hack i spel | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
hack i spel
This topic is locked
PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
Member Since:
juli 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
december 24, 2011 - 9:56 f m
sp_Permalink sp_Print

Hej, har nyligen köpt mig en speldator efter att ha spelat med konsoll i ett par år. Och nu senast testade jag L.A Noire och upplever som ett storts ”hack” i spelet som dyker upp kanske vart 10sek eller nåt. Har spelat BF3 och har inte det på problemet där. Däremot så kan jag uppleva att den lilla ”kartan” som finns i det vänstra hörnet kan skaka om jag går sidleds, är det nåt fel i mina inställningar?
Har ett Geforce GTX 560Ti kort, Amd Phenom II x4 processor och minnena kommer jag ej ihåg. Har bra FPS i övrigt när jag spelar.

Tacksam för hjälp.

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1273556
december 24, 2011 - 11:57 f m
sp_Permalink sp_Print

Det finns en kille som brukar fixa så att det laggar mindre i spel. http://enbdev.com/gallery_en.htm men det spelet finns inte med i listan som du nämnde, tyvärr. Deus Ex Human Revolution flyter på bättre och Skyrim är ett annat jag testat

Edit:
Du verkar inte vara ensam att det hackar i det spelet http://forums.steampowered.com…..?t=2231649

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1273811
december 31, 2011 - 5:14 f m
sp_Permalink sp_Print

Ett program som hjälpte mig när spelen hackade oacceptabelt i Windows 7 är Game Booster v3.1 (gratis) som stänger av en hel del och man ska få 40% prestandaökning enligt programmet. Jag märkte att spelen flöt på mycket bättre utan hack alls

Här är länken till sidan där du kan ladda ner programmet http://www.iobit.com/gamebooster.html

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1277938
april 3, 2012 - 2:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag tror det bästa är att inte ha så mycket junk igång till att börja med 🙂
Angående småhack så brukar dessa upplevas om man har osync mellan skärmsn uppdatering och antalet bildrutor per sekund som grafikkortet skickar ut. Detta ger så kallad tearing. vet ej om det är det du snackar om. Men om det är det så blir det betydligt bättre att slå på vsync.

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1278086
april 7, 2012 - 12:37 f m
sp_Permalink sp_Print

Vsync kan vara bra att ha på om man har en ny modern dator och spelar gamla spel. Jag märkte om man har Vsync av i Unreal Tounament 99 (tror det heter så) så går det för snabbt istället, man hinner inte styra knappt. Har man Vsync på så begränsar man till 60fps på en 60Hz skärm eller 120fps om man har en 120Hz skärm

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
263 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

CharlesNoushDT CharlesNoushDT

azsstthodoUY azsstthodoUY

KennethquapyEW KennethquapyEW

ThomasWapKB ThomasWapKB

MichaelmoileUI MichaelmoileUI

RaymondNeapsQG RaymondNeapsQG

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL