Game Cube|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Game Cube
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 10, 2003 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu när priset på GC ligger på ca 900 kr så tänkte jag införskaffa mig ett sådant. Har tidigare haft Xbox men tyckte inte alls om spelen som släpptes till det och spelkännslan = 0 så jag sålde det.

När man såg priset på GC så blev man sugen att testa det i stället.
Älskade mario cart och de gammla godingarna från super nintendo och N64 och min hedliga NES.

Så till min fråga är GC värt pengarna enligt er själva som har dem ?
Är spelen bra gjorda ? är de lika bra som de va förr ?
Hackar spelen någongång för det upplevde jag på xbox ?
Ert bästa speltips ?
Billigaste sida man kan få tag på det ?

Inget skitsnack om att köp xbox eller ps2. De 2 konsollerna intreserar mig inte ett skit.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
455602
November 10, 2003 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Nu när priset på GC ligger på ca 900 kr så tänkte jag införskaffa mig ett sådant. Har tidigare haft Xbox men tyckte inte alls om spelen som släpptes till det och spelkännslan = 0 så jag sålde det.

Älskade mario cart och de gammla godingarna från super nintendo och N64 och min hedliga NES.

Ert bästa speltips ?

Inget skitsnack om att köp xbox eller ps2. De 2 konsollerna intreserar mig inte ett skit.

kan du få tag i 5st ps2 spel billigt beg. eller ej kan du byta dem mot ett gamecube på http://www.tradition.se

Edit: Tror jag... hm de står inte på sidan längre 🙁

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
455619
November 10, 2003 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Har haft en GCN sen svenska releas dagen och jag har inte tröttna än 😀 nej men det finns väldigt många bra spel och ett fungerande multi läge, dock inget internett (förutom PSO1-2) än men förste med LAN stöd blir mario kart som verkar bli Ûber, sen finns det ju redan en massa bra spel som te x Super Smash Bros. Melee, Metroid Prime, F-Zero GX, Zelda TWW och Soul Calibour II för att nåmna några i lite olika stil. så GCN är enligt mig persvärd för 900 funderar faktist själv på att köpa en ny bara för att få Zelda Collection 😀

daEmp
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
455622
November 10, 2003 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Uppföljaren till Final Fantasy ska också komma till gamecube, nästa år. Zelda är extremt rolig. Sen i mars har jag för mig att det ska släppas en bredbandsadapter (offentligt i affärerna) så man kan lira över internet. http://www.webhallen.com/konso.....8;konsol=7

Här finns många bra spel till låga priser. Bland annat under buget och beg =)

Starscream
Member
Medlem
455623
November 10, 2003 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Glöm ej Resident Evil 🙂

kRiLLo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
455662
November 10, 2003 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är nöjd med mitt gamecube. Du kan hitta det billigt i elgiganten. Kostar 900kr plus att du får Metroid Prime till.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
455697
November 10, 2003 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Favvospel:
Zelda
Matroid
Sould Calibur 2
Wavrace är också ball om man har några polare på besök
Resident Evil
F Zero

mario kart lär bli en killer, final fantasy likaså

finns ju mindre spel än till de andra men ack så högkvalitativa 🙂
finns för 799 i Lund har jag hör, sitter och funderar på en sån eller en DVD brännare

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
455947
November 11, 2003 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Favvospel:
Zelda
Matroid
Sould Calibur 2
Resident Evil
F Zero

finns för 799 i Lund har jag hör, sitter och funderar på en sån eller en DVD brännare

Undac har spenderat för mycket tid på lunar och glömt bort hur man stavar, ha överseende 🙂

Ok, back till topic.

Jag har haft en GC sedan förra julen, grymt nöjd med den. Zelda var en upplevelse, likaså Mario Sunshine. Har också haft många roliga stunder när man spöat polarna i Soul Calibur 2 och snart skall man spöa dem i Mario Kart Double Dash 🙂

De flesta spelen håller grymt hög kvalitet.
Har aldrig märkt av någon som ens skulle likna "lagg".
Speltips är Zelda, Metroid, Soul Calibur 2. Gillar du skräck är Eternal Darkness ett givet köp för dig, mest skrämmande spelet jag någonsin spelat.

F-Zero GX skall också vara bra, har dock inte hunnit testa det ännu så har ingen personlig uppfattning.

Något jag annars rekomenderar å det starkaste är att införskaffa flera kontroller, finns inte mycket som går upp mot en bra match mot sina polare.

