September 25, 2002
Ahhhh jag hittade det !! Happy fragging !!
Running UT2003 in OpenGL
Direct3d is the officially supported game mode but some people might find that Opengl runs fine for them. Here is how to do it.
Open UT2003.ini and change these lines :
RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
to this :
;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
Additionally you can change the options under the [OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice] line andmake the changes you think you need.
Update :
For some players DirectX gives better performance than OpenGL. For others, it's reverse. It's upo to you to find out which mode runs best on your system.
May 31, 2001
Hogan wrote: [quote=Deimoz]Tror nån att jag har nån chans å spela ut2k3 på min maskin i 800*600 med medel-detaljer? Vad skulle behövas uppgraderas??
Minne och grafikkort skulle nog behöva uppgraderas lite.
ok.. Ska nog beställa vid jul. +512mb minne & ett GeForce3 Ti200 64MB ddr! Då ska det nog funka bra!!
August 10, 2001
Deimoz wrote: [quote=Hogan][quote=Deimoz]Tror nån att jag har nån chans å spela ut2k3 på min maskin i 800*600 med medel-detaljer? Vad skulle behövas uppgraderas??
Minne och grafikkort skulle nog behöva uppgraderas lite.
ok.. Ska nog beställa vid jul. +512mb minne & ett GeForce3 Ti200 64MB ddr! Då ska det nog funka bra!!
Köp hellre ett Geforce 4 Ti 4200. More bang for the buck!
February 12, 2002
Mitt UT2k3 flyter inte bra.. I 1024 32Bfärg med allt på medel så kan jag ha uppe i 60 fps och nere i 20. vad är de för fel borde inte UT fyta på min dator?
Och min dator är hemskt känslig för hur mycket bottar jag har inne, med typ 5 stycken flyter allt på i typ 30 fps!!!
Jag har en xp 2000+ me GF3 500 ti och 512 i minne. Nyaste drivisar till allt.
--- --- ---
2 Guest(s)