Half life 2? Är det verkligen på G?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Half life 2? Är det verkligen på G?
Cypress-h
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 263
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 21, 2003 - 5:42 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.planethalflife.com/.....2003_1.jpg

http://dynamic4.gamespy.com/~v.....es.php?g=5

Man börjar undra....

Sen såg jag det här på ett forum

At long last! The sequel to the best PC First Person Shooter of all time has been announced at a press conference with Valve in NY this afternoon.

Having been present at this meeting of developers and media, I got to witness the first running preview and in-game demo to leave the walls of Valve's Design Studios since development began way back when, after the release of Half-Life. And I must say, I was no less than awestruck!

At a glance, you could mistake this game for a DVD movie. The Half-Life 2 engine, built from the ground up, and boasting cinematic quality graphics at blistering frame rates, looks like it will easily topple Doom3's engine before ID even releases it!

The Dev team showed us a demo of a working alpha just to prove that the game's cinematic-style graphics were in-fact, being rendered real time. It was nothing short of amazing, especially considering that it was cutting 70fps in highest detail on a 1.7ghz processor and Geforce 4 Ti4200!

"We've tried to accommodate for the widest range of users possible. We felt that allowing gamers with lower end PCs to play with the highest settings would greatly increase the multiplayer potential and encourage the online community to really get behind Half-Life 2." commented Willam Sykes, source programmer.

As some people may also know, the tactical aspect of Half-Life 2 has been greatly increased over its predecessor. Weapons are now fully functional with gun jams, dirty barrels, overheating and weight. For example, in any in-game mission, one is expected to clear bullet casing jams, hold weapons steady (counteracting against weight) and perform maintenance tasks such as stripping, cleaning and polishing of weapons.

The Team are excited with the new tactical aspect which includes missions of the following varieties:

Radio operator missions where you take on the role of 'behind the main lines' support crew, skills in tuning radio frequencies and counter-acting for static will be essential in giving the fighting troops accurate bearings on targets

Co-ordinating scouting missions into unknown regions. Again, these require the player to stay at base with a radio and satellite uplink, communicating with fighting soldiers during battles.

Weapon Maintenance missions are completed before every main mission. In these preparation segments, players must ensure their firearms are fully functional and well kept. Failure to successfully maintain one's weapon reults in demotion and 'less action' in main missions.

Of course the above is only a TASTE of whats to come in the retail package. Expect a lot of the features that made HL1 so popular, like the adventure aspect and of course, slaughtering a LOT of ultra high resolution baddies! While I looked on at valve's demo, I thought it a shame that these baddies were ceasing to exist by Gordon's well-maintained firearm, as they were so extremely detailed it was a pleasure to watch them! The models were so realistic in-fact, that whilst watching the demo, I noticed the following:

All models have rising and falling chests/areas where lungs are used (this is helpful when you are unsure if enemies are dying, dead, sleeping or pretending!

All models are fully destructable in an unlimited number of ways. Say goodbye to shooting the whole head off an enemy. Depending where you hit it, the skull will fragment accordingly, and differently every time!

The sheer detail is ridiculous: actual hair/fur (not textures), sweat, dirt, cuts (can be made anywhere and of different severity Eg: a cut on the skin, right up to a limb coming off or an opening into the abdominal area etc)

Along with the overwhelming abundance of eye-candy, this game has quite a few never-before-tried features incorperated into the adventure.

Players may be at first shocked to find that Valve has taken the standard mouse look of FPS and added in a 'turn head' type feature. This feature allows the player to look around while keeping the body and weapon aimed in a particular direction, and is controlled by the mouse (as are the body movements). This system, for example, will allow the player to observe an environment around them whilst still keeping a weapon trained on the many prisoners that are taken during missions.

Keeping in line with the new weapon detail systems (cleaning, unjamming, maintaining etc) a sidebar will be added that will allow the player to access his weapon cleaning kit quickly by toggling and then using the mouse to grab and apply tools to clean the firearms. After battles, it is quite common to 'take 5' and make use of the weapon maintenance kit in a quiet corner. The most impressive feature of the weapon maintenance kit is that the player will take control of the tools with the mouse. For example, when cleaning the barrel of a firearm, the player must move the mouse back and forth to move the wad inside the barrel. Players must also take care not to spill cleaning solvents with the mouse when applying them. Move the mouse too fast and you'll waste some good fluid.

Our first look at Half-Life 2 was an exciting experience to say the least. The team here at Deepgame Online News are looking forward to the inevitable flow of screenshots and movies that will spill forth from Valve's Studios over the coming months, and will keep you up to date with all the latest developments as the title progresses.

Keep an eye out this Friday as we will be releasing the first screenshots of Half-Life 2 for all to marvel at.

Hoppas hoppas!!!!!

Lindbergh
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
316848
April 21, 2003 - 6:29 am
sp_Permalink sp_Print

OJ OJ OJ ! nu blir man ju lite sugen! =P värkar grymt !! speciellt om det är sån fin graffe som dom säger! damn! 😀 wiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeee

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
316850
April 21, 2003 - 6:36 am
sp_Permalink sp_Print

Åh gud! - Att de bara ORKAR köra vidare på HL-serien... Som om det inte redan räcker med de 1000000000 uppgraderingspacken till HL "1" (OP-force, blueshift etc), de ska nu göra ett helt nytt (!)

HL var inte ett dugg banbrytande när det dök upp, Unreal har i mina ögon tillfört game-världen dubbelt så mkt som HL nånsin har. HL är så överskattat att det bara skriker om det. Dessutom är väl killen som rapporterade från presskonferensen mutad eller ngt.. Promotion, promotion...