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
456044
November 11, 2003 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

"Game Cube"

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
456045
November 11, 2003 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=UndaC]Favvospel:
Zelda
Matroid
Sould Calibur 2
Resident Evil
F Zero

Undac har spenderat för mycket tid på lunar och glömt bort hur man stavar, ha överseende 🙂

Ok, back till topic.

Jag har haft en GC sedan förra julen, grymt nöjd med den. Zelda var en upplevelse, likaså Mario Sunshine. Har också haft många roliga stunder när man spöat polarna i Soul Calibur 2 och snart skall man spöa dem i Mario Kart Double Dash 🙂

Speltips är Zelda, Metroid, Soul Calibur 2. Gillar du skräck är Eternal Darkness ett givet köp för dig, mest skrämmande spelet jag någonsin spelat.

F-Zero GX skall också vara bra, har dock inte hunnit testa det ännu så har ingen personlig uppfattning.

Något jag annars rekomenderar å det starkaste är att införskaffa flera kontroller, finns inte mycket som går upp mot en bra match mot sina polare.

Eternal darkness: VIlken sorts spel är det ?? problem lösning ? eller ett skräck äventyr ?

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
456099
November 11, 2003 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

daEmp wrote: Uppföljaren till Final Fantasy ska också komma till gamecube, nästa år. Zelda är extremt rolig. Sen i mars har jag för mig att det ska släppas en bredbandsadapter (offentligt i affärerna) så man kan lira över internet. http://www.webhallen.com/konso.....8;konsol=7

Här finns många bra spel till låga priser. Bland annat under buget och beg =)

Höhö Final Fantasy 2 är säppt för längesedan. Och Crystal Chronicle Kommer att vara fristående i serien så någon riktig uppföljare är det inte.

Edit: Varför är Zelda så rolig, man ser inte mycket av henne i serien.

Är på sådant humör nu 😛

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
456193
November 11, 2003 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=ViU][quote=UndaC]Favvospel:
Zelda
Matroid
Sould Calibur 2
Resident Evil
F Zero

Ok, back till topic.

Eternal darkness: VIlken sorts spel är det ?? problem lösning ? eller ett skräck äventyr ?

Det är typ ett sorts skräck-äventyr ja.. man får spela i olika historiska tider och konstiga saker händer.. usch vad skraj jag var när man är fast i en kyrka under första världskriget när helt plötsligt alla sjukvårdare förvandlas till spöken och springer efter en. BRRR

Dock så är det bästa spelet jag spelat på GC Metroid Prime och Zelda. Resident Evil är GRYMT läskigt också. :bok:

Lauregos
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 313
457338
November 12, 2003 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan bara hålla med de andra, och rekommendera konsolen.
Jag tycker att det finns klart roligast spel till Nintendokonsoler över huvudtaget. Bra Spel: Metroid Prime, Zelda Wind Waker, Soul Calibur 2 och många fler. Gamecube har inte många, halvbra spel, den har lagom många riktigt bra spel, och när den nu kostar under 1000:- så tycker jag absolut att du ska köpa.

Själv fick jag betala 1495:- :arg:

Loop
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 239
459855
November 15, 2003 - 8:47 am
sp_Permalink sp_Print

Metroid Prime

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
460088
November 15, 2003 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: [quote=Death On Wings]Nu när priset på GC ligger på ca 900 kr så tänkte jag införskaffa mig ett sådant. Har tidigare haft Xbox men tyckte inte alls om spelen som släpptes till det och spelkännslan = 0 så jag sålde det.

Ert bästa speltips ?

kan du få tag i 5st ps2 spel billigt beg. eller ej kan du byta dem mot ett gamecube på http://www.tradition.se

Edit: Tror jag... hm de står inte på sidan längre 🙁

Jag arbetar på Tradition lite då och då.
Jag tror erbjudandet finns kvar, hemsidan är skitdålig, den ska man inte lite för mkt. på.
Och har du inte 5 begagnade spel till xbox/gc/ps2 så kan du kan köpa 5 begagnade spel i affären, för typ 150kr, gå ut, gå in igen och byta mot ett gamecube 🙂

Jag gillar både xbox och gamecube, och jag kan säga det är oftare spel laggar till spelkuben än till crossboxen.

Starscream
Member
Medlem
461045
November 16, 2003 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Ser nu att man kan byta 5st spel + 399:- så får man GC och Zelda.. snygg kub också, mörksilver!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 301
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL