GTA: Sanandrez till XBOX ?|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
GTA: Sanandrez till XBOX ?
.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
sp_UserOfflineSmall Offline
695109
August 14, 2004 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har xbox för att jag helt enkelt tycker det är bättre, och det blir inte ännu bättre för att jag motargumenterar fördömda PS2 älskare.

Men... när kommer spelet i fråga till PC då ?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
695463
August 15, 2004 - 1:28 am
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=Json_81][quote=Cockhead]Min åsikt: okej ps2 kan ha lite skönare kontroller,och ha
lite mer spel.. men ps2 kan inte slå xbox i nått annat.. 😕

E inte det det viktigaste?

Jag tycker att spelkänslan är bättre på xbox+att den har hårddisk, vilket är ett stort plus enligt mig.

Jag vet inte varför min kompis har fastnat för xbox, men av nån anledning så har han det, kanske för att man kan tanka ner spel till den och ha många spel sparade samtidigt, det kostar ju inget att tanka ner...

Säg en anledning förutom att det e smidigt att kopiera spel till hårddisken som gör att den är bra?
Att det är lätt att piratkopiera spel till en viss konsoll är ett väldigt dåligt argument varför den skulle vara bäst.
Xboxen saknar många väldigt bra spel, annars hade den varit bäst eftersom grafiken och ljudet är bättre.

jackal_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 526
695500
August 15, 2004 - 7:23 am
sp_Permalink sp_Print

gah.. orka konsollkrig..

Jag skiter i om PS2 eller Xbox är bäst, det enda som är intressant är om och när jag får spela GTA:SA. Dessvärre har jag en PC och en Xbox men ingen PS2... argh..!

Har kollat runt på en massa ställen, men det verkar inte finnas något officiellt uttalande om någon annan plattform än PS2. Faen Rockstar, skärpnung!

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
695513
August 15, 2004 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

hade ett gc innan mitt ps2, köpte det för att spela zelda, sålde gc:et och köpte ps2 för att kunna spela mina ff spel nu funderar jag på att sälja ps2:et och köpa ett gc igen för att spela zelda. jäkla röra! 😕

Xbox har inga och kommer aldrig ha bra rpg spel därför suger det getballe

konsoller är till för rpg punkt slut! 😀

Json_81
Member
Medlem
695516
August 15, 2004 - 8:54 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: hade ett gc innan mitt ps2, köpte det för att spela zelda, sålde gc:et och köpte ps2 för att kunna spela mina ff spel nu funderar jag på att sälja ps2:et och köpa ett gc igen för att spela zelda. jäkla röra! 😕

Varför inte behålla ps2'an o köpa en gc oxå?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
695767
August 15, 2004 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Vice city skulle inte heller komma till PC, men det gjorde det.
Men jag tror vi får vänta tills minst 2005, för San Andreas till PC. Men det lär komma iaf.

XZD
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 133
695774
August 15, 2004 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyvärr så är ps2an större än vad xbox är fortfarande

Om ni gillar ps2 så köp ett ifrån japan så får ni större tillgång till spel m.m

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
695790
August 15, 2004 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Satan, då måste man ju ha ett ps2 också att ha i bilen 😉

fastbullit
Member
Medlem
695813
August 15, 2004 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=fastbullit]hade ett gc innan mitt ps2, köpte det för att spela zelda, sålde gc:et och köpte ps2 för att kunna spela mina ff spel nu funderar jag på att sälja ps2:et och köpa ett gc igen för att spela zelda. jäkla röra! 😕

Varför inte behålla ps2'an o köpa en gc oxå?

vet inte, orka ha två konsoller samtidigt 😕

Cockhead
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 37
695839
August 15, 2004 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

vem fan gillar zelda.....jävla medeltids spel 8)

Cockhead
Medlem
695841
August 15, 2004 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=ocz][quote=Json_81][quote=Cockhead]Min åsikt: okej ps2 kan ha lite skönare kontroller,och ha

Jag tycker att spelkänslan är bättre på xbox+att den har hårddisk, vilket är ett stort plus enligt mig.

