September 16, 2002
Jag håller nu på att spela igenom Grim Fandango för X:e gången. Man kan väl inte göra annat än att älska Lucas Arts sköna äventyrsspel?
I vilket fall, så kom jag fram till en fråga jag vill att ni ska vara med i.
Vad tycker ni är bäst?
Grim Fandango, eller valfritt Monkey Island spel. Ni får alltså inte välja Monkey Island, eftersom det är en hel serie. Ett MI mot GF.
Jag är kluven själv. De är alla så underbara!
September 16, 2002
Baskagge wrote: Äh, kom igen nu. Stupid Invaders är tusen gånger bättre än både Monkey Island-spelen och Grim Fandango. Ni får piratkopiera det för spelet tillverkas/säljs inte längre, synd är det för annars hade jag köpt 20-30 kopior.
Jag spelade demot, men jag klarade inte ens det! :bgrin:
Angående Toonstruck hittade jag det på eBay och har kontaktat en kille där. Jag hoppas det inte blir för dyrt med frakt.
September 16, 2002
Hans-Erik wrote: Jag har spelat båda, och båda är enligt mig omöjliga att klara utan Walkthrough.
Monkey Island 1/2 kan man klara efter ett bra tags spelade utan sådan, men GF är ju omöjligt =/Gf är det roligaste och bästa endå 🙂
Mja, GF kan vara riktigt, riktigt klurigt på vissa ställen. Allra värst är när man ska skapa bettingstubs. Men det är möjligt. 🙂
MI 1&2 hade jag enorma problem att klara första gången, så stora att det inte gick. Jag var väl omkring 10 år, eller yngre. Så jag fick vänta tills en tid senare, då jag faktiskt klarade igenom dem! Åh, då mådde jag bra! 😀
Sen dess har jag spelat igenom dem ett antal gånger.
Captain's log, April 5th.
We had to turn around and return to the ship. Toothrot forgot to go to the bathroom before we left. We'll set out again tomorrow.
1 Guest(s)