Half life 2 Episode One|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Half life 2 Episode One
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1048054
June 5, 2006 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote: Men newbs!
Utforska spelet lite!
Jag lyssnade på alla broadcasts, kollade på allt som man kunde. Lyssnade på tveksamma rebeller genom etty hål i golvet och testade allt. Expansionen var ju underbar. Jag vet inte vart ni köpte det men jag betalade 17$ för det med preload.
Helt klart värt det.
ljudbilden var underbar. Första spelet som använder HDR på ett vettigt sätt. Underbar scripting på NPCs och en massa annat godis.
Har aldrig förstått mig på folk som rusar igenom spel. Tog mig säkert 4-5 timmar på hard, utforskandes allt.

4-5 timmar är ju fortfarande löjligt kort tid för ett spel.

//Andreas

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1048071
June 5, 2006 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=dupa666]Men newbs!
Utforska spelet lite!
Jag lyssnade på alla broadcasts, kollade på allt som man kunde. Lyssnade på tveksamma rebeller genom etty hål i golvet och testade allt. Expansionen var ju underbar. Jag vet inte vart ni köpte det men jag betalade 17$ för det med preload.
Helt klart värt det.
ljudbilden var underbar. Första spelet som använder HDR på ett vettigt sätt. Underbar scripting på NPCs och en massa annat godis.
Har aldrig förstått mig på folk som rusar igenom spel. Tog mig säkert 4-5 timmar på hard, utforskandes allt.

//Andreas

4-5 tim och killen körde på hard och gick igenom spelet till 100% säger han. Han motsäger sig själv på det sättet. Liksom spelet ska ta 4-6 tim på normal säger Valve och det är ändå för kort speltid för 20 dollar + taxa p 4 dollar. Om vi ser på half life 2 som i alla fall tar 12-15 tim att klara igenom och kostar runt 45 dollar så ser man ju en klar skillnad på pris och speltid. Den uppskattade tiden för half life 2 var över 12 tim, mer mot 20.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1048101
June 5, 2006 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Allt under 100 timmar är alldeles för lite. Det känns som att det här har blivit ett jäkla mode i spelindustrin. Spel på 10 tgimmar för $50, och 12 expansioner á 3 timmar för $20 till. För åckrigt, faktiskt.

dupa666
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 179
1048233
June 6, 2006 - 5:26 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Delph1][quote=dupa666]Men newbs!
Utforska spelet lite!
Helt klart värt det.

//Andreas

4-5 tim och killen körde på hard och gick igenom spelet till 100% säger han. Han motsäger sig själv på det sättet. Liksom spelet ska ta 4-6 tim på normal säger Valve och det är ändå för kort speltid för 20 dollar + taxa p 4 dollar. Om vi ser på half life 2 som i alla fall tar 12-15 tim att klara igenom och kostar runt 45 dollar så ser man ju en klar skillnad på pris och speltid. Den uppskattade tiden för half life 2 var över 12 tim, mer mot 20.

Alltså sluta stirra er blinda på tiden och se kvaliten som den här expansionen innehåller.
Har inte sett en expansion som det lagts ner så mycket arbete på.
Hlt klart pengarna och speltiden fördubblas iochmed kommentator modet som faktiskt är jävligt intressant.
"uppskattad tid" gäller nästan aldrig för vana spelare. Ni har fått en expansion med myckjet nytt och mycket godis, sluta whinea och njut av den istället.

dupa666
Medlem
1048234
June 6, 2006 - 5:28 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Allt under 100 timmar är alldeles för lite. Det känns som att det här har blivit ett jäkla mode i spelindustrin. Spel på 10 tgimmar för $50, och 12 expansioner á 3 timmar för $20 till. För åckrigt, faktiskt.

Det är näst intill omöjligt att göra ett FPS som håller spelaren intresserad i 100 timmars sp. Mest troligt skulle det bli skit...

Andreas Galistel
Member
Medlem
1048245
June 6, 2006 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote: Alltså sluta stirra er blinda på tiden och se kvaliten som den här expansionen innehåller.
Hlt klart pengarna och speltiden fördubblas iochmed kommentator modet som faktiskt är jävligt intressant.
"uppskattad tid" gäller nästan aldrig för vana spelare. Ni har fått en expansion med myckjet nytt och mycket godis, sluta whinea och njut av den istället.

Men se vad du skriver! Trots att du faktiskt gjorde allt och smög runt och lyssnade till allt oh faktiskt njöt ut av spelet till fullo så höll det än då inte ens tvåsiffriga timmar. Det är ingen som klagar på de timmar som den höll utan de timmar som den inte gjorde det. Du säger ju själv att trots att du smög runt och gjorde allt så höll det inte speciellt länge.

//Andreas

dupa666
Medlem
1048275
June 6, 2006 - 9:29 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=dupa666]Alltså sluta stirra er blinda på tiden och se kvaliten som den här expansionen innehåller.

Men se vad du skriver! Trots att du faktiskt gjorde allt och smög runt och lyssnade till allt oh faktiskt njöt ut av spelet till fullo så höll det än då inte ens tvåsiffriga timmar. Det är ingen som klagar på de timmar som den höll utan de timmar som den inte gjorde det. Du säger ju själv att trots att du smög runt och gjorde allt så höll det inte speciellt länge.

//Andreas

MEN DET ÄR JU DET JAG SÄGER!
Det ÄR en expansion, ingen med något innanför pannbenet hade förväntat sig 2 siffriga speltimmar ( en genomkörning sp). Speciellt inte när den uppskattade tiden var upp till 6 timmar. Det jag har sagt och hela tiden sagt är att det är en bra expansion, väl värt de 170 kr jag spenderade på den, oavsett hur lång den är. Längden/tiden den tar att spela är inte det som gör ett spel "bra/dåligt" när spelet är kul...

Death On Wings
Member
Medlem
1048278
June 6, 2006 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote: [quote=Delph1][quote=dupa666]Alltså sluta stirra er blinda på tiden och se kvaliten som den här expansionen innehåller.

//Andreas

MEN DET ÄR JU DET JAG SÄGER!
Det ÄR en expansion, ingen med något innanför pannbenet hade förväntat sig 2 siffriga speltimmar ( en genomkörning sp). Speciellt inte när den uppskattade tiden var upp till 6 timmar. Det jag har sagt och hela tiden sagt är att det är en bra expansion, väl värt de 170 kr jag spenderade på den, oavsett hur lång den är. Längden/tiden den tar att spela är inte det som gör ett spel "bra/dåligt" när spelet är kul...

Men stackars människa är du trög eller ?
Vi är mycket medvetna om att en expansion inte håller lika länge som ett fullt spel men när tillverkarna säger att man har en ca speltid på 6 tim men folk klarar det på 2-3 så är det ju något som är fel.
Vad är nyskapande i det här spelet ?
Vad var bra i expansionen ? Man fick inte reda på så värst mycket nytt om något alls.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1048281
June 6, 2006 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote: MEN DET ÄR JU DET JAG SÄGER!

Vad är det som är så fel med att förvänta sig bra med speltid från en expansion? Jag tycker det känns nästan fruktansvärt onödigt att släppa en sådan här sak om man inte får ut mer av det. Visst det är _bara_ en expansion till ett annat spel, men vad fasen Frozen throne till WarCraft gjorde det till ett helt nytt spel som erbjöd bra många fler timmar.

Jag vet att det inte är helt sjysst att jämföra FPS med RTS ifråga om speltid, men utöver det så visar det hur olika man tänkt när man gjort dessa expansioner. TFT var inte bara tänkt att ge några få timmars underhållning och sen var det klart, det var tänkt att utöver det erbjuda en avsevärd förlängning av spelet. HL-expansionerna var rätt kassa redan dom överlag eftersom de var så begränsade och erbjöd så lite. Episode One är inget som bryter trenden direkt, det är bara mer detaljerat, men i det stora hela erbjuder det inte mycket nytt. HL-storyn som Valve har att bygga kring är väldigt intressant och på så vis ger expansionerna en skön vinkling på det hela, men att var och en av dessa kostar nästan 200 kronor är fasen skamligt, när man egentligen skulle kunnat ta alla ihopa och slå ihop dom och göra det till en vettig expansion istället.

Detaljerna som planterats är uppskattade. Jobbet de lagt ner på spelet under den tid det varar är utan tvekan bra. Jag kräver mer bara och det borde du med göra för att nöja sig med sex ynka timmar av underhållning för nästan 200 spänn är fasen inte bra. Då har man för låga krav helt enkelt.

//Andreas

dupa666
Medlem
1048314
June 6, 2006 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=dupa666]MEN DET ÄR JU DET JAG SÄGER!

Vad är det som är så fel med att förvänta sig bra med speltid från en expansion? Jag tycker det känns nästan fruktansvärt onödigt att släppa en sådan här sak om man inte får ut mer av det. Visst det är _bara_ en expansion till ett annat spel, men vad fasen Frozen throne till WarCraft gjorde det till ett helt nytt spel som erbjöd bra många fler timmar.

Jag vet att det inte är helt sjysst att jämföra FPS med RTS ifråga om speltid, men utöver det så visar det hur olika man tänkt när man gjort dessa expansioner. TFT var inte bara tänkt att ge några få timmars underhållning och sen var det klart, det var tänkt att utöver det erbjuda en avsevärd förlängning av spelet. HL-expansionerna var rätt kassa redan dom överlag eftersom de var så begränsade och erbjöd så lite. Episode One är inget som bryter trenden direkt, det är bara mer detaljerat, men i det stora hela erbjuder det inte mycket nytt. HL-storyn som Valve har att bygga kring är väldigt intressant och på så vis ger expansionerna en skön vinkling på det hela, men att var och en av dessa kostar nästan 200 kronor är fasen skamligt, när man egentligen skulle kunnat ta alla ihopa och slå ihop dom och göra det till en vettig expansion istället.

Detaljerna som planterats är uppskattade. Jobbet de lagt ner på spelet under den tid det varar är utan tvekan bra. Jag kräver mer bara och det borde du med göra för att nöja sig med sex ynka timmar av underhållning för nästan 200 spänn är fasen inte bra. Då har man för låga krav helt enkelt.

//Andreas

Nej man har inte för låga krav man är för fattig, alt. Snål. Eftersom jag gladeligen slantar upp mer för en film än jag gjorde för denna expansionen och då får ca 2 timmars underhållning.
Episod varianten som Valve kör med är riktigt bra, man behöver inte vänta tills nästa spel innan man får reda på vad som händer i storyn, som är intressant som du säger, samt att allt eftersom motorn optimeras och nya effekter läggs till kommer dom med i nästa produkt. Episode ett kan man räkna som ett nytt intro, då ep 2 antagligen kommer att ge mer storymässigt. Episode 1 innehåller en massa nya saker och visar vilken potential sourcemotorn har. Det innehåller rent spelmässigt några timmar med mycket bra action och sedan ytterligare flera timmar med kommentatorspåret som verkligen är hur bra som helst och något som jag hoppas annamas av andra företag.
Du kommer med största säkerhet få ungefär samma speltid som HL2 + en massa "extramaterial" i form av kommentatorspår och annat för samma pris som ett retailspel (ca 500 :- ) Det är inget att klaga på helt enkelt. Expansionen ger tillräckligt mycket för pengarna för att jag ska vara helt nöjd med att slänga mina pengar på det.

FPS expansioner är inte direkt samma sak som en RTS expansion. Dom ligger så pass långt ifrån varandra på just skapelsenivå så att det går inte jämnföra. Att skapa en scenario i t.ex. WC3 som tar 1-2 timmar att göra kräver mycket mindre arbete än vad motsvarande speltid tar i ett FPS.
Vi kan ju ta HOMM serien t.ex. Under en helg kan du skapa ett antal kartor som tar en hel vecka att spela igenom, dels genom att du har en bra kart/scenarioeditor (som även WC3 har) och dels genom att skillnaderna mellan de olika genrena är så oerhört stora.

denstore
Member
Medlem
1048323
June 6, 2006 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote:
FPS expansioner är inte direkt samma sak som en RTS expansion. Dom ligger så pass långt ifrån varandra på just skapelsenivå så att det går inte jämnföra. Att skapa en scenario i t.ex. WC3 som tar 1-2 timmar att göra kräver mycket mindre arbete än vad motsvarande speltid tar i ett FPS.
Vi kan ju ta HOMM serien t.ex. Under en helg kan du skapa ett antal kartor som tar en hel vecka att spela igenom, dels genom att du har en bra kart/scenarioeditor (som även WC3 har) och dels genom att skillnaderna mellan de olika genrena är så oerhört stora.

Jämför med t.ex. expansionerna till MOHAA, så är Episode 1 rena skämtet.
FPS behöver inte vara så här små. Det här är bara ett enkelt sätt att slanta in pengar på ett simpelt sätt. Man lovar mycket, men håller lite.

dupa666
Medlem
1048331
June 6, 2006 - 11:12 am
sp_Permalink sp_Print

Visst expansionen är inte enorm men det är inte heller endast nya banor som t.ex. mohaa.
Grafikmotorn har fått sig en bra uppdatering

denstore
Member
Medlem
1048353
June 6, 2006 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote: Visst expansionen är inte enorm men det är inte heller endast nya banor som t.ex. mohaa.

Det var ju inte mycket i den som har ändrats sedan Lost Coast. Att ta 150-200kr för 2-3 timmars underhållning känns rätt girigt, särskilt med tanke på att de som du själv påpekar, förväntas att fortsätta pumpa ut såna här episoder i framtiden. I min mening en bra anledning att skita i alla expansioner, och hellre köpa något nytt.

