March 2, 2005
OfflineFenix wrote: nja, i slutändan är det väl bara mmo kvar på pc 😉
vissa typer av spel lämpar sig bäst på konsoll, men hur nån kan spela fps med handkontroll förstår jag inte.
ehm man övar upp sig? men sen så finns det sånna som alltid har samma argument..
och just gta 4 passar väl bättre till konsoll?? körningen med handkontroll är ju bättre än när man väljer mellan vänster och höger hela tiden? med handkontrollen kan du styra själv hur du ska svänga.. och skjutsystemet får man bli van vid, även vi som är vana vid att spela fps-spel på konsoll tror jag 😕
January 14, 2004
OfflineDelph1 wrote: Jag tror vi konstaterat i andra trådar att funkar utmärkt att spela FPS på konsol. Jag vet jag gör det utan problem i alla fall 😉
//Andreas
Jag med! Men jag har alltid trott att det beror på att jag är grymt jävla bra men det kanske inte är så om det är fler som kan spela fps på konsol 😕
October 22, 2003
OfflineMean Machine wrote: Det är för mycket piratkopiering för att det ska vara lönsamt att göra spel till PC, för få som köper det helt enkelt... Själva PC:n är inte utdöende om det var det du trodde han menade.
Däremot är inte steget från krysslåda 240 till PC speciellt långt, skulle bli förvånad om inte GTA IV kom till PC ändå.
Tyvärr så piratkopieras det minst lika mycket konsol spel idag. Kanske like bra att lägga ner det med? 😛
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
December 31, 2001
OfflineDunderklumpN wrote: Tyvärr så piratkopieras det minst lika mycket konsol spel idag. Kanske like bra att lägga ner det med? 😛
Det gör ju inte det.
Piratkopieringen till PC är väldigt mycket större än vad den är till konsoller.
Beror först och främst på att det inte krävs några modifikationer till en pc eller några ändringar över huvud taget.
Medans till tex en xbox får du montera isär för att chippa/flasha, detta bryter då garantin och det är då inget jag skulle vilja göra med tanke på hur ofta dom verkar gå i graven.
Till PC är det bara att ladda ner med hjälp av bittorent, emulera en cd enhet och du har ett installerat spel på mindre än 1 tim (beroende på din uppkopplinghastighet)
October 22, 2003
OfflineDeath On Wings wrote: Det gör ju inte det.
Piratkopieringen till PC är väldigt mycket större än vad den är till konsoller.Beror först och främst på att det inte krävs några modifikationer till en pc eller några ändringar över huvud taget.
Medans till tex en xbox får du montera isär för att chippa/flasha, detta bryter då garantin och det är då inget jag skulle vilja göra med tanke på hur ofta dom verkar gå i graven.Till PC är det bara att ladda ner med hjälp av bittorent, emulera en cd enhet och du har ett installerat spel på mindre än 1 tim (beroende på din uppkopplinghastighet)
Klart det är vanligare till dator, men konsoll ägare är inte helt ärliga dom heller.
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
September 27, 2005
OfflineIGN.com wrote: GTA IV PC Delayed to December
Rockstar releases official PC system requirements.
by Jimmy ThangOctober 30, 2008 - Rockstar has delayed the PC version of Grand Theft Auto IV to December 2. Even though the console versions of the critically-acclaimed shooter were released back in April, the PC version was originally set for a November launch.
While Rockstar did not give any reasons for the delay, GTA IV for the PC will feature new enhancements and additions over its console counterparts. Not only has the game been configured for the mouse and keyboard controls, but the PC version will allow players to turn the city's traffic density up, and will feature graphical updates like better draw distances.
To take advantage of these new visual upgrades, Rockstar has released the official system requirements for the game. The Games for Windows web site previously posted technical specifications for the game back in September, but they were later removed. The previously posted requirements share a lot in common with the recommended system requirements. Specifications are posted below:
Minimum System Requirements
* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
* Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
* Memory: 1.5GB, 16GB Free Hard Drive Space
* Video Card: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900
Recommended System Requirements
* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
* Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
* Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
* 18 GB Free Hard Drive Space
* Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870
Infon kom för någon dag sedan. Tuffa systemkrav måste jag säga!
1 Guest(s)

Log In