January 19, 2003
När jag fick min dator för drygt två veckor sedan var jag mycket nöjd. Tyckte allt funkade perfekt. UT2003 flöt perfekt på högsta upplösning, fick ca 10 700 i 3DMark2001SE etc. Nöjd med datorköpet alltså!
Sen råkade jag klanta till mig lite faktiskt, och fick köra en recovery backup.
Sedan fick jag gå in i BIOS och ändra fsb till 133mhz (defualt är ju 100), och allt verkade fungera bra igen. Samma värde på 3DMark, MEN den stora skillnaden är att spelen inte flyter på som tidigare. De känns lite småhackiga och inte lika "lena" längre.
Är det något som jag glömt att ändra i BIOS kanske? Något annat som är defualt men som jag förmodligen ska ändra?
Skärmen kör jag på 85hz då som nu. Har även installerat de senaste drivisarna från nVidia och kört programmet Nview-refresh2.1. Inget tycks hjälpa!
Håll med om att det är lite mysko att spel som FIFA2003, SoF2 ska hacka som bara den samt att jag inte upplever samma "flyt" som då jag fick datorn? Vad göra?
-------------------------------------------------------------------------------------
AMD 2100+ (1.733ghz), Gainward GeForce4 ti4800SE, 512DDRAM, KT3 Ultra2
-------------------------------------------------------------------------------------
February 5, 2002
Med dom där prylarna i dator borde det gå ganska bra. Jag antar att du har installerat senaste stabila DirectX osv. Har du exakt samma inställning i spelen? Du kanske hade SoundHardwareAccelleration avstängt innan och nu har du det igång..?? Jag gissar på annorlunda inställningar i spelen.
January 19, 2003
Jepp, exakt samma inställningar i spelen. Om jag har SoundwareAcceleration på eller av nu vet jag faktiskt inte, hur ser jag det?
Det jag gjorde med dator var att återställa till "fabriks-image" alltså få den exakt som den var när jag fick datorn. Den enda skillnaden jag märkte var att FSB i BIOS var satt till 100 istället för 133.
Jag använder DirectX 8.1
February 5, 2002
November 8, 2001
Förstår inte riktigt vad "SoundwareAcceleration" gör för nytta?
Har fått för mig att hårdvaran genom ljudkortet tar hand om alla ljudberäkningar. Det stämmer väl?
Men är det något som påverkar prestandan negativt? Det borde ju inte vara så, eller?
Många frågetecken, men orkade omformulera mig bättre...
January 19, 2003
Installerade om allt från början nu, och ändå samma problem. Har de senaste drivisarna o allt... men något verkar spöka.
Attans vad trött man blir på det. 👿
Klart, det funkar ju... men det kan bli bättre, och bara det bästa är bra nog ellerhur? 8)
Får väl börja fundera på att klocka eller tweaka grejorna kanske...
1 Guest(s)