February 12, 2003
OfflineNu har även jag hunnit skaffa mig GTA IV till PC, och därigenom lite små problem. Tänkte även att vi kunde göra det här till en lite halvofficiell diskussion om problem och lösningar i GTA IV.
Mitt problem är att spelet bara hänger sig ibland till synes utan anledning, men jag kör ju förstås med ett GTX 280 och 180.48-drivarna, vilket inte direkt lär hjälpa. Någon annan som kör med de drivrutinerna?
December 27, 2003
OfflineMina erfarenheter:
Steam versionen
5600+ 3,02GHz
HD4850 Catalyst 8.11
6GB RAM
enda problemet är att vilken inställning/AR jag än ställer in är spelet låst till 1680x1050 i spelet
17-25fps konstant beroende på tid på dygnet och situation. i övrigt "felfritt", inga problem med skuggor eller texturer
edit: Rockstar har skickat en patch för verifiering hos MS (alla GFW-L spel måste göra detta) samt ATI har nya drivisar (Catalyst 8.12) kommande den 10:e December
edit2: alla NVIDIA användare bör testa ForceWare 180.84
December 6, 2006
OfflineJag vill ha tillbaka mitt Ultra 🙁
Fruktansvärt att spela det med ett HD2900.
Meany -
Du är inte den enda som stöter på frysproblemen.. oftast händer detta på samma ställe i spelet jämt. Har dock inte hänt för mig, än, men har läst mängder som stött på detta problem.
Tycker det är ganska kul med uppdragen där man ska följa efter folk som rymmer iväg i bilar o.s.v. I dom gamla GTA spelen så fick man "Mission Failed" när dom kommit iväg för långt ifrån en.. men i GTA IV behöver man inte följa efter dom..
*SPOILER - LÄS INTE VIDARE OM DU INTE VILL HA REDA PÅ EN SAK OM ETT UPPDRAG*
Märkte detta i uppdraget där man ska döda Vlad och han kör iväg i en bil.. jag kom vilse "en aning", han var en sjujäkla bit före en.. men poff helt plötsligt så börjar en film med honom i där man hunnit ikapp honom.
Men förövrigt tycker jag det är ett fruktansvärt roligt spel. Storyn är hittils helt underbar, komisk.. äntligen ser explosionerna verkliga ut när man spränger bilar.
February 12, 2003
OfflineKörde in 180.84 samt drog ner mängden RAM i mitt system till 2GB, då började det fungera bätttre, men inte klockrent. Hänger sig lite då och då fortfarande, ungefär som jag hade i början. Ett tag satt jag och svor över att jag inte kom längre än 2 minuter efter att ha startat spelet innan det hängde sig.
Blev lite drag på foldingen med 180.84 också. 😛
September 27, 2005
OfflineLösningar verkar ju vara på väg. Jäkla "games for windows" bara...
1 Guest(s)

Log In