September 16, 2002
OfflineHejsan allihop!
Jag och ett gäng människor har under hösten arbetat på att utveckla en total conversion mod till Half-Life 2, dvs. att spelets gameplay är helt annorlunda från orginalspelet.
Vårt spel är tredjeperson och du dödar inga fiender.
I vilket fall så har vi en beta färdig och vi har äntligen släppt den online för nedladdning så det vore jätteroligt om folk här kunda ladda ned den och prova för att sedan komma med lite konstruktiv kritit.
Modden finns att ladda ned på:
http://dsu.iki.his.se/web/file.....a_2413.zip
Och moddens officiella hemsida är:
http://www.ropegame.com
Har ni funderingar över något så är det bara fråga.
Tack.
Tankat ner den, få se om det blir tid att testa lite imorgon.
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 16, 2002
OfflineMånga wrote: Vad krävs för att spela det?
Det som krävs är att man har Half-Life 2. Episode 2 krävs inte.
hymer wrote: vad är det för typ av mod? är lite för dragen i huvudet för att orka läsa
Det är ett sidoscrollande plattformsspel där man har ett (vad som ofta kallas) ninjarep till sitt förfogande.
September 16, 2002
Offlinelofman wrote: startade en gång, ändrade lite inställningar sedan krashade det, nu vill det inte starta 🙁
hur ställer jag tillbaka grafiken till original inställningarna?
Det där var väldigt mysko.
Prova att gå in i mappen cfg i ROPE och deleta: config.cfg
Då bör dina inställningar försvinna.
Jag har fått höra från en annan i teamet att på versionen som ligger uppe nu så har det blivit lite problem med "View Treasures"-funktionen i huvudmenyn, det kan tydligen krascha om man använder den.
Tur att vi kallar det beta ännu. 😀
September 16, 2002
Offlinelofman wrote: Ok det var flummigt 😀
Lite svårt att sikta kameran var liksom lite jobbig, kan ni inte zooma ut och ha en kamera som altid är riktad mot spelaren, och sedan flyttar man musen/siktet på skärmen 🙂Helkul ide snygt gjort 😀
Säg till när den riktiga versionen är ute 😀
Om jag förstår dig rätt så har kameran problem med en variabel som kallas cam_snapto.
Prova följande:
Välj ROPE i Steam och högerklicka, välj properties, välj Launch options, skriv in:
-console
Starta spelet.
Skriv i konsolen:
cam_snapto
Om det då står "cam_snapto 1", skriv "cam_snapto 0".
Om det står "cam_snapto 0" ändra till 1.
Detta är ett problem vi trodde var löst vid detta laget men det kan tydligen uppstå alltså.
NOTE: Jag är inte säker på att det du beskriver är detta, men om det är det så är detta lösningen.
Tack för tiden du lägger ned på att prova det.
September 16, 2002
Offlinelofman wrote: Tack 😀 nu fungerar det som det ska 😀
Men en annan fråga, e det meningen att man inte ska komma längre än nivå1 för det går till menyn när jag klarar den
och sedan hittar jag inte all 11 mynt ^^
Ja, det ska vara så.
Tanken är att efter att man klarat en bana så ska man låsa upp nästa, sedan kan man välja den eller att spela någon tidigare.
I Select Level ska du även ha nivå 2, korrekt?
Hur många mynt har du hittat då? 😀
September 16, 2002
Offlinelofman wrote: 😀 TACK 😀 (lvl2 är svår :O)
Jo, hehe.
Det är fortfarande en del jobb kvar på den, både grafiskt och gameplay-mässigt.
Level 3 är så långt ifrån klar den bara kan bli. Men vi ska jobba på det.
Vad tycker du om spelet annars? Är idén rolig? Ser det bra ut? Är det lätt att kontrollera, osv.
1 Guest(s)

Log In