January 18, 2002
Har fått upp en skumt och grymt jobbigt problem. Problemet kommer upp då och då när man skall göra en landning oavsett plan och oavsett flygplats, när planet touchar marken så börjar spelet hacka så extremt att man tror att man sitter på en 386a. Spelet hackar tills man har fått stopp på planet och då är allt som valigt. När man kollar på replayn så är det samma problem där, att spelet hackar när planet landar men flyter på när det har stannat. Vet inte varför det blir så. Jag har en dator på 1,4ghz 512mb ram och Geforce 4 så det handlar inte om en slö dator. Jag brukar komma upp i 30 fps.
Jag har provat att ta bort och lägga in spelet igen utan framgång och kör med de senaste drivisar. Är det nån som har råkat ut för det här eller har tips om vad jag skall göra?
September 18, 2002
oxiswoofer wrote: g4 e väl inte det bästa för spel har jag hört? testa att sänka kvaliten på spelet...eller ljudkvaliten...jag brukar ha det problemet att spelen hackar ibland nör ljudkvaliten e för hög..
Klart att det inte är det bästa,, men det är ju fortfarande ett bra kort för spel. Beror ju iofs lite på vad för GF4 det är, men endå. :vit:
January 30, 2004
Du säger att detta är ett nytt fel och att det har fungerat korrekt förut/fungerar ibland...
När jag brukar felsöka så tänker jag alltid tillbaka på vilka ändringar jag har gjort "innan skiten hände".
I ditt fall låter det som drivrutins/inställings problem... om du har testat diverse inställingar och får samma resultat så föreslår jag att du avinstallerar den nya drivrutinen och provar den du hade förut (om du har bytt nyligen).
Prova också med en äldre för att se om det fungerar bättre... I nvidias fall kan det också vara nödvändigt att totalt ta bort det gamla drivrutinerna så ingenting ligger och spökar... Har hänt mig i ett fall att gamla drivrutiner spökade för mig.
Leta på http://www.guru3d.com efter detonator destroyer eller ett bra program för att ta bort rester av gamla drivers.
Men först av allt skulle jag bara för att prova stänga alla program och köra spelet rent... kanske har du någonting som ligger och äter CPU och landningen är säkerligen den mest CPU krävande delen.
Ps: Den senaste drivrutinen behöver inte alltid vara den "bästa"/snabbaste
1 Guest(s)