March 14, 2002
Visst det kan låta lite larvigt men det är faktisk en viktig del av spelandet, att musen hänger med på snabba rörelser och inte reagerar bara för det ligger lite smuts i vägen. Och själv har jag råkat ut för det flera gånger att jag inte kan svänga vänster ordentligt. Även fast optiska möss inte drar åt sig lika mycket damm, så än så längre hänger inte de optiska mössen med i de hektiska actionspelen. Här hittar du en seriös guide till hur du ska rengöra din mus. Diskutera möss i forumet.
"Whenever I remove the mouse ball from the mouse, I'm always shocked at some of the stuff I find. Sure, dust and lint are present, but I've encountered grime, coffee stains (!), and just some weird stuff that I can't even describe. Thankfully, I keep my Boomslang clean, so all we have here is dust."
[ Detta Inlägg ändrades av: gasolin den 2002-03-26 19:54 ]
July 30, 2001
min optiska hänger med...
försök få en ms intellieye explorer 3.0 att flippa... omöjligt..
bara en razor som kan utmana den.
köp den... var nöjd...
och om du tycker den är värdelös lämna tillbaka få pengarna tebax.
----------------------
"ALLDRIG MER KULA" -för min del
January 9, 2001
January 30, 2002
Är faktiskt lite nyfiken på om det finns ngn skillnad mellan "kul-mus" o optisk?
Har inte spelat så mycket "banka-skiten-ur-varandra-spel" tidigare men när jag uppgraderade min sunkiga g:a 450Mhz till ngt bättre fastnade jag för RTCW-spel över Internet.
Kör numera med optisk mus och tycker ibland att jag inte hänger med i svängarna riktigt... Är dock en rätt så billig Dexxa-mus.
Det optimala vore en mus med 5 knappar (eller mer om det finns?!) och gärna snabb.
Vad säger ni som är mera erfarna av spelande?
July 30, 2001
microsofts intellieye explorer 3.0 och logitechs dual optical är de bästa optiska
microsofts har 5knappar och har alldrig hitintills alldrig flippat för mig...
medans logitechs mus bara har 4 knappar men anses av många inte vara lika klumpug som microsofts.
sen bland kulmöss finns det väll bara 2 möss som man kan prata om den ena är razor boomslang1k och den andra är razor boomslang2k
hatar då man är så trött att fingrarna slinter på knapparna 🙁
December 15, 2001
Asså, vad är det för nollor som inte vet hur man rengör en mus? Det är ju hur enkelt som helst ju!
En sjuåring kan fan fundera ut det(som jag gjorde för ett mycket långt tag sen... nio år sen t.om)
Iofs... De kanske inte vet VARFÖR musen går sär =/, och det är ju en helt annan sak...
Fanå, måste sticka förbi på microshop o införskaffa 1st 5-knappars optisk 6000dpi av okänt märke(Iaf för mig... Har för mig att det var MS) för 442kr, bulk... O en ny musmatta från gtek
1 Guest(s)