February 22, 2003
Kan någon förklara det extremt skumma slutet i spelet? 😀
de är ju som gjort för en uppföljare till men ja fattar inte riktigt va fan som försigår 😕 när man sprängt de där skiten så bara stannar allt och helt plötsligt ploppar g-man fram och snackar goja 😛 Lever gordon i nån sorts matrix-värld eller?
February 10, 2003
Fiskaren, där håller jag med, med den nya "modifierade" gravity-gun, 200suit och "healers" på väggen i vartannat rum..
på steampowered finns det en tråd där det spekuleras hejvilt om storyn och slutet..
Gman verkar iaf tillhöra nån högre styrande makt.. han snackar ju en massa om Gordon också.. som i början så får man ju en känsla av att gman "äger" Gordon och placerade han på tåget.. han dyker ju upp lite överallt också.. (och verkar kunna göra som han vill)
October 10, 2002
SkuTiDuTi wrote: Jag tror, att G-Man är Gordon Freeman fast längre fram i tiden. Det kan stämma in på namnet. G för Gordon och Man för FreeMAN.
Likaså är det alltid G-Man som hjälper Gordon vid diverse konstiga situationer etc. Ja ni förstår vad jag vill komma.
Typ som den där pensionsreklamen när man får möta sig själv senare i livet? "Lite mer att leva för"
February 10, 2003
SkuTiDuTi wrote: Jag tror, att G-Man är Gordon Freeman fast längre fram i tiden. Det kan stämma in på namnet. G för Gordon och Man för FreeMAN.
Likaså är det alltid G-Man som hjälper Gordon vid diverse konstiga situationer etc. Ja ni förstår vad jag vill komma.
nja jag vet inte, om du läser lite i tråden jag klistrade in i mitt andra inlägg så finns det en hel del intressanta spekuleringar om varför det är Gordon och varför det inte kan vara Gordon 😉
March 23, 2004
Jag har inte spelat HL1, men det var någon på steampowered som sa att man aldrig någonsin har fått bekräftat att han heter G-Man förutom att hans model heter så.
Det är lite idiotiskt att spekulera i dumma ideér som att G-Man skulle vara Gordon som åker tillbaka i tiden för att rädda sig själv från att sprängas i luften.. (Man kan inte åka tillbaka från framtiden och rädda sig själv från att dö eftersom man redan är död)
February 10, 2003
richardb wrote: Jag har inte spelat HL1, men det var någon på steampowered som sa att man aldrig någonsin har fått bekräftat att han heter G-Man förutom att hans model heter så.
Det är lite idiotiskt att spekulera i dumma ideér som att G-Man skulle vara Gordon som åker tillbaka i tiden för att rädda sig själv från att sprängas i luften.. (Man kan inte åka tillbaka från framtiden och rädda sig själv från att dö eftersom man redan är död)
däremot skulle det kunna vara han från en alternativ dimension, du hör ju i slutet hur Breen skulle göra ett dimensionshopp till en annan dimension där The combine härstammar ifrån (om jag förstod det rätt)
Men troligtvis så är det inte Gordon..
March 23, 2004
BearznaiL wrote: Varför tror ni att det ska komma en trea när de står några meter ifrån en reaktorkärna, stor och kraftfull nog att spränga hela City 17 i luften, som precis sprängs.
Det är ju som gjort för att det är slut nu :/
Men det är ju så mycket man inte får reda på ju, hur kommer det sig att gordon helt plötsligt befinner sig på ett tåg? När man snackar med den första killen man ser säger han ju att han aldrig såg gordon gå på.. Hur kan Dr. Kleiner ha HEV dräkten? Vad hände med alla andra? Vem var det Breen snackade med i slutet? Vem är G-Man?
Finns 1000 mer saker som jag inte kommer på nu!
October 6, 2003
richardb wrote: [quote=BearznaiL]Varför tror ni att det ska komma en trea när de står några meter ifrån en reaktorkärna, stor och kraftfull nog att spränga hela City 17 i luften, som precis sprängs.
Men det är ju så mycket man inte får reda på ju, hur kommer det sig att gordon helt plötsligt befinner sig på ett tåg? När man snackar med den första killen man ser säger han ju att han aldrig såg gordon gå på.. Hur kan Dr. Kleiner ha HEV dräkten? Vad hände med alla andra? Vem var det Breen snackade med i slutet? Vem är G-Man?
Allt det där har ju ingen betydelse om Gordon vart sprängd i luften.
July 4, 2003
richardb wrote: [quote=BearznaiL]Varför tror ni att det ska komma en trea när de står några meter ifrån en reaktorkärna, stor och kraftfull nog att spränga hela City 17 i luften, som precis sprängs.
Dessutom har de redan registrerat sidan http://www.half-life3.com(Länkad till http://www.half-life2.com)
June 11, 2004
Tänk på att i etten så är det ju nätan så att G-Man hotar en när man klarat ettan, "You have killed govermant soldiers and used the goverments weapons etc etc.." Så han säger ju att man måste börja jobba för honom eller så får man möta en strid man absolut inte kan vinna. Så jag tror att det man gör har någon form av syfte bara det att man inte vet vad syftet är.
G-Man och gordon är inte samma person, men de abetade i samma forskarteam på BlackMesa. I Dr.Kleiners lab finns det ett fotagrafi...
May 17, 2004
om jag minns rätt så stod det något i g-mans portfölj i ettan. det syns dock endast om man använder något som tillåter dig att se genom vissa objekt.
Jag upptäckte detta när jag fan en bugg i nvidia drivrutinerna när man använder ett tnt2. om man kör direkt går till main menyn och fortsätter sen så är det vissa saker som man kan se igenom.
det här var i hl1
3 Guest(s)