Jag vet inte varför min kompis har fastnat för xbox, men av nån anledning så har han det, kanske för att man kan tanka ner spel till den och ha många spel sparade samtidigt, det kostar ju inget att tanka ner...

Säg en anledning förutom att det e smidigt att kopiera spel till hårddisken som gör att den är bra?
Att det är lätt att piratkopiera spel till en viss konsoll är ett väldigt dåligt argument varför den skulle vara bäst.
Xboxen saknar många väldigt bra spel, annars hade den varit bäst eftersom grafiken och ljudet är bättre.

okej... xboxen har mer spel.. men kan du spela alla dom spelen eller.. om man chippar sin xbox så kan man ladda ner nästan hur många spel som hälst...till och med ps2 spel om man vet var.... 8)

Cockhead
Medlem
695843
August 15, 2004 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

......

Cockhead
Medlem
695850
August 15, 2004 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=ocz][quote=Json_81][quote=Cockhead]Min åsikt: okej ps2 kan ha lite skönare kontroller,och ha

okej..... visst kan ps2 ha mer spel en xbox men kan du spela alla dom spelen eller ..om man chippar sin xbox så kan man ladda ner nästan hur mycket spel man vill..även ps2 spel om man vet var..

fastbullit
Member
Medlem
695853
August 15, 2004 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Cockhead wrote: vem fan gillar zelda.....j**la medeltids spel 8)

jag älskar dem! ditt kukhuve ( 😉 ) :arg:

Cockhead
Medlem
695854
August 15, 2004 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

okej...ps2 kanske har mer spel men kan du spela alla dom spelen eller..om man chippar sin xbox så kan man ladda ner nästan hur många spel man vill.. 8)

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
695861
August 15, 2004 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Cockhead wrote: [quote=Json_81][quote=ocz][quote=Json_81][quote=Cockhead]Min åsikt: okej ps2 kan ha lite skönare kontroller,och ha

okej...ps2 kanske har mer spel men kan du spela alla dom spelen eller..om man chippar sin xbox så kan man ladda ner nästan hur många spel man vill.. 8)

Json_81, jag hoppas att du fattar att man laddar ner spel för att det inte kostar nåt. Visst, det funkar till ps2 också men då behöver du skivor? Då köper du ditt piratkopierade spel från en turk som bor i Rinkeby kanske 😛 Men om man kopplar xboxen till datorn och lägger in spel till den... Är inte det smidigare?

Ps2 har inte heller nån "Live" funktion, tycker det räcker som ett argument till att Xbox är bättre...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
695881
August 15, 2004 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Och sen när blev det tillåtet att diskutera warez på nh?

Json_81
Member
Medlem
696094
August 15, 2004 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote:

Json_81, jag hoppas att du fattar att man laddar ner spel för att det inte kostar nåt. Visst, det funkar till ps2 också men då behöver du skivor? Då köper du ditt piratkopierade spel från en turk som bor i Rinkeby kanske 😛 Men om man kopplar xboxen till datorn och lägger in spel till den... Är inte det smidigare?

Ps2 har inte heller nån "Live" funktion, tycker det räcker som ett argument till att Xbox är bättre...

Så xboxen är den bästa konsollen eftersom man kan kopiera spel lätt till den? Något som är olagligt.
Finns hårddisk att köpa till ps2 nu oxå om man vill syssla med sådant.
Ps2 har oxå onlinespel.
Jag vill inte säga att xboxen är dålig, som sagt har jag en själv.

Json_81
Member
Medlem
696099
August 15, 2004 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Cockhead wrote:

okej..... visst kan ps2 ha mer spel en xbox men kan du spela alla dom spelen eller ..om man chippar sin xbox så kan man ladda ner nästan hur mycket spel man vill..även ps2 spel om man vet var..

Kan du länka till en fungerande ps2-emulator? Skulle jag vilja se.

Nej, jag kan naturligtvis inte spela alla spel som finns, jag har varken obegränsade resurser att köpa spel för eller obegränsat med tid att spela dem.
Men det finns många bra spel som man inte kan spela alls om man bara har en xbox. Och nästan alla spel som finns till xbox finns till ps2 (eller pc)
Därför tycker jag att ps2 är det bästa valet om man ska välja en konsoll.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 169
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL