December 31, 2001
Har testat allt som finns nu och jag måste då säga att det är samma skit alltihop, finns det inget som är roligt och givande efter man fått sin max level och som även har givande pvp ?
Företagen börjar skyffla ut mmorpg som vilka spel somhelst, kopior av andra och inehåller inget.
January 6, 2006
Snart kommer det komma bra mmorpgs. Man får ta med i beräkningen att det är en relativt ny spel metod. Det är precis därför WOW har blivit så stort. Men som sagt snart kommer det nya mmorpgs och det finns speciellt tre jag väntar längtansfullt på:
Vanguard
SUN: Soul of the ultimate nation
Darkfall online
Dessa kickar alla andra mmorpgs lätt.
December 31, 2001
Vanguard har jag läst en del om och der ser minst sagt låvande ut.
Förstår inte vad folk ser i WoW det är ju ett singelplayer spel fram till lvl 60 sen måste man ha ett guild för att åstakomma något om man inte vill sitta 10 tim om dagen och inte missa en enda dag för att bli rank 14.
Och skulle man resa bort 1 vecka så går man ner 2-3 rangs, det är ju fan sjukt.
November 5, 2002
Ursäkta mig, men har inte full koll på spelmarknaden. Min brosa lirar wow, men själv vågar jag inte. Skulle förmodligen fastna och det har jag inte tid med.
De kommande spel ni nämnt, finns det samma risk där eller? Skulle vilja ha ett spel typ som wow (d2) som jag kan lira när jag har lite tid över. Kanske max 2-3 ggr/vecka, och inte kräver en helsikes massa tid för att komma någon vart.
December 31, 2001
Relaxia wrote: Ursäkta mig, men har inte full koll på spelmarknaden. Min brosa lirar wow, men själv vågar jag inte. Skulle förmodligen fastna och det har jag inte tid med.
De kommande spel ni nämnt, finns det samma risk där eller? Skulle vilja ha ett spel typ som wow (d2) som jag kan lira när jag har lite tid över. Kanske max 2-3 ggr/vecka, och inte kräver en helsikes massa tid för att komma någon vart.
Då kanske D&D vore något för dig om du inte vill spendera allt för mycket tid och kanske bara vill lira lite med polarna någon dag.
WoW är enormt tidskrävande men innan spelet släpptes sa blizzard att de gjort ett spel som alla kan spela och få ut max av tillome dem som bara vill logga in och bränna 2-3 tim.
Detta var ju en självklart lögn.
För det första så får du spendera a 13-15 speldagar av rent grindande, då menar jag alltså 24/7 tog mig dock ett halvår IRL för att jag tyckte det var så tråkigt.
Sen så har du Guild runs med ca 40 man åt gången, för att göra dessa så behöver du ha ett "bra" guild som klarar av det och mycket tid då det tar några tim att slutföra en sådan här. ( detta är när du har lvl 60 och efter du skaffat så bra items du bara kan i alal andra instancer annars är det ingen som vill ha dig)
Sen har vi det sämsta med hela spelet, jo PVP systemet.
Det är så att du går upp i rang när du kör pvp det finns rang 1-14 och tävlar konstant med andra personer så det kan bara vara 2-3 pers som är rank 14 på servern eller något åt det hållet.
Så när du inte spelar pvp så sjunker din pvp och även din honor och på så sätt så måste du spela fanatiskt mycket för att hålla dig kvar på din egen rang.
Har en polare som sitter 8-10 tim om dagen för att han har planer att ta minst rank 12 till sommaren.
Så kan säga såhär mycket, har du inte 5- 8 tim om dagen att lägga på spelet efter du har nått lvl 60 så är det knappt värt att ens spela det. det är inte ett spel du bara kan gå in och dänga lite monster och känna att du gjort något bra som har unnat dig själv på något sätt.
Vi har även Reputation systemet som man oxå får när man kör pvp i de olika instancer som finns, det är alltså portaler som sätter dig på ett slagfält, och genom att vinna dessa så får du reputation till olika factions.
Detta tar enorm tid i de flesta pvp instancer och folk tycker att det är så tråkligt så att i en del instancer så har folk bootar som rör deras karaktär åt dem så de ska slippa spela. Och tack vare att bootarna rör dem så går de aldrig AFK och blir på så sätt aldrig utsparkade. Förstår itne varför blizzard ändrar dethär, att de inte fattar att folk tycker att det är skitråkigt att köra deras pvp instancer.
Om du inte har mycket tid att lägga på spelet så skulle jag inte rekomendera WoW.
Det enda positiva jag har att säga om detta spel är den konstanta action som är när man slåss, det är full rulle hela tiden och det är en underbar kännsla att slås och hugga ihjäl folk.
En liten påminnelse oxå.
Eftersom det bara finns 9 klasser och har 6mil spelare så kan du tänka dig hur "behövd" du är. Finns inte ett enda guild som behöver spelare längre, vill man vara med i ett får man starta ett eget eller gå med i ett nystartat och då tar det ännu längre tid att köra de stora instancerna med 40 man som ska lära sig spela med varandra.