Förresten, varför börja på HL 2:an nu för? - Vi har ju inte fått lira som den kostymklädda nissen med portföljen i HL ännu... laugh

Nej, usch och blä. Hoppas att det floppar stort.
(Håller tummarna för att det jag skriver nu är relevant, orkade nämligen inte läsa allt trådskaparen klistrade in, alldeles för trött...)
*0ver and out*

McKinley
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 530
316853
April 21, 2003 - 7:22 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, det är nog dags att lägga ner den förbannade Half-Life.
Jag tycker det är jäkligt lågt att släppa en mod (DOD) bara för att tjäna en hacka på de stackars personer som fortfarande tycker Half-Life är bäst.

Vill man spela spel med Andra världskriget som tema, då finns det så många fler spel som erbjuder bättre känsla och framförallt snyggare grafik.

Fast Half-Life 2 kan säkert bli intressant om det inte bygger på den så ålderstigna Half-Life motorn.

qom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 212
316859
April 21, 2003 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

det är väl klart att de inte bygger upp ny hl2 på quake2 motorn? Isf kan de ju lägga ner nu på direkten.

För övrigt så tycker jag att det är bra att de har släppt moddarna, så som cs, dod, firearms, ns alla 4 är gratis, det enda du behöver är en fungerande cd key som kostar 100kr i affären.

edit: Shinji, väldigt rolig sign du har.. :z:

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
316864
April 21, 2003 - 8:25 am
sp_Permalink sp_Print

Kommer inte vara samma grafik motor som vanliga Half-Life.

antevante
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
316918
April 21, 2003 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

The Half-Life 2 engine, built from the ground up

vilket betyder att HL2 motorn är byggd upp från grunden!!
det är alltså ingen q2 motor eller gammal HL motor

BTW...det som står verkar ju för bra för att vara sant....så detaljerat som att rengöra pipan på sitt vapen? nee ja tror inte det förrän jag ser det =0/

antevante
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
316919
April 21, 2003 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

Cypress-h < ge mig en länk till forumet och forumposten där du läste allt detta 😀

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
316927
April 21, 2003 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Shinji wrote: Åh gud! - Att de bara ORKAR köra vidare på HL-serien... Som om det inte redan räcker med de 1000000000 uppgraderingspacken till HL "1" (OP-force, blueshift etc), de ska nu göra ett helt nytt (!)

HL var inte ett dugg banbrytande när det dök upp, Unreal har i mina ögon tillfört game-världen dubbelt så mkt som HL nånsin har. HL är så överskattat att det bara skriker om det. Dessutom är väl killen som rapporterade från presskonferensen mutad eller ngt.. Promotion, promotion...

Förresten, varför börja på HL 2:an nu för? - Vi har ju inte fått lira som den kostymklädda nissen med portföljen i HL ännu... laugh

Nej, usch och blä. Hoppas att det floppar stort.
(Håller tummarna för att det jag skriver nu är relevant, orkade nämligen inte läsa allt trådskaparen klistrade in, alldeles för trött...)
*0ver and out*

Unreal är väl ett av de mest IQ befriade spelen som finns..:)

Känns lite bättre med spel som är så verklighetstrogna som möjligt..:)

Realism regerar..

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
316937
April 21, 2003 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

MEN KLICKA VIDARE PÅ LÄNKARNA PÅ SIDAN DÅ!

Introduction

NOTE: THIS IS A TOTAL HOAX. IT WAS AN APRIL FOOL'S JOKE. THERE IS NO PHAT RIPS ENTERTAINMENT, NONE OF THIS IS TRUE. HALF-LIFE 2 HAS NOT BEEN ANNOUNCED. THIS IS PURELY FICTION PARODY PRODUCT OF ONE SCREWED UP DUDE.

Cypress-h
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 263
316991
April 21, 2003 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

Vi får väl se om de visar nått på E3 mässan...

Zazo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 411
316997
April 21, 2003 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Half-life 2 kommer att äga.....hoppas jag 😀

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
317185
April 21, 2003 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Har längtat efter HL2 sen slutet av HL1 =)

OF och BS utspelar sig ju under samma händelse som HL1.

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
317273
April 21, 2003 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

detta ska bli intressant! Freeman lär ju ha rullator vid det här laget 😛
hoppas det inte blir samma skit som med TFT2 (det verkar ju inte komma alls)

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
317424
April 21, 2003 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill ha NUUUUUUUUUU :gråt:

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
317799
April 22, 2003 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hoppas det inte blir för mycket piller med vapnena, kan bli lite tjatigt i längden å behöva rengöra dem hela tiden.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
318065
April 22, 2003 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

HL samt CS är LIVET!

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
318112
April 22, 2003 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

CS är skit ju samt lite lamt och skitkasst och urtråkigt och fult..

Fast det är ju bara om ni frågar mig.:)

Knowledge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 447
318164
April 22, 2003 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att få personer på detta forum var lika besatta av cs som jag (Är det fortfarande) Som värst Kunde jag liksom lungt sitta och lira över 24h utan en ENDA paus. Efter det var det bara att sova och börja om igen. Nu spelar jag dock mycket mindre, men själva känslan man får när man sätter en hs är ganska svårslagen om ni frågar mig. Cs är ett typiskt exempel på ett spel som bevisar att grafik inte är allt!

Half-Life har jag nog klarat x antal gånger och det är lika kul varje gång!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 233
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL