March 4, 2003
En film säger mer än tusen ord.
ftp://tjockosfettos.serveftp.n.....rs/gt4.wmv
Var det någon som nämnde att PS2 "suger"?
September 17, 2001
servern verkar inte vara online. jag vill see!
råkar inte vara den här videon?
för er som vill se lite bilder också, kolla in IGN 🙂
btw, någon som har lite mer info om spelet? var ett tag sedan jag letade efter det själv nämligen.
March 4, 2003
Det är bekräftat att Volvo kommer vara med, vilka modeller vet jag inte än.
500+ bilar, cirka 50 banor totalt (100 om man kör baklänges).
Läge för att ta kort på bilen från olika vinklar på olika platser runt om i världen, för att sedan spara i högupplöst format. Ska tydligen gå o skriva ut om man har en skrivare med PS2-stöd.
Nej det var inte den filmen.
September 17, 2001
Pingen wrote: Det är bekräftat att Volvo kommer vara med, vilka modeller vet jag inte än.
500+ bilar, cirka 50 banor totalt (100 om man kör baklänges).
Läge för att ta kort på bilen från olika vinklar på olika platser runt om i världen, för att sedan spara i högupplöst format. Ska tydligen gå o skriva ut om man har en skrivare med PS2-stöd.
Nej det var inte den filmen.
Låter riktigt mäktigt ju :D! Volvo.. aaah, alltid velat ha med Volvo i GT-serier. Weei! Saab skulle också vara tufft, även om jag inte hade velat köpa ngn.. men bara ha där liksom ;).
Skademodeller = icke va? Utifrån vad du hört/läst alltså.
Btw, du kan inte slänga upp filmen på någon annan server?
March 4, 2003
Inga skademodeller, ingen möjlighet att volta med bilarna.
Kazunori Yamauchi, utvecklaren, tycker att det finns mycket viktigare saker att lägga ner tid på. Att putsa på körkänslan t.ex.
De ändringar jag sett hittills är att grafiken är snyggare, då främst bakrgrunderna som är smått otroliga.
Av att döma av filmerna som släppts så har vägkontakten ökat, så även greppet.
På filmen kan man se det på bland annat sladdande Stratosen på medelhavsbanan.
Ratten som kommer släppas med spelet har 900-graders rotation som max.
Hur mycket man behöver vrida beror på bilen, har man en standard bil så blir det ett jävla rattande, medans om sitter med en riktig racingbil så kommer man endast behöva vrida ratten 180 grader för att svänga ordentligt.
Edit: Slarvfel.
September 17, 2001
Pingen wrote: Inga skademodeller, ingen möjlighet att volta med bilarna.
Kazunori Yamauchi, utvecklaren, tycker att det finns mycket viktigare saker att lägga ner tid på. Att putsa på körkänslan t.ex.
De ändringar jag sett hittills är att grafiken är snyggare, då främst bakrgrunderna som är smått otroliga.
Av att döma av filmerna som släppts så har vägkontakten ökat, så även greppet.
På filmen kan man se det på bland annat sladdande Stratosen på medelhavsbanan.Ratten som kommer släppas med spelet har 900-graders rotation som max.
Hur mycket man behöver vrida beror på bilen, har man en standard bil så blir det ett j**la rattande, medans om sitter med en riktig racingbil så kommer man endast behöva vrida ratten 180 grader för att svänga ordentligt.
Har hört att de från börja inte fick tillåtelse av alla biltillverkare att använde sig av skademodeller, vilket jag tycker är lite dålig stil, även om det skulle kunna ge en del biltillverkare dåligt rykte, om Sony inte byggde ytterst relatistiska och unika skademodeller för varje bil.
Ratten låter som ett ballt tillskott. Blir till att köpa PS2 + GT4 med ratt när man dragit in lite pengar då kanske.
October 11, 2002
Inte för att verka som en värsta surpuppa eller något sådant men;
1. Grafiken var väl inte så mycket att hänga i granen? Eller jo, självklart var den snygg, men släng en titt på Project Gotham Racing 2 och Rallisport Challenge 2 till Xbox så vetetusan om inte boxen slår grafiken..
2. Körkänslan kan säkert vara allt det du säger, och jag tror dig absolut! Däremot har Rallisport Challenge 2 till Xbox den lätt grymmaste körkänslan jag någonsin spelat i ett bilspel än så länge.
Bara mina intryck, men när släpps det?
September 17, 2001
Jiggly wrote: Inte för att verka som en värsta surpuppa eller något sådant men;
1. Grafiken var väl inte så mycket att hänga i granen? Eller jo, självklart var den snygg, men släng en titt på Project Gotham Racing 2 och Rallisport Challenge 2 till Xbox så vetetusan om inte boxen slår grafiken..2. Körkänslan kan säkert vara allt det du säger, och jag tror dig absolut! Däremot har Rallisport Challenge 2 till Xbox den lätt grymmaste körkänslan jag någonsin spelat i ett bilspel än så länge.
1. Grafiken är ju totalt underbar ;D. PGR2 till Xbox är visserligen fint, men det är ju bara skyskrapor överallt = inte så snyggt så ett vis. Körkänslan är ju verklige helkass.
2. Körkänslan knäcker verkligen ALLT. GT (1:an) knäcker fortfarande nya titlar. GT2 körkänsla var ännu bättre.. GT3.. ooh! Undrar just hur det blir mee GT4 med lite mer "tyngd" i bilarna och förbättad fysikmotor. Jiggly, du måste spela något GT-spel! Underbar känsla.
March 4, 2003
Jiggly wrote: Okej.. kan dock säga att Rallisport Challenge 2 är det absolut bästa bilspelet jag någonsin spelat. PGR2 går inte ens att jämföra..
Jag tror att kontrollen på RC2 är arkadinspirirerad, iallafall om den påminner om ettan.
Det är helt enkelt en smaksak om man gillar lättillgänglig (men rolig) snabb, lerig körning, eller om man gillar att putsa hundradelar på bana genom att fixa med camber och toe-in inställningar, eller bara en liten trimning i form av motorbalansering.
Själv tycker jag att det är snäppet roligare att märka den skillnad i motorkaraktär trimningen ger. Kanske att få de där extra hästkrafterna som gör att man lyckas pressa upp bilen i 300 på den där rakan.
Jag hoppas på att de fixar till onlinelägetr i spelet till något alldeles extra.
Lätt att man kommer köpa ratten också.
Här är igns åsikter om spelet på E3: http://ps2.ign.com/articles/51.....l?ui=watch
March 4, 2003
Nop. Spelet utvecklas av Sony-ägda Polyphony Digital.
Lagom tills spelet är ute lär PS2an vara nere i runt tusingen, prioritera bort en HDD av modellen större och du kan sitta och trimma skiten ur gamla jänkisar istället 🙂
Edit: En liten bild i halvkass kvalité som visar att de jobbat med bakgrunderna:
[Image Can Not Be Found]
September 23, 2002
Funderar på att beställa Prologen när den kommer 26:e Maj. http://www.webhallen.com/prod......p?id=28572
Blåser folk på pengar gör dem, men jag kan nog fan inte vänta ändå, vill testa nu!
1 Guest(s)