January 12, 2004
Har fått en hel del problem med spelen på min pc. Allt jag kör har börjat hacka, allt från HL2 (som förövrigt har hackat till och från hela tiden) till Rainbow Six: Raven Shield och Far Cry.
Det skumma e att även om jag kör ner allt på det lägsta så hackar spelen ändå! Har testat att sänka grafiken på samtliga spel men det hjälper inte (körde till och med upp HL2 på MAX och det hackade inte mer iallafall )
Både Far Cry och Raven Shield funkade fint i början men började strula i samband med HL2 installationen. (T.o.m Battlefield 1942 har börjat lagga =/ )
Har testat olika Catalyst drivisar och DNA.. (Har inte testat nya 5,1 catalyst iof..) men utan några större förbättringar.
Har en P4 3gig, 1024 i ram och ett ATi 9800 (256) kort så det borde räcka en bit.
December 30, 2003
Kollat så hårddisken inte går i Pio läge, det inträffar oftast när du kör hårddisken på samma ide kabel som cd-rom/dvd-rom.
annars kan du som tidigare sa...virus scan 🙂
kontrollpanelen>prestanda och underhåll>system>fliken maskinvara>enhetshandteraren>ide ata/atapi-stryenheter>högerklicka på någon av dem...om du har sata eller Pata.
January 12, 2004
Kizo wrote: Jasså!
Det stod hacka-n-de.
Jag läste "hackade spel" och ville se vad du hittat på! 😀
Hehe, blev du nyfikan va 😀 .
Jag har både kört Ad awere, scannat för virus (Norman) och defragmenterat.. Letar spyware och virus-skannar gör jag ca en gång i veckan, defragmenterar gör jag ett par ggr i månaden...
Ska kolla det där med hdd´n. Vill gärna slippa köra om datorn eftersom det är en sk "hempc" (frugans dator) och tex virusprogrammet låg färdiginstallerat på hdd´n när vi fick datorn. (fick bara packa upp det och regga det). Blir ju av med det om jag kastar ut allt.
1 Guest(s)