May 24, 2001
vikka prog använder ni för att kolla framraten på spel?
-----------------
My Computer:
Processor PIII 800EB@828 MHz
Graphics Card:NVIDIA GeForce2 GTS 205/343
Ram pc133 256MB 2*128
Motherboard Model:ASUS CUV4X REV
Win Me
/micke
[ Detta inlägg ändrat av micke2378 2001-06-01 20:05 ]
May 24, 2001
Det som är det absolut bästa med det bästa onlinespelet counter-strike är att om man klickar ner consolen å skriver "net_graph 3" utan ", får man både ping å fps KONSTANT samtidigt "net_graph 0" betyder av tror jag..men varför stänga av.... slå det quake.. nä trodde väl det..
May 27, 2001
3Dmark 2001 använder jagför att testa prestandan overall på en dator, där görs även 6st olika FPS tester oxå och mycket mer. Väldigt bra men är ganska segt att ladda ner det om man har oturen att sitta på modem vill säga
Andra sätt jag använder för att kolla fpsen är att köra quake3 och skriva "timedemo 1" sen "demo demo001" i konsollen. Sen när demot är färdigt så tar du ner konsonllen så står ditt resultat där uträknat medel.
Jag använder även Unrealtournament fast då finns det inget vad jag vet inbyggt timedemo utan då kan du ta ner exempelvis "Utbenchmark" från (http://www.reactorcritical.com).
May 24, 2001
Micke:
I Quake3 gör man såhär:
/cg_lagometer 1
/cg_drawFPS 1
Man kan stänga av ena om man inte vill ha den, man är inte tvungen att ha båda eller ingen.
Men det ger inte så bra bild av FPSen.. eftersom vår lilla hjärna är inte så bra på att ta genomsnitt, den har en tendens att ta max, när man tittar mot en vägg....
Timedemo funkar bättre.
1 Guest(s)