fps problem i day of defeat source, behöver hjälp, snälla|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
fps problem i day of defeat source, behöver hjälp, snälla
steamuser
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 38
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 19, 2007 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Det är så här att jag börjat lira lite dod source, och gillar verkligen de där orange maps. Men ibland så känner jag för att lira lite vanliga banor som avalanche eller liknande, här kommer problemet.
Lirar ibland på 640x480 eller 800x600 och skillnaden är inte stor i fps kanske +-10. På orange maps ligger jag mellan 100 och 200 vilket är super för mig. Men så fort jag ska lira en vanlig map som avalanche så ligger fps'n mellan 40-50 ungefär och det är ganska ospelbart enligt mig. Så min fråga är, finns det någon här som vet vad problemet är och skulle vilja hjälpa en missnöjd dod-lirare. Har provat att olika inställningar men det gör ingen märkar skillnad.

Skulle verkligen uppskatta om någon/några ville ta sig en stund och hjälpa mig, mitt grafikkort är (om det gör någon skillnad: ett ati powercolor x1950 pro 256mb med de senaste CCC drivrutinerna). Om ni behöver mer info snälla skriv.

Tack på förhand.

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
1152468
August 19, 2007 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

I de lägre upplösningarna som 640* och 800* så är det med stor sannolikhet processorn som sätter gränsen för hur snabbt det går.

Vad har du för CPU nu i din dator?

Försök dra ner inställningarna som belastar processorn mer än grafikortet.

Den här hemsidan verkar ha koll på läget:
http://halflife2.filefront.com.....dsfpsguide

steamuser
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 38
1152486
August 19, 2007 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

just nu har jag en intel p4 3.2GHz. Fick ett svar från ett annat ställe att jag skulle prova med en annan cfg och jag måste säga att det funkar bättre nu.

Så om jag skulle bygga ett nytt system med kanske en intel core2duo E6600 men med samma graffe som jag har nu, tror du det skulle göra någon skillnad?

tack för svaret.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 529
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL