December 31, 2001
Det är ju just Warcraft Loren som WoW lever på.
Utan den så skulle ju inte spelet vara någonting.
Om det vore det exakt samma spel fast annan Lore och annat utseende så skulle det inte slagit igenom alls då det är i mina ögon en ren kopia eller ett hopkok från massa andra mmorpg och bidrar inte med något nyskapande alls.
Ta er bara en titt i commonlands i EQ2 så får ni se om ni känner igen några platser som nu finns i WoW 😀
Sen att folk fastnar för spelet tills de nått lvl 60 kan man ju förstå eftersom det då finns något att göra.
Men det end game content som finns eller skulle funnits i wow är bara en konstant grind för items.
Farma instancer för items
Farma BG för rep = items
Farma SM för att få pengar för att köpa dina items du farmat ihop i BG
Det är ju i den karusellen det går hela tiden.
ViU du kan ju inte påstå att jag bara slänger massa skit på wow utan att ha någon bakgrund till dem.
Du måste ju hålla med att sådana saker som blizzard lägger som end game inte håller om man inte spelar 8 tim om dagen för att bibehålla sin status i tex pvp.
Känns ju inte som man åstakommer någonting.
Hadde verkligen förhoppningar på WoW då man så de första filmerna och läste om det. De skulle kunna gjort det så mycket bättre om det fanns något att slåss för. Något som man kunde säga, det här är vårat ställe kommer ni hit så dödar vi er. Det kunde vara en liten landplätt eller en by men något att slåss för så att det hela fick en mening.
Så länge jag har spelat Warcraft spel så har det alltid vart Horde vs alliance och det har alltid vart något att slåss för där så varför gjorde de sådana här meningslösa strider som inte leder någonvart och som de flesta spelare jag har pratat med tycker är tråkiga men de plågar sig igenom det bara för att få de här itemsen som de verkligen vill ha och på så sätt känna sig bättre än alla andra.
I mina ögon är WoW bara en ren item hunt. Finns inget annat att förbättra på sin karaktär efter 60.
February 7, 2006
February 7, 2006
December 31, 2001
cybercola wrote: [quote=Death On Wings][quote=cybercola]tycker du borde börja botta med mig på l2 Death on wings, du kan botta upp en gubbe på 2 veckor till lvl 60, 60-75 tar ungefär en månad...
Är inte det mot reglerna ?
🙄
klart det är.
Tycker inte om att fuska i spel och gör många det så känns det ju ännu mer meningslöst att spela det 🙁
3 Guest(s)