
Chrono Trigger är lätt det bästa (även fast det inte är det roligaste) RPG:t som gjorts, jag pallade typ 7-8 lösningar till det. Jag har för mig att det finns närmare 30, men jag kan ha fel.
Final Fantasy 7 äger också, älskar materiasystemet. Femman och sexan duger också, sen har vi givetvis Final Fantasy Legend 3 till gameboy. Ruggigt roligt!
BOF 1/2 funkar, men jag tröttnade typ halvvägs in i båda. Håller på med FF8 nu, har lånat en kompis playstationskivor och kör emulator, blir så mkt snyggare med FSAA 🙂
hjälp vad kladdigt det där inlägget blev.. aja 🙂
July 31, 2001
[NH wrote: Noddan]Jag rekommenderar starkt lufie 2, det är mycket mer pussel och sådant i det. Typ flytta färgade block, trycka på spakar i rätt ordning och sånt. Det är nog det roligaste RPG't jag har spelat faktiskt.
Om du vill ha ett sånt spel så ska du spela Alundra till playstation. Det är ett bra spel som är som zelda 3 och lufia.. . Lite äventyr och mycket pussel om jag kommer ihåg.
1 Guest(s)