Guildwars, någon som har provat betan?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Guildwars, någon som har provat betan?
ZonkeD
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 14, 2005 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har varit inne på hemsidan http://www.guildwars.com o kollat lite o tycker att det i stort sett ser ut identiskt som WoW.
Är det nån som har provat båda spelen som kan jämföra? vilket är roligast/bäst?

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
822809
January 15, 2005 - 12:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har spelat Guild Wars under tre beta-helger (och även WoW under US betan), och jag kan säga att det är ungefär så långt från WoW du kan komma. Alla uppdrag och all utforskning av stora världen sker i slutna spelrum, där du och din grupp har hela spelplanen för er själva. Du träffar inte andra spelare (förutom din grupp) utanför städer och "outposts". Detta gör att man slipper köa för att klara uppdrag, det är ingen som snor ens fiender, etc.
Spelet har en maxlevel på 20, eftersom det inte är individuell XP-pumpning som är målet. Istället gäller det att ha ett bra guild, med en grupp där alla balanserar sina färdigheter på bästa sätt. Man kan välja mellan 75 skills per yrke, och man har två yrken, dvs du kan ha 150 skills till ditt förfogande. Dock kan du bara ha med 8 skills samtidigt när du ger dig ut i strid, så det finns i princip oändligt många kombinationer.
Grafiken är enligt mig mycket snyggare i Guild Wars. Modellerna är detaljerade, texturna snygga och välgjorda. Varenda yta reflekterar ljus på ett mycket behagligt sätt. När du köper (låter en hantverkare tillverka av råmaterial som du samlat) en ny rustning ser du verkligen att du har en ny rustning. Det är inte bara ett skin som byts ut, det är en helt ny modell. Det är svårt att beskriva synen av en sprillans ny brynja, där varje liten ring gnistrar i solen.
I Guild Wars träffar du alltid nya vänner. Det går i stort sett inte att spela ensam, man måste nästan alltid ha en grupp med andra spelare med sig. Det är en fin känsla att hitta en bra grupp och klara uppdrag efter uppdrag med samma medspelare.

Kort sagt, Guild Wars är bättre än WoW 🙂

Keni
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 590
822834
January 15, 2005 - 1:50 am
sp_Permalink sp_Print

dom har knappt något gemensamt, spelat us betan, korea betan och nu eu betan i wow.. ett av dom bästa spelen jag spelat.. men gw tycker jag inte specielt mkt om.

gw enligt mig är stelt och segt, ingen känsla medans wow är extremt fritt och näst intill oändligt stort..
har också märkt att folk som gillar gw inte tycker om wow och vise versa

Kort sagt, World of warcraft är bättre än gw

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
822854
January 15, 2005 - 3:32 am
sp_Permalink sp_Print

WoW äger gw lätt asså spelat så jag har ögonsmärtor 😀

niro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 360
822863
January 15, 2005 - 4:29 am
sp_Permalink sp_Print

WoW for the win!

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
822926
January 15, 2005 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker inte att de går att jämföra, jag ska antagligen köpa båda dock för båda är kul på sitt sätt

WoW är ett MMORPG, det bästa som finns enligt mig.
GuildWars har jag fått uppfattningen att är en hybrid mellan Diablo2 och ett MMORPG.

Dock har jag inte spelat jättemycket GuildWars, spelat mycket WoW dock. Och eftersom GuildWars inte är ett MMORPG och därmed inte har månadskostnad ser jag inget hinder för att inte köpa båda två, inte för mig iaf, de är så olika att jag tror jag får ut många timmars underhållning av båda.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
823059
January 15, 2005 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: WoW äger gw lätt asså spelat så jag har ögonsmärtor 😀

niro wrote: WoW for the win!

ViU wrote: WoW är ett MMORPG, det bästa som finns enligt mig.

Yarre
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 63
823394
January 15, 2005 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelat båda två och tycker att Guild wars är klart mycket intressantare än WoW, stor skillnad på grafiken också om det är viktigt.

P3 800 mhz med geforce 2 gts, #a-L <-- arctic-legion* , plz ask for pracc :) or just idle there...

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
823566
January 16, 2005 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

Spelat båda och måste säga att jag verkligen inte tyckte om Guildwars concept med quests etc. Nä WoW är det som gäller. Känns mycket mera "fritt"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 115
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL