March 11, 2003
Jag är nog positivt överaskad. Först tyckte jag att det var ganska tråkigt, men det vinner i längden.
Storyn duger, men jag måste ändå säga att jag blev mer positivt överaskad av Farcry.
För folk som har väntat tålmodigt på HL2 kan jag nog tro att det var lite av en besvikelse, men för mig som inte är någon stor fan, så var det bättre än väntat.
Som sagt så är kanske marknaden för FPS:er lite mättad. Det kryllar ju ut nya hela tiden. Det som skiljer dem åt är ju oftast rätt lite. Farcry var lite speciellt då det hade bra AI, och var förbaskat snyggt. Doom3 hade inte mycket att komma med förutom att det såg rätt fräckt ut ibland, och att det fick gamla gubbar att inte vilja spela sena nätter.
Det enda som jag tycker HL2 tillför på allvar är pulandet med Gravity gun, och snygga roliga förortsmiljöer.
Hela tiden ser man recentioner som ger det runt och över 90%, men det känns som rätt överdrivet. Bra spel, men varför gör man inte handlingen lite mer spännande? Fan, Dark Forces hade mer spännande plot än detta.:)
March 20, 2003
Misstänker att jag skrev vad jag tyckte i
https://www.nordichardware.se/.....00443.html
Jepp, det gjorde jag.
September 21, 2002
Kizo wrote: [quote=Lakszen]Jag har inte spelat Half-Life 2, men rent av att bedömma från Skärmdumpar eller bilder så är det klart det bästa spelet inom Spelvärlden någonsin efter "Duke Nukem 3D" ialla fall =).
Vänta bara på Duke Nukem Forever!
Då får du vänta 4-ever, vad jag minns så stog det i nån speltidning för ett X antal år sedan att det skulle släppas -99 eller nå... Det var liksom 6 jävla år sen, har inge förhoppningar på det spelet längre
2 Guest(s)