August 9, 2001
March 14, 2002
On 2002-07-09 22:42, X---Ray wrote:
Gta tillverkarna ska göra gta4 eller gta online som dom kallar det!
Dom ska inrikta sig på multiplayer!
dom vet inte när det ska släppas!!
"Men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge"
Har inte läst något om det, men kommer det typ vara ett MMORPG spel eller bara ett online spel, typ som en patch till gta3?
April 9, 2002
de finns på http://www.gtasajten.com/ kolla!
March 14, 2002
konstigt att rockstargames inte säger något om "gta online" eller kan någon hitta det?
http://www.rockstargames.com
August 9, 2001
Kom på att jag läst lite om det, eller nästan iaf. Var en kommentar dom gjorde angående GTA3 och multiplayer. Det dom sa var att dom inte gjorde mp till GTA3 var att om dom skulle göra det skulle det bara bli som i GTA1/2 och det ville dom inte. "Kanske skulle det komma ett GTA i framtiden som var ordentligt multiplayer med ordentliga uppdrag osv."
July 17, 2002
Jag läste denna tråd och tänkte reda ut lite saker.
Rockstar Games kommer INTE att släppa någon GTA3-patch med multiplayer. Det spreds ett ryckte att dom antagligen skulle det eftersom att det fanns så många "rester" kvar av MP-kod i GTA3-filerna. Rockstar var dock snabba med att påpeka att det INTE kommer att släppas någon MP-patch. Några tyskar försökte att själva bygga till MP men det arbetet har lagts på is nu, det är ju inte så lätt när man inte har källkoden.
Nästa version av GTA kommer att gå under namnet "GTA: Vice City". Egentligen är det ingen ny version, utan mer en modifikation till GTA3 med nya banor och sånt. Men lite kodförändringar finns det nog också.
Sen kommer GTA4, mer känt som "GTA:Online Crime". Rockstar har uttalat sig om att dom vill att GTA4 ska byggas med MP-stöd från grunden och vill dom något så kommer dom att fixa det. Dom har även tidigare sagt att dom har en vision om att man ska kunna vara fler hundra(!) på varje server. Det skulle då finnas speciella super-servrar dedikerade till GTA4 eftersom att det skulle krävas enormt mycket prestanda och bandbredd om en vanlig person skulle hosta.
Jag läste även ett uttalande från DMA (nuvarande Rockstar North) från....hmm... jag tror det var någon gång 1999. Där stod det att deras nästa spel (GTA3D) skulle byggas i 3d och under spelet efter det (GTA:Online Crime World) stod det "Probably in a 2D style". Så GTA4 kanske blir i 2D?? Det vet vi inte än men om man nu ska kunna vara hundratals på samma server så kanske det är rimligt med 2D??
2 Guest(s)