Men snart kommer ju expansionen och ja vad ska man säga, har läst det mesta om det och kan säga att det inte hårdnade i byxorna på mig inte när jag läste det värelösa kontent som läggs till.
Den störta besvikelsen av expansionen som kommer måste nog vara att de inte lägger till fler klasser, nejdå inga fler klasser men i stället lägger de till 2 nya raser, brukar sitta och fråga mig själv hur i helvete de tänker.
Vem vill göra en ny karaktär och samma klass bara för att det är en ny ras som ser annorlunda ut ? Skillnaden mellan raserna är så minimal så att det är inte värt det helt enkelt.
Hoppas jag inte skrämmde bort dig men har spelat WoW sen USA betan och genom EU betan, köade även utan en butik när det släpptes för att få det och har spelat en hel del och upplevt det mesta och det är det spel jag har haft tråkigast med när det gäller mmorpg. Jag har inte 5-8 tim om dagen att lägga på ett spel så det passar inte mig.
Du kan ju alltid prova din brors konto eller en kompis så får du bilda dig en egen uppfattning om spelet. Det sägs att det är beroendeframkallande men jag vet inte, jag fastnade aldrig för det.
Blizzard har mycket att lära av mmorpg världen.
December 25, 2000
Du är mycket bra på att klaga men du har inte så mycket konstruktivt att komma med. Vad är det som Blizzard behöver lära av MMORPG världen? Jag tycker att WoW är det bästa MMORPG:t som kommit och då har jag spelat rätt många och rätt länge (dock inte i närheten av alla, det hinner man inte med). WoW har mycket bra idér och är faktiskt spelbart även om man inte vill lägga ner mer än en timme per dag. Naturligtvis kan man inte vara lika bra och ha lika mycket items som de som lägger ner 10 timmar per dag men det finns till skillnad från de andra MMORPG:s jag spelat så är det rätt givande att ta sig genom levlarna och det finns mycket bra historia och liknande ifall man inte bara är ute efter att bli lv60.
December 31, 2001
ViU wrote: Du är mycket bra på att klaga men du har inte så mycket konstruktivt att komma med. Vad är det som Blizzard behöver lära av MMORPG världen? Jag tycker att WoW är det bästa MMORPG:t som kommit och då har jag spelat rätt många och rätt länge (dock inte i närheten av alla, det hinner man inte med). WoW har mycket bra idér och är faktiskt spelbart även om man inte vill lägga ner mer än en timme per dag. Naturligtvis kan man inte vara lika bra och ha lika mycket items som de som lägger ner 10 timmar per dag men det finns till skillnad från de andra MMORPG:s jag spelat så är det rätt givande att ta sig genom levlarna och det finns mycket bra historia och liknande ifall man inte bara är ute efter att bli lv60.
Hela spelet går i stort sett ut på att få items och man kan inte få items om man inte lägger ner massa tid på spelet.
Jag klagar inte jag berättar som det är för folk som inte har spelat spelet.
WoW har mycket bra ider ? Finns det något nyskapande i det här spelet ?
Skulle det tagit pvp från AC1 eller dark age of camelot skulle det vart bra eller haft potensial att vart bra.
Förstår att du försvarar det spel du spelar, jag själv har testat följande spel och har en rätt bred vy på just mmorpg delen
AC2
EQ2
Dark age of camelot
AO
EVE
Knight online
Lineage II
Star wars galaxies ( efter soe förstörde det )
Planetside
February 7, 2006
Enligt Mig är Planetside ett skoj spel men definitivt inget som håller i längden, för mig är det lineage II som har hållt i längden, köpte WoW efter en L2-Kris(man får såna tack vare att det tar enorm tid att spela det spelet) men det finns helt enkelt inget spel som kan mäta sig i PvP-delen med l2, vad kan vara mäktigare än att försöka rusha ett slott med 350 försvarare med sin zeeeerg på 650 pers och bara bli nermald? 😀 ... så otrolig upplevelse
Dock klarar jag (och de flesta andra) inte av att spela detta spelet "legit" för att det tar för mycket tid, alltså bottar jag.
men, som jag sagt tidigare, WoW är ett spel för folk som inte bryr sig så mycket om PvP, som bara vill logga in och njuta av ett spel med story, jag spelar spel för att göra livet surt för andra helt enkelt, och det finns inget roligare att döda en lvl 70 karaktär på l2, se han förlora 4% Experience, som tar han sisådär 2-6 timmar o arbeta upp :bgrin:
helt gränslöst vilka vackra PM's man kan få 😉
December 31, 2001
Tyrfing wrote: Tja just nu värkar det inte finna specielt intresanta spel på MMo marknadan därför har jag fallit tillbaks till EVE.
Dock så lirar jag DDO på sidan men ser det inte som ett MMo på långa vägar snarare ett Online RPG.
Mina gammla guild ledare från EQ2 spelar DDO och de beskriver det som neverwinter nights fast online.
Mycket upprepande saker och alla traps och sådant är alltid på samam ställe.
De quest man får är oftast i samam dungeon man har kört igenom andra gånger fast inte just den questen.