Death On Wings
Member
Medlem
1048355
June 6, 2006 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote: Visst expansionen är inte enorm men det är inte heller endast nya banor som t.ex. mohaa.

HDR som du syftar på som är den enda sak som finns med i EP1 som är "nytt" är inte så ny som du tror eftersom det fanns kartor i CS:S som stödjer just detta ett bra tag innan EP1 kom ut (även lost coast). Alltså finns det ingen uppdatering med motorn tack vare denna expansion.

Det du sa även att folk är för fattiga och för snåla bara för att man inte tycker som du.
Jag själv prenumerarar på 2st mmorp, ett av dem kostar runt 120kr och ger en oändlig mycket större spelglädje och längd än denna exp. Så snål vet jag inte om jag är.

dupa666
Medlem
1048362
June 6, 2006 - 12:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=dupa666]Visst expansionen är inte enorm men det är inte heller endast nya banor som t.ex. mohaa.

HDR som du syftar på som är den enda sak som finns med i EP1 som är "nytt" är inte så ny som du tror eftersom det fanns kartor i CS:S som stödjer just detta ett bra tag innan EP1 kom ut (även lost coast). Alltså finns det ingen uppdatering med motorn tack vare denna expansion.

Det du sa även att folk är för fattiga och för snåla bara för att man inte tycker som du.
Jag själv prenumerarar på 2st mmorp, ett av dem kostar runt 120kr och ger en oändlig mycket större spelglädje och längd än denna exp. Så snål vet jag inte om jag är.

Hrm AI:n är mycket bättre, Modellerna är mycket mer detaljerade, ansiktet har fått många mer animation points eller vad dom kallade det. Voiceactingen är topklass. Ljudbilden är rejält mycket bättre, med ännu mer ljud som låter olika beroende på vart dom befinner sig i förhållande till spelaren.
HDR:en är bra mycket bättre än i lost coast.

"Episode One also does another interesting thing with lighting, something called hero lighting. Basically, in Half-Life 2, everything was lit by the same source. However, to emphasize the heroic nature of Alyx in Episode One, she's basically illuminated in a bank of lights that make her stand out even more. It's an incredibly subtle effect, but it works."

Valva har satsat på Kvalite istället för kvantitet och det var ett smart val. Spelet är kompakt men riktigt bra hela vägen allt från musik till ljuseffekter och AI.

dupa666
Medlem
1048369
June 6, 2006 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=dupa666]Visst expansionen är inte enorm men det är inte heller endast nya banor som t.ex. mohaa.

Det var ju inte mycket i den som har ändrats sedan Lost Coast. Att ta 150-200kr för 2-3 timmars underhållning känns rätt girigt, särskilt med tanke på att de som du själv påpekar, förväntas att fortsätta pumpa ut såna här episoder i framtiden. I min mening en bra anledning att skita i alla expansioner, och hellre köpa något nytt.

Byt då ut ordet expansioner i din mening till dvdfilmer...

Sedan uppgav valve 4-6 timmar. Jag spelade ca 4 timmar på första genomspelningen + kommentator läget så valve har gett precis vad dom lovade...

denstore
Member
Medlem
1048370
June 6, 2006 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote:
Valva har satsat på Kvalite istället för kvantitet och det var ett smart val. Spelet är kompakt men riktigt bra hela vägen allt från musik till ljuseffekter och AI.

Kvantitet är en kvalitet i sig själv. Är jag hungrig, så är inte rysk kaviar någonsin ett prisvärt alternativ till pasta eller potatis. Frågan är om det ens är ett alternativ ens om man har pengarna.
För att överföra det till speltermer, så kan det nästan kvitta om Episode 1 hade kostat 5 dollar. Det var kanske snyggt, men knappast värt besväret. Det var trots allt bara ett litet tillägg till HL2, medans man t.ex. hade fått ett helt nytt spel om man hade satsat sina pengar i något annat. Om man inte har Doom3 eller Quake4 så finns de att få tag i för ungefär samma pris. Samma sak gäller Farcry, som visserligen har ett par år på nacken, men var ett spel som i min mening fortfarande sparkar såväl HL2 som Doom3 i skrevet när det kommer till ren spelglädje. Skall man hålla sig till rena nyheter, så kan man ju tanka Shadowgrounds från Steam för samma pris som Episode 1, och det är i alla fall något helt nytt.

denstore
Member
Medlem
1048373
June 6, 2006 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote: [quote=denstore][quote=dupa666]Visst expansionen är inte enorm men det är inte heller endast nya banor som t.ex. mohaa.

