September 14, 2002
June 28, 2001
tänker du på crack lr no-cd patch ?
no cd patch finns på http://www.gamecopyworld.com
slipper du skivan.
September 14, 2002
January 20, 2003
men vadå olagliga?
Själv använder jag alltid No-cd crack till alla spel som jag köper.
Tror inte jag haft en cd-skiva i när jag spelar på 4 år, gillar inte när den spinner i 40x fast den inte ens laddar nåt.
Inget olagligt så länge man har original skivan, samma som att det skulle vara "olagligt" att snacka om eller använda "hackade" drivrutiner.
December 25, 2000
Det handlar inte om det är lagligt eller inte, utan om det är tillåtet att snacka om det på det här förumet.
Dock är det, enligt svensk lag inte tillåtet att "cracka" ett program förutsatt att det inte är nödvändigt för programets funktion. Däremot är jag inte säker på hur lagen ser på att ladda ner en redan crackad fil, eftersom den bara förbjuder att du dekompilerar ett program utan att det är nödvändigt för att programmet skall fungera.
Något som däremot torde vara ganska säkert är att du bryter mot licensavtalet, alltså du förbrukar din rätt att använda spelet.
October 7, 2002
Om man gör en imagefil och automatiskt mountar den (med en bat-fil och daemontools) så borde man däremot inte bryta mot licensavtalet eller?
Möjligtvis om man hårdrar det så kan man diskutera att det är tillåtet att skapa en imagefil på hårddisken eftersom det innebär kopiering av skivan, vilket hamnar lite grann i en gråzon, det är nämligen tillåtet att kopiera för att skapa exempelvis en säkerhetskopia...
1 Guest(s)