September 18, 2001
January 9, 2001
November 23, 2001
Lotus Turbo Challenge till min Ti-83 😀
nee..men allvarligt, stcc2 ska de va om man vill åka på bana. colin2 e roligt. Rally Trophy e realistiskt som fan. otroligt svårt spel, ska man bara rejsa för skojjs skull får det nog bli colin2 eller stcc2. men gillar man realism ska de nog va rally Trophy
October 3, 2001
Rally masters och colin 2 är mycket roliga spel att spela mot polarna det går snabbt att komma in i.
Men ska man ha spelupplevelse så är det GPL lr Rally trophy som gäller dom 2 spelen ska inte ens jämföras med colin 2... Dom spelen är en klass för sig imo.
Finns även ett par andra bra bilspelsimulatorer spm Sport car gt, Nascar serien och Mercedes benz truckrace mm
Dock så "måste" man ha ratt (lr annat analogt) för ovan nämda spel och självklart ska man köra med vyn inifrån
BTW har ni avskaffat avatarer?
[ Detta Inlägg ändrades av: Majesty den 2002-02-18 14:28 ]
February 15, 2002
January 9, 2001
Själv bryr jag mig inte om det är snyggt, eller om man kan skjuta på varandra.
Körkänsla och realism gäller för mig.
Med andra ord, GPL.
Funderar på att titta på GP3 också, nu när jag har snyltat ihop en ratt. Verkar som GP4 ska komma snart, kanske värt o vänta på det.
August 9, 2001
On 2002-02-15 21:00, Maelmoor wrote:
Rally Masters är grymt kul över närverk, i F1 klassen är det Grand Prix 3 som gäller, EA:s F1 spel känns som det är gjort för tio åringar...
F1 2000 kanske men F1 2001 är grymt bra. Otroligt bra fysik och snyggt spel, dock finns lite jobbiga buggar. Finns även många addons att ladda ner, bla FIA GP och ett med 83 års säsong är under byggnad. F1 2001 är annorlunda än GP3, båda är underbara spel men F1 2001 är överlägset vad gäller fysik.
GPL är ett ännu bättre spel men kanske inte i det här sammanhanget då det är ganska svårt att sätta sig in i men när man lärt sig det är det underbart.
Fozz. GPL är inte "typ f1", det är f1
Nascar4/2002 är också otroligt bra och är nog det ända bilspelet som slår GPL vad gäller fysik och känskla plus nätkod. Dock är det ju nascar så GPL är ändå bättre
Rally spelar jag inte så mycker men RM är kul i nätverk, inte så svårt men kul.
PS, banracing reggar
January 9, 2001
JockeB, ok, GPL är F1, men det är inte F1 som gemene man tänker sig F1. Ingen Schumacher.
Jim Clark hade varvat Schumacher lätt.
Jag funderade på att köpa EA's F1 2001 men vågade inte. Visste inte hur realistiskt det var. Finns det inget demo på det?
Skulle nästan köpt Nascar också ju. Men jag har lite tvivel om att köra runt, runt, runt, runt. Skulle vilja testa dom andra icke ovala banorna, men dom fanns inte i demot. 🙁
Jaja, alla borde maila Papyrus och kräva att dom gör GPL2. Jag ska iaf.
August 9, 2001
GPL2 vill vi ha
Vad gäller F1 2001 och dess realism så säger jag att det är i GPL-klass, tyvärr är det lite buggar ibland men det är ett bra spel. Med patch så har det även FF vilken är mycket bra, finns även en hel del att ladda ner och man kan ändra ganska mycket genom att leka i olika filer som i GPL vilket är bra.
FIA GT2001 finns som jag sa och F1 säsong 83 är under konstuktion
http://cfm.globalf1.net/featur...../index.htm
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Lite annat godis
bla en fin McLaren http://f12001.maxrevs.gamigo.d....._MP416.jpg
1 Guest(s)