Varför? Jag skulle aldrig betala för en uppföljare till en film om den var 20 minuter lång, bara för att jag får se fjaset på huvudaktrisen filmat uppochner med rosa filter. Det kvittar hur snyggt filmad en film är om den är tråkig och menlös.

dupa666 wrote:
Sedan uppgav valve 4-6 timmar. Jag spelade ca 4 timmar på första genomspelningen + kommentator läget så valve har gett precis vad dom lovade...

Jo, det var ju kul för dig, men det som många klagar på om Episode 1 är ju just att det knappt är någon förutom dig som har fått ut de där 4-6 timmarna. Och överhuvudtaget så är dagens korta spel ett jäkla ofog. Det handlar ju bara om att speltillverkarna skall kunna mjölka vidare på ett befintligt spel i all evinnerlighet.

Death On Wings
Member
Medlem
1048381
June 6, 2006 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote: [quote=Death On Wings][quote=dupa666]Visst expansionen är inte enorm men det är inte heller endast nya banor som t.ex. mohaa.

Hrm AI:n är mycket bättre, Modellerna är mycket mer detaljerade, ansiktet har fått många mer animation points eller vad dom kallade det. Voiceactingen är topklass. Ljudbilden är rejält mycket bättre, med ännu mer ljud som låter olika beroende på vart dom befinner sig i förhållande till spelaren.
HDR:en är bra mycket bättre än i lost coast.

"Episode One also does another interesting thing with lighting, something called hero lighting. Basically, in Half-Life 2, everything was lit by the same source. However, to emphasize the heroic nature of Alyx in Episode One, she's basically illuminated in a bank of lights that make her stand out even more. It's an incredibly subtle effect, but it works."

Det är ingen skillnad alls på dess AI bara att alex är 110% scriptad och kan backa så fort du går in i henne. Fienden är lika dumma än, bara att stå och vänta så springer dem fram till dig, exakt det samma som Half life 2.
HDR är det ingen skillnad på förutom att det är fler ställen i Ep1 som använder sig av den.

dupa666
Medlem
1048383
June 6, 2006 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=dupa666][quote=denstore][quote=dupa666]Visst expansionen är inte enorm men det är inte heller endast nya banor som t.ex. mohaa.

Varför? Jag skulle aldrig betala för en uppföljare till en film om den var 20 minuter lång, bara för att jag får se fjaset på huvudaktrisen filmat uppochner med rosa filter. Det kvittar hur snyggt filmad en film är om den är tråkig och menlös.

dupa666 wrote:

Jo, det var ju kul för dig, men det som många klagar på om Episode 1 är ju just att det knappt är någon förutom dig som har fått ut de där 4-6 timmarna. Och överhuvudtaget så är dagens korta spel ett jäkla ofog. Det handlar ju bara om att speltillverkarna skall kunna mjölka vidare på ett befintligt spel i all evinnerlighet.

Hrm det är många som tog sig tid att utforska som fick sina fyra speltimmar. Kolla runt på andra forum.
Och det är klart som fan att dom vill tjäna pengar? Det är det enda skälet att vi har någon form av underhållning idag:
PENGAR.
Och eftersom det var 4 actionfyllda och roliga timmar anser jag det vara befogat att ta ut en tredjedel av vad ett retailspel kostar. Eftersom det inte finns NÅGOT i spelet som känns som ett hafsverk utan allt är prydligt och bra ser jag ingen skam i att ta ut 170 kr för denna exp.
En av valvesnubbarna sa en jäkligt bra sak som stämmer in i EP 1. De försökte få bort alla "fatigue" element, så som samma sak om och om igen och försökte istället få det hela att gå framåt i en stadig takt. Om du inte har märkt det så tar du dig över en bra bit mark i Ep1, du är inte särskilt länge på något ställe, med undantag för det absolut sista med tågstationen.
Jag fattar allvarligt talat inte vad ni klagar på? En 3:e del av speltiden på ett retailspel för en 3:e del av kostnaden och det håller under hela tiden samma höga kvalitet som ett vanligt retailspel.
Spelet är i princip den längd som de annonserade ut (eftersom ni fick den infon innan kan ni inte klaga på det, eftersom ni har relevant information och köper produkten trots att du tycker det är dåligt så är det du och inte tillverkaren som inte har alla skruvar på rätt plats) och har oerhört bra innehåll.

Och det jag menade med DVDfilmer är att du har mindre underhållning för ett högre pris där...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 523
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL