November 22, 2001
ocz wrote: [quote=Json_81][quote=Cockhead]Min åsikt: okej ps2 kan ha lite skönare kontroller,och ha
lite mer spel.. men ps2 kan inte slå xbox i nått annat.. 😕
E inte det det viktigaste?
Jag tycker att spelkänslan är bättre på xbox+att den har hårddisk, vilket är ett stort plus enligt mig.
Jag vet inte varför min kompis har fastnat för xbox, men av nån anledning så har han det, kanske för att man kan tanka ner spel till den och ha många spel sparade samtidigt, det kostar ju inget att tanka ner...
Säg en anledning förutom att det e smidigt att kopiera spel till hårddisken som gör att den är bra?
Att det är lätt att piratkopiera spel till en viss konsoll är ett väldigt dåligt argument varför den skulle vara bäst.
Xboxen saknar många väldigt bra spel, annars hade den varit bäst eftersom grafiken och ljudet är bättre.
May 8, 2003
gah.. orka konsollkrig..
Jag skiter i om PS2 eller Xbox är bäst, det enda som är intressant är om och när jag får spela GTA:SA. Dessvärre har jag en PC och en Xbox men ingen PS2... argh..!
Har kollat runt på en massa ställen, men det verkar inte finnas något officiellt uttalande om någon annan plattform än PS2. Faen Rockstar, skärpnung!
September 28, 2003
hade ett gc innan mitt ps2, köpte det för att spela zelda, sålde gc:et och köpte ps2 för att kunna spela mina ff spel nu funderar jag på att sälja ps2:et och köpa ett gc igen för att spela zelda. jäkla röra! 😕
Xbox har inga och kommer aldrig ha bra rpg spel därför suger det getballe
konsoller är till för rpg punkt slut! 😀
November 22, 2001
fastbullit wrote: hade ett gc innan mitt ps2, köpte det för att spela zelda, sålde gc:et och köpte ps2 för att kunna spela mina ff spel nu funderar jag på att sälja ps2:et och köpa ett gc igen för att spela zelda. jäkla röra! 😕
Varför inte behålla ps2'an o köpa en gc oxå?
September 28, 2003
Json_81 wrote: [quote=fastbullit]hade ett gc innan mitt ps2, köpte det för att spela zelda, sålde gc:et och köpte ps2 för att kunna spela mina ff spel nu funderar jag på att sälja ps2:et och köpa ett gc igen för att spela zelda. jäkla röra! 😕
Varför inte behålla ps2'an o köpa en gc oxå?
vet inte, orka ha två konsoller samtidigt 😕
August 12, 2004
Json_81 wrote: [quote=ocz][quote=Json_81][quote=Cockhead]Min åsikt: okej ps2 kan ha lite skönare kontroller,och ha
Jag tycker att spelkänslan är bättre på xbox+att den har hårddisk, vilket är ett stort plus enligt mig.
Jag vet inte varför min kompis har fastnat för xbox, men av nån anledning så har han det, kanske för att man kan tanka ner spel till den och ha många spel sparade samtidigt, det kostar ju inget att tanka ner...
Säg en anledning förutom att det e smidigt att kopiera spel till hårddisken som gör att den är bra?
Att det är lätt att piratkopiera spel till en viss konsoll är ett väldigt dåligt argument varför den skulle vara bäst.
Xboxen saknar många väldigt bra spel, annars hade den varit bäst eftersom grafiken och ljudet är bättre.
okej... xboxen har mer spel.. men kan du spela alla dom spelen eller.. om man chippar sin xbox så kan man ladda ner nästan hur många spel som hälst...till och med ps2 spel om man vet var.... 8)
August 12, 2004
Json_81 wrote: [quote=ocz][quote=Json_81][quote=Cockhead]Min åsikt: okej ps2 kan ha lite skönare kontroller,och ha
okej..... visst kan ps2 ha mer spel en xbox men kan du spela alla dom spelen eller ..om man chippar sin xbox så kan man ladda ner nästan hur mycket spel man vill..även ps2 spel om man vet var..
August 12, 2004
okej...ps2 kanske har mer spel men kan du spela alla dom spelen eller..om man chippar sin xbox så kan man ladda ner nästan hur många spel man vill.. 8)
March 14, 2004
Cockhead wrote: [quote=Json_81][quote=ocz][quote=Json_81][quote=Cockhead]Min åsikt: okej ps2 kan ha lite skönare kontroller,och ha
okej...ps2 kanske har mer spel men kan du spela alla dom spelen eller..om man chippar sin xbox så kan man ladda ner nästan hur många spel man vill.. 8)
Json_81, jag hoppas att du fattar att man laddar ner spel för att det inte kostar nåt. Visst, det funkar till ps2 också men då behöver du skivor? Då köper du ditt piratkopierade spel från en turk som bor i Rinkeby kanske 😛 Men om man kopplar xboxen till datorn och lägger in spel till den... Är inte det smidigare?
Ps2 har inte heller nån "Live" funktion, tycker det räcker som ett argument till att Xbox är bättre...
November 22, 2001
ocz wrote:
Json_81, jag hoppas att du fattar att man laddar ner spel för att det inte kostar nåt. Visst, det funkar till ps2 också men då behöver du skivor? Då köper du ditt piratkopierade spel från en turk som bor i Rinkeby kanske 😛 Men om man kopplar xboxen till datorn och lägger in spel till den... Är inte det smidigare?
Ps2 har inte heller nån "Live" funktion, tycker det räcker som ett argument till att Xbox är bättre...
Så xboxen är den bästa konsollen eftersom man kan kopiera spel lätt till den? Något som är olagligt.
Finns hårddisk att köpa till ps2 nu oxå om man vill syssla med sådant.
Ps2 har oxå onlinespel.
Jag vill inte säga att xboxen är dålig, som sagt har jag en själv.
November 22, 2001
Cockhead wrote:
okej..... visst kan ps2 ha mer spel en xbox men kan du spela alla dom spelen eller ..om man chippar sin xbox så kan man ladda ner nästan hur mycket spel man vill..även ps2 spel om man vet var..
Kan du länka till en fungerande ps2-emulator? Skulle jag vilja se.
Nej, jag kan naturligtvis inte spela alla spel som finns, jag har varken obegränsade resurser att köpa spel för eller obegränsat med tid att spela dem.
Men det finns många bra spel som man inte kan spela alls om man bara har en xbox. Och nästan alla spel som finns till xbox finns till ps2 (eller pc)
Därför tycker jag att ps2 är det bästa valet om man ska välja en konsoll.
2 Guest(s)