February 16, 2002
Jag har stora problem med att få bra fps i Counter-Strike Zero.
Jag får typ 80 fps med timerefresh när vissa med geforce 2 får 150 med timerefreah.
Har en amd xp 2600+, 256MB ddr pc3200, Connect 3D Ati radeon 9800 (128 mb agp8x)
följade inställingar i steam
- cl_rate 9999
- cl_cmdrate 101
- cl_updaterate 101
- fps_max 101
Inställningar WIn XP
- opel gl BALANCED
- Catalyst 4.7
inget är ÖK nåt.
I 3DMark03 får ja ~5200 poäng.
February 16, 2002
x-per wrote: MEN lär er någongång......ett spel är spelbart i 80 FPS, du märker knappt någon skillnad på 80 och 3 miljarder FPS!
Aja iaf.....har du vertical sync på?
Har du låst HZ någonstans till 80?
men det är omöjligt och spela..de känns som du spelar med 5 fps i strider.
December 31, 2001
Jag har spelat CZ och jag får kraftiga fps drops på banor som aztec vid bombplatsen som är över vattnet. Där kan jag få runt 30-40 fps och det känns verkligen när man droppar från 100 till 30.
Enda sättet jag lyckats förbättra det med är att installera Omega´s Opengl optimerade drivrutiner.
October 25, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Tindy]CS frågor hänvisas till counter-strike.nu´s forum.
Kunnande på det stället är en bristvara.
Ja, men endå:
https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=32389
December 31, 2001
Tindy wrote: [quote=Death On Wings][quote=Tindy]CS frågor hänvisas till counter-strike.nu´s forum.
Kunnande på det stället är en bristvara.
Ja, men endå:
https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=32389
Redan letat igenom det forumet och det enda de kan är att få över 100 fps i vanliga 1.6
Och det ger inte mig något alls.
February 21, 2004
För alla som är lite involverdae i själva koden för cs o cz så är 60 fps o uppåt ingen skillnad i spel balansen bara du alltid har minst 60fps HELA TIDEN : Sen är det bara om vilka pixlar o märken o special saker i cs o cz som kräver lite vassare : SÅ har du över 60fps o STADIGT MINST HELA TIDEN så kör
December 31, 2001
XZD wrote: För alla som är lite involverdae i själva koden för cs o cz så är 60 fps o uppåt ingen skillnad i spel balansen bara du alltid har minst 60fps HELA TIDEN : Sen är det bara om vilka pixlar o märken o special saker i cs o cz som kräver lite vassare : SÅ har du över 60fps o STADIGT MINST HELA TIDEN så kör
Men hadde du ansträngt dig och läst mina poster så hadde du fått en mycket vicktig information att jag inte har 60 fps konstant. hadde jag haft det hadde jag vart mycket nöjd.
December 31, 2001
Har nu gått igenom varenda drivrutin som finns på ATI´s hemsida och den som ger mig stabilast fps är numer 3.10 har stängt av värdret i configen oxå.
Har nu 100fps konstant förutom vid bombplatsen vid aztec då den sjunker till ca50-55.
Kör med v-sync så jag ligger i stort sett alltid på 60fps vadsomän händer.
Att stänga av vädret gav minimal prestanda boost.
1 Guest(s)