Stämmer det bra ? 🙂
December 31, 2001
Darakir wrote: jag är rätt fast för EQ2 sjläåv, men Vanguard tror jag starkt på, det kommer att bli riktigt tufft hoppas jag!
EverQuest 2 är helt okej, dock lite dåligt med folk på de nya pvp servrarna som skapats.
Skulle vilja ha lite mer "mening" med pvp så att man tex ska kunna ta över områden eller stora borgar.
Vore underbart med DAOC pvp system i EQ2 fast lite ändrat för att passa just EQ2.
Att bara slå ner andra spelare lite random är ingen höjdare i min mening.
April 10, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Tyrfing]Tja just nu värkar det inte finna specielt intresanta spel på MMo marknadan därför har jag fallit tillbaks till EVE.
Dock så lirar jag DDO på sidan men ser det inte som ett MMo på långa vägar snarare ett Online RPG.
Mina gammla guild ledare från EQ2 spelar DDO och de beskriver det som neverwinter nights fast online.
Mycket upprepande saker och alla traps och sådant är alltid på samam ställe.
De quest man får är oftast i samam dungeon man har kört igenom andra gånger fast inte just den questen.
Stämmer det bra ? 🙂
Tja låter ganska rätt , sen det med samma dungeon är nog när dom menar quests med chapters i sig.
Death On Wings wrote: [quote=Darakir]jag är rätt fast för EQ2 sjläåv, men Vanguard tror jag starkt på, det kommer att bli riktigt tufft hoppas jag!
EverQuest 2 är helt okej, dock lite dåligt med folk på de nya pvp servrarna som skapats.
Skulle vilja ha lite mer "mening" med pvp så att man tex ska kunna ta över områden eller stora borgar.
Vore underbart med DAOC pvp system i EQ2 fast lite ändrat för att passa just EQ2.
Att bara slå ner andra spelare lite random är ingen höjdare i min mening.
Låter som att du borde ta en titt på dark n' light som kommer gå online snart.
December 31, 2001
chippen wrote: [quote=Death On Wings] Det sägs att det är beroendeframkallande men jag vet inte, jag fastnade aldrig för det.
med dem über sega och enformiga stridssekvenser som är i wow förstår inte jag heller hur någon kan bli beroende... det är segt och enformigt hela spelet...
Tycker pvp action är rätt bra i WoW då den oftast är snabb.
Men när det kommer till mobs så är det evighets strider som gäller och man ser bara likadana mobs vart man än vänder sig med högre level och annorlunda namn.
October 26, 2002
Death On Wings wrote: [quote=chippen][quote=Death On Wings] Det sägs att det är beroendeframkallande men jag vet inte, jag fastnade aldrig för det.
med dem über sega och enformiga stridssekvenser som är i wow förstår inte jag heller hur någon kan bli beroende... det är segt och enformigt hela spelet...
Men när det kommer till mobs så är det evighets strider som gäller och man ser bara likadana mobs vart man än vänder sig med högre level och annorlunda namn.
WORD!
December 31, 2001
chippen wrote: [quote=Death On Wings][quote=chippen][quote=Death On Wings] Det sägs att det är beroendeframkallande men jag vet inte, jag fastnade aldrig för det.
WORD!
Sitter nu med spänning och längtar efter ett inlägg från ViU roligt att diskutera sådant här 🙂
October 26, 2002
Death On Wings wrote: [quote=chippen][quote=Death On Wings][quote=chippen][quote=Death On Wings] Det sägs att det är beroendeframkallande men jag vet inte, jag fastnade aldrig för det.
WORD!
Sitter nu med spänning och längtar efter ett inlägg från ViU roligt att diskutera sådant här 🙂
hehe ja han verkade inte gilla att man klankade ner på WoW
December 25, 2000
Det kanske förvånar er men jag tycker inte om WoW, jag spelade betan och fortsatte i ungefär ett halvår när det släptes men slutade sedan på grund av bristande intresse i kombination med tidsbrist.
Enda orsaken till att jag "försvarar" WoW är för att jag tycker att icke konstruktiv kritik är värdelös kritik. Jag försvarar inte WoW jag försöker få er att ge lite konstruktiv kritik istället för att bara hacka ner på det.
Angående monstren, jag är rätt intresserad av att veta vilket MMORPG av samma storlek eller större som WoW som inte återanvänder monster. I min uppfattning återanvänder WoW monster i mindre skala än alla andra MMORPG:s jag spelat.
WoW:s pvp kanske man kan ha åsikter om men det går fortfarande inte att komma från att det spelet har den absolut bästa bakgrundshistorien och questhistorier som jag någonsin läst. Spelar man WoW utan att ha som mål att stressa igenom hela spelet för att bli störst vackrast och mäktigast är det en mäktig upplevelse. Har man inte prövat RP servrarna så rekommenderar jag varmt att man skapar en ny karaktär på en av dem (gärna en ras som man inte spelat förut) och så springer man bara runt och njuter av atmosfären och historierna. Att läsa historierna som blizzard skrivit eller som folk skrivit i RP forumen före kan också vara en bra idé.
2 Guest(s)