August 9, 2001
Jag har alltid gillat flygspel och har spelat MS FS ett bra tag, dock har jag aldrig känt riktigt för att lägga ner all den tid på spelet som det kräver för att bli riktigt intressant, dock brukar jag nu och då flyga lite. Krigsspel har inte intresserat mig speciellt mycket och jag har inte spelat mycket heller, dock spelade jag tidigare CFS vilket jag gillade. I hopp om att CFS3 skulle bygga vidare i samma anda som ursprunget lånade jag idag hem det men blev tyvärr besviken. I huvudsak därför att det är för mycket "lulllul" omkring själva flygandet något som jag inte vill ha. I originalet däremot var man medlem av en grupp, thats it.
Det är dessutom en hel del annat i CFS3 som jag inte gillar, bla hur "pov-knappen" utnyttjas. Att fritt kunna styra hur man ser är förvisso i visst avseende bra men när det tar en halv minut att hitta filbaka till ursprungsläget har man med råge förlorat den fördelen. Mycket bättre skött i både CFS1 och den civila kusinen.
Nu undrar jag hur CFS2 är. Är det som trean eller som det första? Jag undrar även vad det finns för andra bra flygsims som utspelar sig undre andra världskriget och vad dessa har som är bättre respektive sämre än CFS-serien.
Jag letade även omkring lite på nätet och hittade http://www.lo-mac.com/ . Tyvärr ska ju inte det komma ut ännu på ett tag så det får bli ett senare spel. Det fick mig dock att öppna ögonen för spel med moderna flyg. Några tipps på sådana?
1 Guest(s)