February 12, 2002
Fast gratis?
Vill så gjärna köra ett ipx spel över internet, men lyckas inte tunnla det.. Nästan så det är dags att lägga ut de 18$arna för en license till kali. Men jag pallar inte att hitta nått gratisprogram dagen efter då. Nån som vet av nått? Förutom skitkodade Khan då som suger pungkulor...
March 10, 2003
http://www.hamachi.cc - Testat om detta fungerar ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 12, 2002
Hamachi kör jag redan. Var kanske dumt att inte berätta hela historian..
Vi har iaf satt upp ett virtuelltnätvek med det och installerat ipx protokollet i hamachis nätverksanslutning, samt satt unika interna nätverksnummer på alla datorer med och standard ramtypen ethernet 802.2 så att de inte skall strula.
Vi kan se varrandra i ra2 som är ipx baserat men det går inte se chatmedelanden elller joina ett spel pga att så fort nån gör ett spel så syns de inte längre i lobbyn och inget spel dyker upp heller.
Har testat på mitt nätverk att köra himachi mellan dem och använda det nätverket och ethernet 802.3 då funkade det.. Förstår inte egentligen hur det funkar och inte det andra för inga paket borde ju kunna känna av det andra nätverket och använda det?
1 Guest(s)