Gamescom 2014 - Nyheter från rekordstora spelmässan - Delta och vinn ett Corsair K70! | Sida 4 | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gamescom 2014 - Nyheter från rekordstora spelmässan - Delta och vinn ett Corsair K70!
This topic is locked
Avatar
Daniel Edholm
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
Member Since:
augusti 13, 2014
sp_UserOfflineSmall Offline
1295027
augusti 18, 2014 - 4:22 e m
sp_Permalink sp_Print

Kanske lite sent ute, men eftersom det inte sagts något om att allting är avgjort fortsätter jag lite till. Börjar dock bli svårt att hålla koll på vad exakt som kommer från Gamescom och inte!

I samband med lanseringen av Alien: Isolation släpptes även samtliga achievements till spelet. Du hittar dem här!

Till Halo 5 kan man låsa upp nytt innehåll genom att kolla på den nysläppta Halo Channel. Här visas bland annat miniserier gjorda kring Halo samt mycket annat.

*EDIT: Tipset om Assault Android Cactus räknas inte då nyheten tog upp något annat

Ytterligare lite gameplay till Shadow of Mordor har släppts.
*EDIT: Nyheten om kommands DLCs till Shadow of Mordor räknas inte då det inte togs upp under Gamescom.

Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
juni 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1295032
augusti 18, 2014 - 7:19 e m
sp_Permalink sp_Print

Så va tävlingen avslutad och vi tackar för alla tips 🙂
Vi återkommer med resultatet inom kort.

Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
juni 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1295152
september 5, 2014 - 12:45 e m
sp_Permalink sp_Print

Det har varit jämnt och vi får tacka för alla läsvärda och roliga tips som har trillat in under 7 sömnfria dygn, och trots att det har varit svårt så måste en vinnare utses till slut.

I prispotten fanns det inget mindre än ett fullspäckat Gamingtangentbord från Corsair som har allt en spelare behöver.

Motiveringen till att denna person hamnade på första plats är följande.

Trots att du inte lyckades samla in flest tips så ansåg vi att du har haft mer ”matnyttiga” nyheter i dina bidrag. Du valde nyheter som gick mer in på djupet och det va detta som gjorde att du knep första plats.

Så grattis hymer till ett skinande nytt Corsair Vengeance K70. Inte nog med det så får du även välja brytare efter eget tycke 🙂

Corsair Vengeance K70 specs

  • Lätta och snabba Cherry MX mekaniska brytare som går att beställas med (Red, Brown eller Blue) som håller upp till 50 miljoner nedtryckningar.
  • Laser-etsade och bakgrundsbelysta knappar med fyra lägen. Av, 66%, 75% och 100%
  • Sex multimedia-knappar och ett scrollhjul helt i metall.
  • Funktion för att stänga av Windows tangenten för otrevliga och olyckliga tabbningar i stridens hetta.
  • Svart anodiserad och borstad aluminium-chassi för extra hållbarhet.
  • USB pass-through.
  • Guldpläterad USB kontakt med en 2 meters trasselfri kabel.
  • Avtagbart handledsstöd.
  • 100% Anti-Ghosting.

Efter lite rättning och genomgång av alla nyheter så slutade hymer sammanlagt på 61st tips, medan yarcod landade på hela 72st.
Inte illa med tanke på all energi som har blivit nedlagd.

Men vi kan inte stanna där!
Då det va skrämmande jämnt i tävlingen så valde Corsair vänlig nog att stå för ett tröstpris.
Grattis yarcod till 2:a plats och till ditt nya Corsair Vengeance K65

Ni kommer att bli kontaktade via forumet för vidare information.

Fler tävlingar kommer att presenteras på forumet inom kort så håll ögonen öppna.

hymer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1188
Member Since:
maj 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1295177
september 8, 2014 - 7:05 f m
sp_Permalink sp_Print

Woohaaaa 🙂 Det var inte igår man vann något 😀

Avatar
Daniel Edholm
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
Member Since:
augusti 13, 2014
sp_UserOfflineSmall Offline
1295180
september 8, 2014 - 8:09 f m
sp_Permalink sp_Print

Grattis till hymer!

Stort tack Corsair för att ni skickar ett tröstpris! Kul att faktiskt få vinna något alls som tvåa (även om det inte var ert sjukt coola K70-tangentbord) 😀

hymer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1188
Member Since:
maj 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1295181
september 8, 2014 - 8:57 f m
sp_Permalink sp_Print

yarcod;1295417 wrote: Grattis till hymer!

Stort tack Corsair för att ni skickar ett tröstpris! Kul att faktiskt få vinna något alls som tvåa (även om det inte var ert sjukt coola K70-tangentbord) 😀

Hehe jag trodde att du skulle ta det. Vara en rolig fajt och paniken man fick när man såg, shit nu la han in en stor post jag måste leta efter mer nyheter 🙂

Avatar
Daniel Edholm
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
Member Since:
augusti 13, 2014
sp_UserOfflineSmall Offline
1295183
september 8, 2014 - 5:01 e m
sp_Permalink sp_Print

hymer;1295418 wrote: Hehe jag trodde att du skulle ta det. Vara en rolig fajt och paniken man fick när man såg, shit nu la han in en stor post jag måste leta efter mer nyheter 🙂

Ja, det kändes som att jag hade tillräckligt många nyheter för att slå dig. Men känner igen paniken över att ”shit, nu har han massor med bra tips ute!”, och det var då jag började ösa på med nyheter av alla de slag för att komma ikapp ^^ Tyvärr var det för lite bra nyheter bland dem för att räcka till förstaplatsen. Synd; hade verkligen velat ha ett K70!

Men bra jobbat, och återigen grattis! Om du vill byta mot ett lite mindre tangentbord så vet du var du hittar mig 😉

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
75 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL