November 2, 2005
Godagens alla främmande mäniskor =)
Det är såhär att ja har riktigt stora problem med fps i wow.
Jag har försökt med allt och förstår inte hur det kommer sig att
min fps e så satans låg med den hårdvaran jag har, när andra har samma fps med datorer med hårdvara upp emot ett år äldre än mina delar.
Jag har en:
Mode:Abit IS-7G
Prolle: P4 2.4
Minne:1.25gig , ddr400
Graf: Nvidia Gf 6800 Gt 256 mb.
HDD: 2x 300, 1x 80, 1x120, samtliga 7200rpm & samma tillverkare.
Kylning har ja mer än tillräckligt.
Jag har funderar på om det kan va prollen som moste bytas ut.
Den har trots allt varit med ett tag nu. Även modekortet.
Även funderar på om mångden hårddiskarna kan dra ner prestandan i spel, vet inte om det stämmer, lite därför ja frågar.
Men som sagt. jag har testat det mästa, olika drivisar, stänga av olika grejer på graffe kortet, stänga av det mäst krävande och ibland _ALLT_ krävande i WoW.
Men lika fan har ja 10-15 fps när man börjar DPS'a i MC.
Börjar bli riktigt less.
Är tacksam för alla seriösa svar!
tack
August 16, 2005
Defragmentera diskarna där WoW och windows swap fil ligger. Detta kan göra underverk i minneskrävande spel där hårddisken får jobba.
Jag tycker det verkar konstigt att du har problem i WoW med den datorn, mitt förra system såg ut ungefär sådär fast med AMD processor och jag hade aldrig några problem med hemska FPS drops.
Jag var aldrig inne i MC men kutade man runt i Iron forge osv så fick man helt klart FPS drops men inte 10-15 FPS hela tiden utan det var när minnet tog slut som problemen började.
Du kanske ska ta och köpa minne så du får 2GB?
Det finns ju hyffsat billiga 1Gb "value" stickor.
För WoW borde iaf den datorn räcka till.
Kanske installera om windows också och se om det hjälper?
December 31, 2001
Är säker på att ditt minne räcker till, har kört med 1 gb och märkte ingen större skillnad när jag uppgraderade till 2gb i WoW.
Har du installerat chipset drivrutiner ? Lika bra attfråga då folk glömmer det väldigt ofta.
Har du försökte med att formatera i fall det ligger drivrutiner i bakgrunden och stör ?
April 20, 2002
Jag har också otroliga FPSproblem =(
Knappt roligt längre att gå in och spela, när man kör MC, BWL eller ZG och springer omkring med 10fps för att komma till en bossfight och ha 4-7fps med frysningar på ett par sekunder med någon minuts mellanrum.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)