May 4, 2002
jag vaknade en fin vårdag och slog på min burk..Jag tänkte att det skulle vara lite kul att testa cs 1.4 för första gången..men gud måste hata mig..Min fps låg på det otroliga 20 fps..i 1.3:an så hade jag 70-80 i fps stumt..jag har slagit av v-sync och fixat med configen..Min dator är en p2 450@464(!) mhz, Radeon 7200, 320 i ram..om det var någon som hade en fin fin lösning på mitt problem så skulle jag vara evigt tacksam..(Jag vill inte se/höra "köp ny dator")
September 3, 2001
låter som om något bakgrundsprogram kanske strulade.... ibland kan något i bakgrunden hänga sig och använda mycket processorkraft... man märker inte det i annat än att datorn blir trög.
Men du har väl testat att starta om va?
något annat som kan vara bra, ifall du använder windows 98 är att återställa datorn till hur det var sist den funkade.
Du drar in i DOS... och skriver scanreg/restore ..... sen väljer du cab filen med samma datum som din dator funkade bra på.
Gör det på egen risk, men vad man gör med detta är alltså att ersätta registret med en backup som datorn automatiskt gör varje gång den startar fullt ut (tror jag).
lycka till!
1 Guest(s)