May 21, 2002
http://www.gamingeye.com/pc/ny.....e?id=31688
nej detta kan inte vara sant, hur i tusan kunde hackers få tillgång till en del av källkoden ? det är panik för fan på alla hl2 forum suck 🙁
December 25, 2000
Schmutziger wrote: hoho, att skriva att källkoden har blivit stulen är ju som en uppmaning till folk att ladda hem det och editera själva. Blev ju en massjakt när Q1:s källkod var snodd oxå
Från vad jag förstått är det inte hela koden, och jag betvivlar att någon kan få ihop ett fungerade HL2 av det på ett bra tag.
October 27, 2001
Eftersom ingen annan har gjort det så lanserar jag min konspirationsteori.
Jag tror att allt är en fejk. Valve får nu extra tid på sig och massor av publicitet.
Det är lite otroligt att de har så kass säkerhet till datorerna som innehåller deras vitktiga uppföljare till succén half-life. Att de sitter utan riktiga brandväggar och använder windows rätt igenom hela nätverket.
Allt låter ytterst otroligt, dessutom får ju alla fjortisar ett sätt att känna sig delaktiga när de leker detektiver och söker efter "halflife 2 source" på google. Det drar då åt sig ännu fler potentiella köpare.
May 21, 2002
PaiN wrote: Eftersom ingen annan har gjort det så lanserar jag min konspirationsteori.
Jag tror att allt är en fejk. Valve får nu extra tid på sig och massor av publicitet.
Det är lite otroligt att de har så kass säkerhet till datorerna som innehåller deras vitktiga uppföljare till succén half-life. Att de sitter utan riktiga brandväggar och använder windows rätt igenom hela nätverket.Allt låter ytterst otroligt, dessutom får ju alla fjortisar ett sätt att känna sig delaktiga när de leker detektiver och söker efter "halflife 2 source" på google. Det drar då åt sig ännu fler potentiella köpare.
ingen går säker även om du har bra brandvägg.
Varför skulle de fejka ? det låter helt idiotiskt, och sedan be fans skicka in möjlig hjälp ? varför vill dem det sitta å kolla massa mails som tar tid.
Det hade kunnat hända vilket annat företag som helst, de som gör doom3, eller dnf eller stalker osv....
October 27, 2001
bloodman wrote:
Varför skulle de fejka ? det låter helt idiotiskt, och sedan be fans skicka in möjlig hjälp ? varför vill dem det sitta å kolla massa mails som tar tid.
Det hade kunnat hända vilket annat företag som helst, de som gör doom3, eller dnf eller stalker osv....
Varför skulle de inte fejka? De får massor av publicitet och sympati.
Om man är något seriös och inte vill att koden på något sätt ska läcka ut kopplar man inte den datorn till internet. Ett så pass stort företag borde väl veta detta.
Vem har sagt att de behöver läsa mailen? Det är ju uppmärksamheten och ungarnas engagemang de vill åt och de har bevisligen fått det.
May 7, 2003
PaiN wrote: [quote=bloodman]
Varför skulle de inte fejka? De får massor av publicitet och sympati.
Om man är något seriös och inte vill att koden på något sätt ska läcka ut kopplar man inte den datorn till internet. Ett så pass stort företag borde väl veta detta.
Vem har sagt att de behöver läsa mailen? Det är ju uppmärksamheten och ungarnas engagemang de vill åt och de har bevisligen fått det.
[Image Can Not Be Found]
Därför att det är på RIKTIGT!
Koden finns ute och går att kompilera och köra, dock kan man bara gå runt i trista rum med en stentextur utan ljud eller modeller.
http://gtwy.hl2arena.com/
2 Guest(s)