January 9, 2001
Verkar vara ett litet gäng här på forumet som gillar GPL. Så varför inte öppna en liten tråd där vi kan diskutera kör tekniker och bästa tider?
Själv kör jag Ferrarin, och på Silverstone har jag just nu 1:33:23 som bästa tid.
Har standard inställning på bilen, förutom att jag har satt bromsarna på 63% fram. Lättare att häva överstyrning då.
Annars kör jag ungefär så som man ska köra. Hålla rätt driveline, och satsa på att få en hög utgångshastighet.
Några tips annars?
September 12, 2001
Hehe..GPL är ju ett kanonlir som du har märkt
Min egen tid på samma bana du nämner är någon sekund mindre om jag inte minns fel i skrivande stund..hur man ställer in bromsarna är ju en smaksak efter hur pass aggresiv körstil man har..min egen körstil är nog en smula för aggresiv har jag märkt
Men körstilen är och blir olika från bana till bana..på vissa banor måste man köra känsligt tycker jag..fattar inte hur en del klarar av att hålla koncentrationen på Nurburgring,den banan kräver mkt träning.
January 9, 2001
Exakt, jag har inte ens funderat på att testa "the ring" än. Jag har kört Silverstone kanske 5-600 varv nu. Hade tänkt komma ner till 1:32:00 på Silverstone, och kunna köra runt 1:34:00 ganska säkert innan jag börjar lära mig någon annan bana. Tror jag behöver justera något i min körning för att lyckats med det.
Testade "trail braking" lite idag. Bromsa senare än vanligt, och sen hålla bromsen nere lite under svängen för att få mer tyngd på framhjulen. Gäller att balansera så att bakhjulen inte släpper för mycket bara.
Vet inte någon tid, men det känns som det kan vara en bra teknik i vissa kurvor om man kan behärska den.
Ska träna mer på den.
August 9, 2001
funkar bra att btomsa sig in i långsamma kurvor, men det som ger mest är att få en bra utgång.
det är förvånande hur mycket tid man kan tjäna på att ta det lite lugnare in i kurvorna för att få rätt spår.
Det svåraste är att inte pressa fullt hela tiden utan att hitta flyt i körningen.
Testade en lite anorlunda inställning i natt. Stenhård, typ köra på gummiupphängningarna och stenhårda dämpare
går lite nervösare men mycket bättre känsla, passar mig bättre... men funkar inte på gropigare banor då studsar man av direkt 🙁
1:30:80 typ på silverstone i natt, fortfarande ett par mistag under varven så det kan bli bättre.
January 10, 2002
January 9, 2001
September 12, 2001
Du ska ladda hem lite filer först.
För grafiken ska du ha D3D sedan finns det drösvis med annat skoj att ladda hem
Ta en titt här
January 9, 2001
January 14, 2002
Jag älskar GPL
Bra sida med alla GPL banor som gjorts, bara att söka!
http://magnust.d2g.com/
January 9, 2001
January 14, 2002
On 2002-03-11 23:30, fozz wrote:
Trevligt med folk som gillar GPL.
Kanske kunde köra en liten GPL turnering på nätet sen nångång?
Jag har inte testat det själv, men det ska väl inte vara så svårt med VROC o det där.
Någon som har erfarenhet av GPL på nätet?
Sitter hemma på modem, vet ej om det går så bra att köra GPL online då, kanske går bra, har aldrig provat men det skulle va kul. Har suttit o spelat GPL sen 98 då det kom ut
[ Detta Inlägg ändrades av: Fangio den 2002-03-12 08:16 ]
August 9, 2001
January 9, 2001
Jag kör med en Logitech Wingman GP ratt som jag lånat av jobbet. Dock är den inte så bra jämfört med en Guilmount Ferrari ratt som en kompis har. Mycket bättre precision o känsla i Ferrari ratten, men så kostar den typ dubbelt så mycket också, runt 1500.
Men ska jag köpa en ratt så blir det nog en sån. Helgrymt med "riktig" växelspak också, precis som i GPL bilarna.
September 12, 2001
Hehe..jag har spanat in Momoratten
Kanske lite väl overkill vad det gäller priset..har dock inte fått tillfälle att testa däremot kan jag testa Ferrariratten..så ett litet test skadar nog inte
Har dessutom testat "The Ring" nu..jisses vilka bottentider
Svårt att få en bra rytm på den banan tycker jag men jag ska fortsätta att nöta in den banan så fort jag har kirrat mig en ny ratt.
August 9, 2001
Har en logitech ff själv och är jäkligt nöjd. Om man köper ratt tycker jag man ska köpa en ordentlig och inte något billigt, är ju ändå något man kan ha ganska länge. MOMO eller act-labs sklle jag köpa
Ringen tycker jag att är härlig, underbar bana. Är dock inte så bra på den men förbannat fin känsla
1 Guest(s)